باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۲ ق.ظ

۱۶ آذر روز استکبار ستیزی نه ابتذال

چند سالی است عده ای سعی دارند مراسم ۱۶ آذر که روز شهادت دانشجویان بخاطر همراهی آمریکا با دیکتاتوری پهلوی و سرکوب قیام مردم ایران در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا نیکسون به ایران و حضور در دانشگاه تهران به وقوع پیوست را با اجرای کمدی و ابتذال و بزن برقص آلوده کرده و دانشجویان را از علت و چرایی ۱۶ آذر بی خبر نگه دارند بطوریکه وقتی از دانشجو می پرسی ۱۶ آذر چه اتفاقی افتاده جواب های نامربوط می دهد.


امسال هم مراسم ۱۶ آذر با ساز و دهل و بزن برقص و اجرای تیاترهای کمدی و در روزهای نامربوط اجرا و به پایان رسید.


برگزار کنندگان این مراسم را نمی توان افراد بی اطلاع قلمداد کرد چون حداقل شورای فرهنگی دانشگاه ها تصمیم گیر اجرای اینگونه مراسمات هستند و بالطبع نماینده تشکل های دانشجویی هم در آن حضور دارند.


تنها چیزی که دستگیر نویسنده شده نوعی ترس تصمیم گیرها از میدان دادن به جنبش های دانشجویی است و در خفا و علن می گویند باید کنترل شده با اینگونه مسایل برخورد کنند.


به نظر نگارنده که خودش حداقل چند دهه با جریانات دانشجویی در ارتباط بوده و چندین سال برگزار کننده این مراسم بوده و از نزدیک ترس متولیان دانشگاه را دیده است این ترس و واهمه بی مورد بوده و باید در جریان شناسی سیاسی به کمک دانشجو آمد و با برگزاری نشست های سیاسی به این قشر مستعد جریان های مختلف را شناساند و به نوعی به دشمن شناسی پرداخت.


هر چه بوده این امر غیر قابل انکار است که دانشجویان شهید در راه مبارزه با دیکتاتوری سیاه پهلوی و همراهی استکبار جهانی به رهبری آمریکا به شهادت رسیده اند هر چند عده ای ساده لوحانه دل به آمریکا بسته بودند و راز شکست قیام هم ساده انگاری رهبران قیام بخصوص مصدق بود.


امروز ۱۸ آذر است می خواستم از کنار ۱۶ آذر بگذرم و جفای مسؤولین دانشگاه را به خودشان واگذارم اما نتوانستم و احساس می کنم سکوت در این باره جفا به دانشجو و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این جفا را فرزندان انقلاب اسلامی نمی توانند تحمل کنند هر چند شاید یک عده که دل به دنیا و قدرت و مکنت و پول بسته اند بتوانند از این جفاها بکنند.


امروز با اتفاقاتی که با دستور ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت خانه از تل آویو به بیت المقدس افتاد باید نقش دانشجویان در استکبار ستیزی را برجسته کرد و نگذاشت سر دانشجو کلاه بگذارند و با چند بزن برقص مبتذلانه به اسم ۱۶ آذر اصل ماجرا را به فراموشی سپرد.


دانشجوی سیاسی خوب است دانشجوی سیاست زده و آلت دست بد است و نظامی که توانسته فتنه ۸۸ را در کام طراحان و مجریانش تلخ کند قادر است دانشجویانی بار آورد که اساس استکبار جهانی را به باد دهند و فلسطین و قبله اول مسلمین بیت المقدس را از اشغال صهیونیست ها آزاد سازند.


ان شاء الله


🇮🇷 @bavarnews

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۸
جمعی از نویسندگان

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی