باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹ ب.ظ

اقدام زشت یک عده در برخورد با جنازه ها

یک منبع مطلع برخی اخبار منتشره مبنی بر نامه منتسب به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه به «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر ریاست جمهوری درباره دفن پیکر «ریچارد نلسون فرای» ایران‌شناس امریکایی در اصفهان را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، این منبع مطلع افزود: اصولاً وزیر امور خارجه از چنین حقی برخوردار نیست که چنین دستوری بدهد. برخی سایت‌های خبری نامه ای منتسب به وزیر امور خارجه مبنی بر دفن پیکر ایران شناس امریکایی در جوار مزار استادش «آرتور پوپ» در حاشیه زاینده رود اصفهان منتشر کرده‌اند. از سوی دیگر عدن نبی، همسر ایرانی ‌آسوری ریچارد فرای، در واکنش به این که گفته شده همسرش جاسوس سیا بوده با انتشار جوابیه‌ای تأکید کرد شوهرش هیچ‌گاه از سیا، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، پول نگرفته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، همسر ریچارد فرای در عین حال یادآوری کرده که فعالیت‌های «جاسوسی» فرای محدود به جنگ جهانی دوم و علیه آلمان نازی بوده است. «احمد سالک» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از نخستین کسانی بود که به دفن فرای در اصفهان اعتراض کرد و از رئیس‌جمهوری خواست مانع تدفین وی در کنار زاینده‌رود شوند. اما «سیدکاظم موسوی بجنوردی»، رئیس دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اقدام فوری برای خاکسپاری ریچارد فرای شد و اعلام کرد این مرکز مسئولیت تدفین او را بر عهده می‌گیرد. با این حال اعتراض جمع محدودی از مردم اصفهان و شعارنویسی آنان روی مقبره «آرتور پوپ» خبرساز شد. ریچارد فرای در مردادماه سال 89 به دعوت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ایران آمد و از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری وقت کشورمان خواست اجازه دهد پس از مرگ در کنار زاینده‌رود به خاک سپرده شود.

یک عده به صورت سازمان یافته به مقابر و جنازه ها اهانت می کنند از جمله این دو مورد و شیرازی، که اقدامی غیر انسانی و اسلامی و زشت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۵
جمعی از نویسندگان

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی