باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

برخی دوست دارند مردم دو چهره داشته باشند

 رییس دولت یازدهم به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشگاه تهران رفت و در جمع دانشجویان سخنرانی کرد. برخلاف رویه‌های رایج گذشته، حضور روحانی در دانشگاه تهران با استقبال گرم گروه‌های مختلف دانشجویی از انجمن اسلامی دانشگاه گرفته تا بسیج دانشجویی همراه بود. رییس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم اعلام کرد که اجازه نخواهد داد رییس‌جمهور در دانشگاه «هو» شود و دبیر انجمن اسلامی نیز عنوان کرد که آزادی زندانیان در حبس و حصر مطالبه عمومی است.

روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی: 
این دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت
 

رییس دولت تدبیر و امید نیز با تاکید بر اینکه «ما به دیپلماسی علم نیاز داریم» از وزارت اطلاعات خواست راه گسترش این نوع از دیپلماسی را برای دانشجویان باز بگذارد. او به روال همیشه سخنان خود را با اشاره‌ای مختصر به مباحث اقتصادی آغاز کرد. در این مراسم محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، حسن قاضی‌زاده ‌هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و توفیقی نیز در جریان این مراسم سخنرانی و رییس دانشگاه تهران نیز از روحانی به خاطر حضور در این مراسم قدردانی کرد. به گزارش «ایسنا» رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری‌ها مواجه است، تصریح کرد: در گزارش هفته گذشته یک صندوق اعلام کرد که بیش از 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و صندوق دیگری گفت طلبکاری‌اش بیش از اینها است، البته اینها گوشه‌ای از بدهکاری‌های دولت است.     
وی خطاب به دانشگاهیان و دانشجویان گفت: ما نیاز به دیپلماسی علم داریم و شما عالمان و فرهیختگان باید از طریق علم و دانش و مقاله و تحقیق و حضور در مجامع علمی جهان در این راستا تلاش کنید و از همین جا به وزارت اطلاعات اعلام می‌کنم که راه را برای این دیپلماسی باز کنید، به دانشگاه اعتماد کنید و به استادان بزرگ این دانشگاه‌ها اعتماد کنید و البته به دانشجویان عزیزمان اعتماد کنید. 
جو امنیتی نفاق را توسعه می‌دهد 
روحانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری سخن می‌گفت، تصریح کرد: همه مسوولان بدانید اگر جو را امنیتی کردید، نفاق را توسعه داده‌اید. دولت تدبیر و امید به دانشگاه آزاد و منتقد، فرهنگ‌دوست، اندیشه‌ورز و تعلیم دهنده شهروند متخصص، مشارکت‌جوی و آگاه افتخار می‌کند و از دانشگاه می‌خواهد در تمام زمینه‌ها به کمک دولت بیاید. رییس‌جمهور افزود: شما می‌گویید روی پای خود بایستیم، اما وقتی اولین درآمد بودجه ما متکی به نفت و میعانات گازی است و آن را باید به دیگران بفروشیم پس باید کالا بفروشیم و وارد کنیم پس در دنیای امروز درون‌نگر و درونگرا بودن به مفهوم گذشته دیگر معنایی ندارد و همه مشکلات ما این بود که در سال‌های گذشته در اقتصاد و سیاست خارجی دانش‌بنیان نبودیم و از دانشگاه و متخصصان استفاده نکردیم. وی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌هایمان زبان علم و تحقیق به عنوان زبان رسمی باشد و فقط قانون باید در دانشگاه حکمفرما باشد چون این دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت. وی تاکید کرد: در دانشگاه اسلامی یک گروه باید ملامت شوند و آن کسانی هستند که در تولید علم و فناوری کاهلی کردند، پس ما نباید در روند معیوب نابجای بازنشستگی زودهنگام استادان گرفتار شویم و این‌طور نباشد که استاد کلاس در بیان عقاید خود آزاد نباشد. رییس‌جمهور افزود: برخی تلاش می‌کنند 75 یا 76 میلیون جمعیت کشور را ضرب در 2 کنند یعنی همه دو چهره داشته باشند و آنجا که بحث نمره، ارتقا و شغل است یک چهره و زمانی که زندگی آزاد است، چهره دیگری داشته باشند که ما این را نمی‌خواهیم. رییس‌جمهور با بیان اینکه نقد دانشجویان همان قدر زیبا است که حمایت آنها زیبا است، گفت: مگر نقد، حمایت نیست، نقد دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید برابر آن با کمال تواضع سر فرود آورد و نقد دلسوزانه و سازنده برای دولت و کشور می‌تواند ثمرات ارزشمندی به همراه داشته باشد. روحانی با بیان اینکه درست است که دانشگاه مرکز حزب نیست، افزود: فعالیت یک دانشجو و دانشگاه ولو سیاسی و اجتماعی که حق طبیعی او است به عنوان عضو یک حزب نخواهد بود و دانشجو از منظر یک سیاستمدار نمی‌خواهد به مسائل بنگرد، بلکه دانشجو به مثابه عالم و اندیشمند و روشنفکر به مسائل اجتماعی و سیاسی می‌نگرد. وی با اشاره به اینکه بی‌تردید دانشگاه و دانشجو باید مدیریت آینده، اقتصاد آینده و سیاست آینده را بر دوش بگیرد، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم بخشی از دولت تدبیر و امید از استادان بنام دانشگاه‌های کشورمان هستند و باید توجه داشته باشیم که تنها نباید اقتصاد دانش‌بنیان باشد، بلکه سیاست، فرهنگ و سیاست خارجی هم باید دانش‌بنیان باشد و به طور کل دولت مدرن یعنی دولت دانش‌بنیان و در تمام رشته‌ها علم و دانش باید حاکم باشد و این امر زمانی تحقق می‌یابد که دانشگاهیان‌مان محیط آزاد نقد، اندیشه و اظهارنظر داشته باشند. رییس‌جمهور گفت: باعث سرشکستگی یک دولت است که دانشجویش یا استادش به خاطر بهانه‌جویی عده‌ای دم فرو بندد و نتواند اظهارنظر کند. 
اعتماد به مخاطبان دانشگاه از اصول وزارت علوم است 
همچنین توفیقی در این مراسم با اشاره به اصول اساسی در وزارت علوم خاطرنشان کرد: رعایت حقوق دیگران و احترام و اعتماد به مخاطبان دانشگاه از اصول اساسی وزارت علوم است. توفیقی همچنین به رشد قانونمند تشکل‌های فرهنگی، سیاسی و صنفی اشاره کرد و گفت: با استفاده از توان اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گسترش نشریات، انجمن‌های علمی، همکاری با مراکز پژوهشی و .... دانشگاه‌ها به یک نهاد پژوهشی در تولید علم بدل خواهند شد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۸
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی