باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۰۳ ق.ظ

عیال الله چه کسانی هستند؟

اکرام و نوازش یتیمان مسئله­ایست که در قرآن کریم و کلمات بزرگان دین بسیار بدان سفارش شده و یتیم نوازی شرط ورود به بهشت و ظلم و تجاوز به حقوق و اموال آنها موجب خسران و عذاب الهی معرفی شده است.  در این کار قیدی بکار نرفته است و این نشان می دهد سرپرستی یک عده با خداست و خداوندی غیور است و از ضعیفان و مظلومان دفاع می کند هر چند این ضعیف و مظلوم در دین و مسلک دیگری باشد.


یکی از آموزه های دینی برای ما مسلمانان این است که غیور باشیم و باور ما این است که مسلمان باید از مظلوم و ضعیف و یتیم حمایت کند و غیرت صفتی است که چنین زمینه ای را در انسان بوجود می آورد اینکه علی علیه السلام از زن یهود در مقابل ظلم دفاع می نمود و یا فراریان از مقابلش را نمی زد از این بابت قابل تحلیل است.


ما در جامعه ای انسانی زندگی می کنیم و دین مبین اسلام این را از ما خواسته و تربیت دینی این زمینه را در ما ایجاد کرده است که در مقابل گرسنگی مظلوم و سیری ظالم ساکت ننشینیم و هر جا مسلمانی هست این سبک زندگی هم وجود دارد و جهان شمول است. در آستانه عید که برای خود و فرزندان و بستگان مان توجه ویژه داریم به عیال الله هم باید توجه ویژه داشته باشیم. نکند یکی گرسنه بخوابد و ما سیر سر بر بالش بگذاریم و غافل از احوال جامعه خود باشیم که شارع مقدس هیچ مسلمانی را چنین نخواسته و چنین نمی پسندد.

حاکمیت اسلامی یکی از وظایفش این است که مهجورین و بی سرپرستان و یتیمان و ضعیفان را سر پرستی کند و به عبارتی باید جهنم آنها را به بهشت تبدیل کند تا بهشت نصیب حاکمان گردد هر چند یک عده بی مسؤولیت اشرافی نفهم بگویند ما مسؤول بردن مردم به بهشت نیستیم که در حقیقت اصل اسلام را نفهمیده و تنها پوستینی از اسلام به تن دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۴
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی