باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران با حضور در روزنامه جوان و دیدار با مدیر مسئول روزنامه، نظرات دولت متبوعش درباره وقایع کشمیر را تشریح و از اینکه به این وقایع رنگ و بوی مذهبی داده می‌شود گلایه کرد


«سائوراب کومار» یک روز پس از انتشار خبر استمداد مسلمانان کشمیر از کشورهای اسلامی در عکس یک صفحه اول روزنامه جوان در دیدار با مدیرمسئول روزنامه در دفتر جوان گفت: از ۱۸۰ میلیون مسلمان هندی فقط ۸ میلیون نفر در جامو و کشمیر ساکن هستند و نباید به این وقایع رنگ و بوی مذهبی داد.

سفیر هند مدعی شد جریان مقابل دولت در جامو و کشمیر در حال حاضر یک جریان مسلح است که از بیرون مرزهای هند پشتیبانی می‌شود و جزو گروه‌های تروریستی است.

وی «برهان وانی»‌ را که کشته شدن وی، بهانه حوادث اخیر شده است یک فرد مسلح دانست که طی درگیری مسلحانه کشته شده است. سفیر هند دولت متبوع خویش را اهل گفت‌وگو دانست و همزیستی مثال‌زدنی ادیان را در این کشور یادآور شد.

مدیرمسئول روزنامه جوان نیز ضمن تأکید بر مشترکات فرهنگی- تاریخی ایران و هند، مسئله کشمیر را فراتر از یک گروه مسلح فعلی و آن را مسئله‌ای تاریخی دانست و گفت :دولت هند به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر تمکین نمی کند و تاکنون از اجرای آن سر باز زده است.

دکتر گنجی گفت: ‌اطلاع‌رسانی از تحولات کشمیر و جامو باید آزادتر باشد و دولت هند نیز در این‌باره پیشقدم شود.

سفیر هند در پاسخ به این نکته، محدودیت‌های سایبری ایجاد شده در جامو و کشمیر را بسیار محدود توصیف کرد و مدعی شد علت اصلی آن استفاده تروریست‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای جذب نیروی انسانی است.

سفیر هند کشورهای مشخصی را که صاحب پول و آموزش ایدئولوژیک هستند در این زمینه مقصر می‌دانست اما نامی از آنان نبرد.

«سائوراب کومار» حضور خود در روزنامه جوان را اولین حضورش در یک رسانه ایرانی و آن را نشانه اهمیت مسائل مورد گفت‌وگو دانست.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی