باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ق.ظ

مشایی و شلیک به خود

اسفندیار رحیم مشایی محدودیت هایی را که از پس فتنه ی ۸۸ برای محمد خاتمی در نظر گرفته شده، رد کرده است. او به خاتمی، نه به عنوان لیدری از لیدرهای فتنه، بلکه صرفا با عنوان رییس جمهور محترم اسبق نامه می نویسد؛ او را برادر بزرگتر خطاب می کند و ... در واقع او آشتی ملی را که خاتمی پیشنهاد داد و رهبر بی معنا خواند، کلید زده است.


عبدالرضا داوری مدح مشایی را می گوید؛ خشنود از اینکه مشایی الگوی زنده باد مخالف من شده است...

با این همه، محمد خاتمی هنوز برای انقلابی ها و برای رهبر یکی از لیدرهای فتنه ی ۸۸ است. کسی که به حضور رهبری پذیرفته نمی شود و حتی اجازه ی عیادت از ایشان را نمی یابد. مشایی این مرزها را با نامه ی کذایی اش رد کرده است و حالا به شکلی روشن تر می توان ادعای ولایتمداری اسفندیار مشایی و رفقایش بقایی و احمدی نژاد را مرور کرد. البته می شود که کسی با ولی فقیه اختلاف نظر داشته باشد، اما به شرط آنکه صادقانه نظرش را و اختلاف عقیده اش را بیان کند و مسیر نفاق نپیماید.


نکته ی جالب بعدی واکنش حامیان احمدی نژاد است. دفاع از نامه یا سکوت برابر آن؛ در هر دو صورت نامه ی پیوند میان تیم اصلی احمدی نژاد و یکی از سران فتنه مورد انتقاد حامیان احمدی نژاد قرار نگرفته است و این سوال را ایجاد می کند که اگر کسی دیگر چنین نامه ی برادرانه ای برای اهل فتنه می نوشت، باز هم واکنش ها همین بود یا موج تخریب و ناسزا راه می افتاد؟ آیا خط کش ساکت فتنه و طرفدار فتنه فقط برای غیر احمدی نژادی ها فعال است و به مشایی که می رسد، هر چه آن خسرو کند، شیرین کند؟!


مشایی مسیر عادی سازی روابط با خاتمی را می خواهد طی کند، اما از این تنور، آبی برای او گرم نخواهد شد؛ او بین انقلابیون منفورتر خواهد شد و حتی خطوط این نامه بر وجهه ی احمدی نژاد هم چنگ می اندازد؛ از سویی توده های اصلاح طلب از مشایی متنفر هستند و این نامه چیزی از این تنفر کم که نمی کند هیچ، حتی نگاه بدتری را هم نسبت به او ایجاد خواهد کرد. مشایی و رفقایش قصد شلیک به دیگران را داشتند، اما از قضا لوله ی اسلحه به سمت خودشان است. همین جملات پایانی گزارش امروز روزنامه ی آفتاب یزد برای مشایی و احمدی نژاد و بقایی کافیست تا بدانند اگر برای دهن کجی به بزرگان نامه نگاری می کنند، آنکه از هر دو سو تحقیر می شود، خودشان هستند: "سرنوشت این نامه و تیر رها شده در کنار آن، هر دو محتوم به نادیده انگاری است که سرشار است از تکرارهای ملال آور، اما می تواند به اصلاح طلبان درس آموزی داشته باشد که قدر داشته های خود را بیشتر از هر زمان دیگری بدانند که احمدی نژادی ها هم مجبور شده اند برای دیده شدن، پاشنه ورودی اصلاح طلبان را از جای درآورند..."


پی نوشت: این نامه را نمی توان جدا از احمدی نژاد دانست. در واقع همه ی اعتبار نامه به نسبت مشایی با احمدی نژاد است؛ وگرنه مشایی به خودی خود محلی از اعراب ندارد.


کبری آسوپار


با ما همراه باشید


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۶
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی