باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۲۴ ب.ظ

انقلاب سوم برای پیشرفت ایران اسلامی

✅زاکانی: 


انقلاب سوم برای پیشرفت ایران اسلامی 


9⃣ اقدام مهم برای جبران عقب افتادگی ها 


۱- عدالت، فلسفه اصلی و پایه ای ترین آرمان انقلاب اسلامی است. پس باید برای تحقق همه جانبه آن و برای توسعه آزادی و گسترش رفاه اجتماعی تلاش وافری به خرج داد.


۲- باید تمام قد به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، قیام کرد. باید به ظلم و رشوه خواری پایان داد.


چه زیبا مولوی فرمود:


ما در این انبار گندم می­کنیم – گندم جمع آمده گم می کنیم


می نیندیشیم آخر ما به هوش-کین خلل در گندم است از مکر موش


موش تا انبار ما حفره زدست – واز فنش انبار ما ویران شدست


اول ای جان دفع شر موش کن – وانگهان در جمع گندم جوش کن


«ظلم و فساد» هرجا که باشد، از هرکس و در هر نوع، ویرانگری می‌کند. این هیولای چند سر، جوهر و جان آدمی را مسخ کرده و اراده انسان را به مسلخ می کشاند.


۳- باید اشرافی‌گری برخی مسئولان و زیاده‌خواهی آنان را به پایان رساند. «اِتراف» و «اسراف»، خانمان برانداز است و رقابت در تجمل و نمایش ثروت، فلج‌کننده ترین ویروس اجتماعات است.


۴- باید بر علیه نفاق و دروغ گویی، لشکر کشید و لحظه‌ای تسامح نکرد. دروغ، برکت های ارضی و سماوی را می خشکاند و دورویی، فرصت بندگی و معنویت را هدر می دهد.


۵- باندبازی، گروه گرایی، مافیای قدرت و پیوند زور و ثروت، مردم و فرودستان جامعه را به بردگی می کشاند، پس باید بر علیه آن به پا خواست و جهادی دیگر پیشه کرد.


۶- امور حکومت را باید شفاف کرد و از هرچیز که بوی ابهام و رنگ پنهان کاری به خود می گیرد، باید اجتناب کرد، باید نظارت مردم را جدی شمرد و برای آن راه های مطمئن و ثمربخشی آفرید.


۷-تنگنای معیشت و بحران در اقتصاد، به مرز خطر نزدیک شده است، پس باید آن را در ویژه‌ترین سطح اولویت ها جای داد و برای برون رفت از آن، به اقدامات جدی و تحول آفرین دست زد. در این میان، اندیشیدن به مسأله اشتغال و طراحی فوری فوتی برای بهبود وضعیت بیکاری عمومی در جامعه، یک اضطرار عاجل است.


۸- باید در برابر ناکارآمدی، ایستادگی کرد و کارها را به خود مردم واگذار نمود و به جای تصدی بی دلیل یا مداخله زیاده خواهانه، خود آنان را به میدان عمل و عرصه مدیریت راه داد و به دور از شعار و نمایش، برایشان اعتبار و اعتماد قائل شد. باید برای حضور نخبگان و به کار گماری شایستگان در بهره مندی از تجربه خردمندان و شادابی جوانان و ظرفیت فوق العاده زنان، اراده جدی به خرج داد و در انتخاب شایسته ترین انسان ها در حوزه مسؤولیت های کلان، بیش از حد حساس و نگران بود.


۹- تجربه گران بهای دفاع مقدس حکایت گر آن است که بهترین گونه از مدیریت، «مدیریت جهادی» است. پس باید از مدیران خسته و اندیشه های واپس گرا در مدیریت و روش‌های واداده نسبت به نظام بروکراتیک غربی، به شدت اجتناب کرد و اندیشه جهادی را در تمام سطوح حاکمیت، جاری و ساری ساخت. در این نوع از مدیریت، می بایست تکیه اصلی را به ظرفیت­های بومی کرد و از فرصت های منطقه ای و جهانی نیز فعالانه بهره گرفت


با ما همراه باشید


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۸
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی