باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴ ب.ظ

مهندسی علمی و فرهنگی یا لابی گری نمایندگان؟!

انتخاب روسای دانشگاه ها یکی از اصلی ترین وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا بلکه از این طریق مهندسی علمی و فرهنگی مدنظر آموزش عالی محقق گردد اما در این بین تعیین رییس دانشگاه و حتی تعیین روسای دانشکده ها برای نمایندگان مردم فرصتی برای اعمال قدرت شده است و این امر باعث شده است کسانی که دنبال قدرت و ریاست هستند با لابی گری نمایندگان به فکر ریاست باشند و طبیعی است در این بین به فکر تامین منافع نمایندگانی خواهد بود که ایشان را به قدرت رسانده و برای ادامه ریاست نیاز به ادامه حمایت آنهاست.


بزرگترین مراکز علمی و فرهنگی با این وضعیت دچار مخاطره شده و کارکنان و مدیران امنیت شغلی خود را از دست می دهند در این بین بده بستان ها بیشتر از علم و فرهنگ ارزش دارد و عوض تربیت یافتن قشر عالم و دانشمند در دانشگاه ها افرادی چاپلوس و کاسه لیس در این مراکز تربیت خواهد شد.


افرادی که یک دوره ریاست را تجربه کرده اند و یا در معاونت ها مشغول بوده اند در رقابتی سیری ناپذیر دنبال نمایندگان می افتند و با ملاقات ها و وعده و وعیدها نظر یک یا چند نماینده را جلب می نمایند تا بلکه به ریاست دانشگاه و دانشکده ای برسند.


در این بین افراد لایق و مستقل قربانی شده و زیر چرخ لابی گری له می شوند. اگر با این روند مبارزه اصولی نشود فردا این افراد به حوزه های علمیه هم راه پیدا می کنند و چنین رقابتی را بین طلاب و فضلا راه می اندازند و قشری را بوجود می آورند که اساس کشور را بر باد می دهد.


نماینده ای که با خرج و هزینه میلیاردی به مجلس راه یافته به چیزی جز قدرت و پول فکر نمی کند و نمی تواند برای طراحی علمی و فرهنگی کشور معمار و مهندس خوبی باشد.

سخن در این میان زیاد است و به اقتضای زمان بیان خواهد شد ان شاء الله


🇮🇷 @bavarnews

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۷
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی