باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ب.ظ

گزارشی از یک چالش

گزینه جنجالی وزارت کشور برای استانداری فارس:

سخنگوی وزارت کشور مدعی است که گزینه آنها برای استانداری فارس هیچگونه سابقه افراطی‌گری ندارد،‌ ولی با مرور سابقه این گزینه در دوران اصلاحات به نقاط قابل تاملی بر می‌خوریم.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، استعفای استاندار فارس در دولت یازدهم برای شرکت در انتخابات مجلس؛ اتفاقی که دوباره حاشیه‌های انتخاب استانداران در دولت را داغ کرد.

 

حاشیه‌های انتخاب استاندار جدید فارس اما به جلسه روزگذشته صحن علنی مجلس نیز کشیده شد و کار را به استعفای دست جمعی نمایندگان استان فارس کشید.

 

نمایندگان استان معتقدند سیدمحمدعلی افشانی که گزینه جدی دولت برای استانداری است نه آشنایی چندانی با استان فارس دارد و نه در سابقه‌اش میانه خوبی با اعتدال!

 

اما سوال جدی این است که گزینه وزارت کشور برای استانداری فارس کیست که باعث اعتراض نمایندگان و حتی برخی علمای استان شده است؟

 

 

حاشیه‌های دوباره انتخاب یک استاندار/ گزینه‌ای که استان را ملتهب کرد

در ابتدای دولت یازدهم وزیر کشور سیاست خود در انتخاب استانداران را اعلام کرد؛ «نظرسنجی از نمایندگان و علما»؛ سیاستی که در برخی موارد اجرا شد ولی در موارد مشابهی دولت کاملا بر خلاف نظر بزرگان استان تصمیم خود را گرفت.

 

نمایندگان استان فارس نیز گویا از مدت ها پیش گزینه های خود را برای استانداری به وزارت کشور معرفی کرده بودند؛ گزینه هایی که گفته می شود نسبت خوبی با دولت اعتدال و حتی اصلاح طلبان میانه رو داشتند و به نوعی مدیر بومی و دارای صلاحیت شناخته می‌شدند.

 

اما ظاهرا دولت و وزارت کشور اهمیتی به پیشنهادات نمایندگان این استان در مجلس و حتی مجلس خبرگان رهبری نداده و همین مساله منجر به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان شده بود.

 

عنایت‌الله هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به صراحت عدم اهمیت نظر نمایندگان و علما برای دولت در رابطه با انتخاب استاندار فارس سخن گفته  و می گوید: «علت ترک جلسه امروز مجلس توسط نمایندگان استان فارس، عدم اهمیت وزارت کشور به گزینه‌های پیشنهادی استانداری فارس توسط نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم استان در خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان فارس است.»

 

وی با اشاره به اینکه پنج گزینه معرفی شده به دولت، همسو با دولت بوده‌ است، بیان کرد: «مجمع نمایندگان استان فارس مخالف انتصاب افراد دیگر در این استان، به‌ویژه مدیرانی است که سابقه استانداری ندارند.»

 

در این میان نمایندگان استان فارس ضمن تهدید عدم حضور در جلسات علنی مجلس تا زمان رسیدگی به مطالبه آنها، خبر از احتمال تهیه طرح استیضاح رحمانی فضلی نیز دادند.

 

ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: «طرح استیضاح وزیر کشور در ارتباط با موضوع انتخاب استاندار فارس تهیه و به امضای مجمع نمایندگان استان فارس رسیده است.»

 

صادقی به عدم مشورت دولت با نمایندگان استان شیراز در رابطه با انتخاب استاندار اشاره و خاطرنشان کرد: «در ارتباط با انتخاب استاندار فارس هیچ مشورتی با نمایندگان صورت نگرفته و علی‌رغم ارائه گزینه‌های پیشنهادی برای انتخاب استاندار به وزیر کشور استاندار فارس از این میان انتخاب نشده و وزیر کشور فردی را به این سمت برگزیده که هیچ آشنایی با این استان ندارد.»

 

اما این همه ابهامات نمایندگان درباره «افشانی» گزینه معرفی شده از سوی وزارت کشور به هیات دولت برای استانداری فارس نیست؛ ظاهرا در سابقه وی مسائلی وجود دارد که جدای از سابقه‌کاری، وی را گزینه‌ای نامناسب برای استانداری جلوه می‌دهد؛ سابقه‌ای با رفتارهای افراطی!

 

 

حمایت وزارت کشور از گزینه پیشنهادی/ «گزینه ما سابقه هیچ افراطی‌گری ندارد!»

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور اولین شخصی بود که برای حمایت از گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس به میدان آمد.

 

وی بدون اسم بردن از «افشانی»‌ و معرفی وی به هیات دولت به عنوان استاندار پیشنهادی گفت: «فرد پیشنهادی به دولت دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و دارای کارنامه قابل قبولی است.»

 

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: «این فرد همچنین دارای سابقه درخشان است و در مسئولیت معاون وزیر توفیقاتی را کسب کرده است، وی همچنین موفق به دریافت نشان سازندگی شده است.»

 

وی با تاکید بر اینکه وزیر کشور برای تمامی انتصاب‌ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می‌کند، گفت: «استعلام های لازم برای فرد پیشنهاد شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ شده و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است.»

 

قائم مقام وزیرکشور تاکید کرد: «گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس به هیات دولت هیچ گونه سابقه افراطی گری حتی در حد اظهارنظر ندارد.»

 

اظهارات قائم مقام وزیر کشور درباره گزینه پیشنهادی وزارت کشور به هیات دولت برای استانداری فارس نشان می داد که وزارت کشور عزم خود را برای به کرسی نشاندن گزینه خود جزم کرده و قصد ندارد از موضعش عقب‌نشینی کند.

 

اما امیری در بخشی از مصاحبه خود در حمایت از گزینه پیشنهادی به هیات دولت برای استانداری فارس تاکید کرده که وی سابقه هیچ گونه افراطی گری حتی «در حد اظهارنظر» را هم ندارد؛ ادعایی که با بررسی دقیق‌تر سابقه سیدمحمد افشانی می‌توان به راحتی خلاف آن را ثابت کرد.

 


 

گزینه دولت برای استانداری فارس کیست؟/ از استعفا در حمایت از متحصنین تا تهمت نقض آزادی به نظام

سید محمد علی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

 

وی در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و همچنین ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را در کارنامه خود داراست.

 

اما این همه سابقه فعالیت سیاسی و مدیریتی افشانی نیست؛ دوران پرالتهاب دوم خرداد و به ویژه سال تلخ پایانی مجلس ششم و تحصن نمایندگان اصلاح طلب، برگ دیگری را در سابقه سیاسی گزینه دولت برای استانداری فارس، رقم زده است.

 

در دی ماه سال 82 تعدادی از نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به آنچه «ردصلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس هفتم از سوی شورای نگهبان» می‌خواندند، در راهروهای مجلس اقدام به تحصن کرده و فضای سیاسی کشور را متشنج کردند.

 

چند روز پس از آغاز تحصن نمایندگان مجلس ششم نامه‌ای از سوی تحصن کنندگان افشا شد که ظاهرا از سوی معاونان و مدیران وزارتخانه‌های دولتی خطاب به رئیس جمهور نگاشته شده بود.

 

این مدیران در حمایت از تحصن‌کنندگان مجلس ششم تهدید کرده بودند که اگر خواسته‌های این افراد درباره ردصلاحیت‌ها برآورده نشود، از سمت خود استعفا خواهند داد.

 

انتشار خبر این نامه استعفا با تیتر « 100 معاون وزیر استعفا دادند» فضاسازی قابل توجهی را در راستای اهداف تحصن‌کنندگان ایجاد کرد.

 

روزنامه اصلاح طلب شرق ماجرای استعفای معاونان وزرا را به نقل از خبرنگار پارلمانی خود اینگونه روایت می‌کند: «در یازدهمین روز از تحصن نمایندگان که هنوز به دلیل عدم دستیابی به پاسخی مثبت از سوی شورای نگهبان ادامه دارد، یکصد تن از معاونین وزرا تصمیم به استعفا گرفتند. در متن استعفانامه‌ معاونین وزرا که توسط یکی از امضا‌کنندگان آن در اختیار خبرنگار ما گذاشته شد، آمده است: در رابطه با فضای موجود کشور و رد صلاحیت گسترده‌ی کاندیداهای انتخابات مجلس هفتم و اینکه در چنین شرایطی امکان تحقق وعده‌های داده شده توسط دولت خاتمی به مردم ممکن نیست و طبیعتا در این فضا، ادامه‌ی کار برای مدیران ارشد کشور با اشکالی اصلی رو به رو شده است، فلذا مجموعه‌ای از مدیران ارشد کشور که این نامه را امضا کرده‌اند، ‌می‌خواهند پست‌های مدیریتی را به کسانی واگذار کنند که علاقه‌مند به کار کردن در این شرایط هستند.»

 

این خبر روزنامه شرق ساعتی بعد در تریبون رسمی مجلس علنی شد. البته در زمان قرائت متن نامه استعفا معاونین وزرای دولت خاتمی، مشخص شد که تعداد این افراد 100 نفر نیست بلکه تعداد امضا کنندگان به حدود 70 نفر می‌رسید.

 

در بخشی از نامه استعفا معاونان وزرا دولت وقت در حمایت از متحصنین که خطاب به خاتمی رئیس جمهور وقت نوشته شد، آمده بود: «برخورد خارج از ضوابط و معیارهای قانونی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در رد صلاحیت کثیری از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین اصول در برقراری نظام مردم سالار یعنی « آزادی انتخابات» را برای مردم و «حق انتخاب شدن» را برای نامزدها، نقض کرده است.»

 

در ادامه این نامه استعفا آمده بود: «در چنین شرایطی و با چنین روندی، موکدا از جنابعالی درخواست می‌کنیم از حداکثر تلاش و ظرفیت ممکن برای توقف این روند بهره گرفته و در صورت عدم امکان بازگرداندن امور بر منهج مردم سالاری، این عذر را از ما بپذیرید که ادامه‌ خدمت را هم جهت با منافع ملت و نظام جمهوری اسلامی نیابیم و دولت را به کسانی بسپاریم که آن را آنگونه می‌خواهند»

 

تعداد حدود 70 نفر از معاونین وزرای دولت وقت این نامه را امضا کرده بودند؛ نامه ای که از سوی سید محمد علی افشانی که در آن زمان جزو مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش محسوب می شد، نیز امضا شده است.

 

در واقع گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس همان فردی است که در دوران پرالتهاب تحصن و استعفای تندروها در دوران دوم خرداد ضمن استعفا از سمت خود در حمایت از تندروها، نظام اسلامی و شورای نگهبان را متهم به «نقض آزادی» از جامعه کرده است.

 

این سابقه تنش‌زا در حالی است که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در مصاحبه خود تاکید کرده بود که این گزینه «سابقه یک حرکت افراطی را نیز ندارد»

 

به هر حال گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس روز گذشته در جلسه هیات دولت مطرح نشد و انتخاب استانداران فارس و قم به جلسات بعدی موکول شد.

 

باید دید رایزنی‌های نمایندگان استان و دولتی ها می تواند گره انتخاب استاندار فارس را حل کند یا دولت با پافشاری بر روی گزینه خود، اتفاقات جدیدی را در عرصه سیاست داخلی کشور رقم خواهد زد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۵
جمعی از نویسندگان
چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

بر جام به زبان ساده

سرنوشت تحریم‌ها چه خواهد شد؟ ؛ سید‌یاسر جبرائیلی ؛ یک تفسیر ساده و روان، بخوانید!

بررسی سند 159 صفحه‌ای برجام (JCPOA) نشان می‌دهد اعضای 1+5 در ازای محدودیت های 8، 10 و 15 ساله‌ و نظارت‌های 20، 25 ساله و دائمی داوطلبانه که ایران در برنامه هسته‌ای خود می‌پذیرد،‌ بناست بخشی از تحریم‌ها علیه کشورمان را رفع نمایند. در این مقطع، ‌مهم‌ترین پرسشی که به نظر می‌رسد برای افکار عمومی در ایران مطرح است،‌ چگونگی و زمان بندی رفع تحریم‌ها در توافق جامع باشد. یادداشت حاضر می‌کوشد با تدقیق در برجام،‌ به این سوالات پاسخ دهد.


اجرای توافق هسته‌ای در سند برجام در حقیقت شامل 5 مرحله است: 1- جمع بندی(Finalization)؛ 2-پذیرش (Adoption)؛‌3- اجرا (Implementation)؛‌ 4- انتقال (Transition)؛‌ 5-پایان اعتبار قطعنامه شورای امنیت(UNSCR Termination).


مرحله «جمع بندی»: در واقع روز سه شنبه 23 تیرماه بود که اطراف مذاکره درباره متن برجام به توافق رسیدند. قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طی قطعنامه‌ای از این متن حمایت(endorse) نماید.


مرحله پذیرش: یک بازه زمانی 90 روزه پس از صدور قطعنامه شورای امنیت به عنوان مرحله «پذیرش» در نظر گرفته شده است که بناست در این مدت،‌ کنگره در آمریکا توافق را بازبینی کرده و نظر خود را درباره رد یا پذیرش آن اعلام نماید. در ایران نیز، شورای عالی امنیت ملی ایران به عنوان متولی پرونده هسته‌ای، جمع بندی را مورد بازبینی قرار خواهد داد. مجلس شورای اسلامی هم می تواند تطبیق توافق با «طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» را که دوم تیرماه به تصویب رساند بررسی و اعلام نظر کند. در این مدت 90 روز، ایران اجرای بخشی از توافق را که مربوط به «نقشه راه» ‌توافق شده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است،‌ آغاز خواهد کرد. طبق این نقشه راه قرار است تا 23 مهر تمام اقدامات لازم در رابطه با حل و فصل مسائل فیمابین ایران و آژانس انجام شده و آژانس نیز گزارش خود را در این رابطه حداکثر تا تاریخ 24 آذر ارائه نماید.


پس از سپری شدن بازه زمانی 90 روزه- یا هر زمانی زودتر از این زمان که طرفین اعلام آمادگی کنند- روز «پذیرش» ‌فراخواهد رسید. یعنی نیمه دوم مهرماه 94 را می توان به عنوان روز پذیرش در نظر گرفت. در این روز ایران رسماً به آژانس اعلام خواهد کرد که در «روز اجرا» پروتکل الحاقی را پذیرفته و کد اصلاحی 3.1(مربوط به اعلان پیش از اجرای هر برنامه هسته ای) را کاملا اجرا خواهد کرد،‌ همچنین رسماً اعلام خواهد شد که تهران اقدامات لازم را در رابطه با حل و فصل مسائل فیمابین خود و آژانس انجام داده است. در روز پذیرش، اتحادیه اروپا آئین نامه‌ای مبنی بر لغو تحریم‌ها از «روز اجرا» تصویب کرده و رئیس جمهور آمریکا نیز بخشنامه‌ای را مبنی بر «تعلیق» تحریم‌های مشخص شده در برجام از «روز اجرا»‌صادر خواهد کرد، اما هیچ تحریمی در این مقطع لغو یا تعلیق نخواهد شد. حتی قطعنامه های تحریم شورای امنیت نیز در روز پذیرش(نیمه دوم مهر) لغو نخواهند شد.


مرحله اجرا: «روز اجرا» یعنی روز لغو و تعلیق بخشی از تحریم های مورد اشاره در برجام، زمانی فرا خواهد رسید که آژانس اجرای تعهدات ایران و نیز حل و فصل مسائل فیمابین با تهران را تائید نماید. به عبارت دقیق تر،‌ پس از روز پذیرش،‌ ایران تعهدات 11 بندی مندرج در برجام از جمله موارد زیر را باید انجام دهد:‌ تعطیلی مرکز تحقیقات اراک، تخریب و بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، کاهش ظرفیت غنی سازی، محدود کردن برنامه تحقیق و توسعه سانتریفیوژها طبق برجام، توقف غنی‌سازی در فردو و خارج کردن مواد از آن و حفظ 1044 سانتریفیوژ بدون غنی سازی، کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده به 300 کیلوگرم از حدود 10 تن،‌ حفظ سقف 500 سانتریفیوژ IR-1 در انبارهای تحت نظارت آژانس و معدوم ساختن باقی سانتریفیوژها (ایران حدود 19 هزار سانتریفیوژ IR-1 دارد)، شروع به اجرای موقت پروتکل الحاقی و اجرای کامل کد اصلاحی 3.1 و...


در صورتی که گزارش آژانس درباره مسائل فیمابین - که حداکثر تا 24 آذر باید آماده شود- ‌مثبت باشد،‌ هر زمان که ایران تعهدات 11 بندی خود را به اتمام رساند و انجام آنها توسط آژانس تائید شد ، «روز اجرا» ‌یعنی روز لغو و تعلیق بخشی از تحریم های برجام فرا خواهد رسید. در روز اجرا،‌ شورای امنیت سازمان ملل، لغو عملی قطعنامه های قبلی این شورا را بر اساس قعطنامه جدید، آغاز می کند هرچند برخی تحریم های قطعنامه های پیشین پابرجا خواهد ماند. همچنین،اتحادیه اروپا لغو بخشی از تحریم‌های اشاره شده در برجام را اجرایی نموده اما لغو بخشی دیگر را به «مرحله انتقال» موکول خواهد کرد. آمریکا نیز اجرای *«تعلیق» بخشی از تحریم های مندرج در برجام را آغاز خواهد کرد.


در این مرحله، ‌بخشی از افراد،‌شرکت ها و نهادهایی که در ضمیمه 2 برجام آمده از لیست تحریم خارج شده و برخی دیگر همچنان باقی خواهند ماند. در رابطه با تعلیق تحریم های آمریکا و لغو نشدن آنها در این مرحله باید گفت، تعلیق، «ساختار تحریم ها» را حفظ می کند و در سند برجام، صرفا قرار شده است دولت آمریکا درچارچوب اختیارات موجود، موانع ناشی از قوانین و ساز و کارهای موجودی را که مانع انتفاع ایران از تعلیق تحریم ها می شوند را در حد توان مرتفع نماید، ‌اما تعهد قطعی داده نشده است.


مرحله انتقال: 8 سال پس از «روز پذیرش» ، یا زمانی که مدیر کل آژانس گزارشی را منتشر کرده و اعلام کند به این نتیجه رسیده است استفاده از مواد هسته ای در ایران در فعالیت های صلح آمیز باقی مانده است(هر کدام از این دو رویداد زودتر اتفاق بیفتد) «مرحله انتقال» فرا خواهد رسید. در «روز انتقال»، ایران پروتکل الحاقی را تصویب خواهد کرد(تصویب(ratify) با پذیرش(apply) متفاوت است). اتحادیه اروپا باقی افراد و نهادهای مندرج در برجام را از لیست تحریم خارج کرده و تحریم های باقی مانده را نیز لغو خواهد کرد. آمریکا نیز افراد باقیمانده در ضمیمه 2 برجام را که در روز اجرا از لیست خارج نکرده بود، از لیست تحریم خارج کرده و *«تلاش» خواهد کرد(seek) از طریق کنگره،‌ بخشی از قوانین تحریم را که تا آن زمان صرفا تعلیق شده بودند، لغو(Terminate) نماید. البته تضمین قطعی برای این امر داده نشده است.


در حال حاضر به دلیل اشکالاتی که در درج شماره های مفاد تعهدات اتحادیه اروپا درباره تحریم‌ها و نیز تفکیک نشدن 4 پیوست مربوط به افراد، ‌نهادها و شرکت هایی که بناست از لیست تحریم خارج شوند و در متن مورد اشاره هستند، ‌نمی توان به دقت مشخص کرد که در روز اجرا کدام تحریم ها برداشته شده و کدام افراد از لیست تحریم خارج خواهد شد و در روز انتقال کدام. اما اجمالا می توان گفت که اگر «روز اجرا» یعنی زمان ارائه گزارش مثبت آژانس درباره حل و فصل مسائل فیمابین و اتمام تعهدات ایران طبق نظر آژانس فرا برسد، ‌عمده تحریم‌های مالی و بانکی، تجاری، نفتی و... لغو یا تعلیق شده و اکثرا تحریم‌های مربوط به تجیهزات و تکنولوژی و خدمات هسته ای و همچنین تسلیحات هستند که به روز «انتقال»‌موکول می شوند.


مرحله انقضاء: 10 سال بعد از روز پذیرش ، «تاریخ انقضای» قطعنامه شورای امنیت فرا رسیده و آن دسته از تحریم‌هایی که در قطعنامه بعد از روز جمع بندی، حفظ شده بودند(عمدتا تسلیحاتی) لغو خواهند شد. در این روز است که در صورت سیر طبیعی و بدون اشکال اجرای برجام، پرونده هسته ای ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد و دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خارج خواهد شد.


برای مشاهده عناوین دقیق تحریم هایی که بناست در صورت طی موفیقت آمیز مراحل پنج گانه و 10 ساله برجام برداشته شود،‌ این لینک را مشاهده کنید:

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940423001480

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۶
جمعی از نویسندگان
سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

ایران جهان را مدیریت کرد

در حال حاضر این نظام جمهوری اسلامی ایران است که جهان را مدیریت می کند. با نگاهی گذرا به تحرکات و سخنان سران کشورهای قدرتمند تاثیرات هژمونیک جمهوری اسلامی را بر آنها می یابید، زمانی شاید شش کشور چین و روسیه و آلمان و فرانسه و انگلیس و آمریکا می توانستند با نشستن بر سر یک میز، جهان را تقسیم کنند و دیوارهای جدا کننده بکشند ولی حالا جمهوری اسلامی است که این شش کشور را مجبور ساخته است تا بر سر یک میز بنشینند و استدلال های جمهوری اسلامی را برای چگونگی اداره دنیا بشنوند.

سیزده سال است آنها مجبور شده اند قبول کنند کاری به جز مذاکره و کنار آمدن با جمهوری اسلامی ندارند. البته در زمان جنگ هم بعضی ها از داخل کشور با آنها معاملات و مذاکراتی داشتند ولی این مدیریت امام خمینی و امام خامنه ای بود که اجازه نداد قدرت های جهانی حتی از این چراغ سبز نشان دادن های وطنی هم به سود خود بهره برداری کنند.

قضیه مک فارلین به رسوایی بزرگ آمریکا تبدیل شد، تنها چیزی که عاید شد هوشیاری نیروهای انقلابی و شناخته شدن چهره های سازشکار بود. همچنین اشتیاق زاید الوصف کسانی که فکر می کردند با مطرح کردن گفتگوی تمدن ها می توانند به خوی استکباری آمریکا پایان دهند و چنان شوق زده شده بودند که دو فتنه هفتاد و هشت و هشتاد و هشت را رقم زدند تا شاید آمریکا با مدیریت میدانی و خیابانی آنها را به آرزوی شان برساند. ولی باز رسواتر از گذشته پیش ملت سر به زیر منتظر فرصت ماندند.

اینبار هم با مدیریت امام خامنه ای افسران دیپلماسی توانستند خطرها را به فرصت تبدیل کنند و با نرمش قهرمانانه قدرت های جهانی را مدیریت نمایند. روز های آینده نشان خواهد داد تحرکات دشمن نه تنها در داخل و خارج نخواهد توانست اهداف آنها را برآورده سازد بلکه باعث قدرت تصور ناپذیر جمهوری اسلامی برای دشمنان غربی اش خواهد شد.

در این عرصه منافقین، افساد طلبان و آمریکا بازنده اصلی هستند و این جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و ملت های مستضعف هستند که برنده میدان خواهند بود.

قبلا هم من این مذاکرات را به صلح حدیبیه تشبیه کردم همانطوری که کفار با طعن و کنایه مسلمین صدر اسلام و پیامبر را می آزردند اینبار هم منافقین و افساد طلبان و کفار سعی خواهند کرد امت مسلمان و حزب الله را تحقیر کنند غافل از اینکه ولی فقیه پیامبر گونه این امت را از گردنه ها عبور داده و خواهد داد و در نهایت پیروزی از آن اسلام است. فاستقم کما امرت



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۸
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ

رمضانی دیگر روز قدسی دیگر

روز قدس 1394 با شکوه هر چه تمام تر برگزار گردید با اینکه فتنه گران سال 88 با شعار نه غزه نه لبنان آمدند ولی امروز بدون سر و صدا از کنار شعارهای قبلی خود گذشتند و با مردم همرنگ شدند تا شاید بتوانند باز رای مردم را بزنند. این روزها روزهای عبرت است آنهایی که به آمریکا اعتماد کردند و به قول خودشان قبح مذاکره با شیطان را شکستند دست از پا درازتر به مردم رو آوردند تا حداقل شکست شان را پنهان کنند.

این روزها آمریکا افطاری می دهد و تربیت شدگان میستر هیمفر ادعای اسلام دارند و بعضی انقلابیون خسته از انقلاب شعار عبور از احساسات انقلابی سر می دهند. با اینحال مردم و رهبری همچنان ایستاده اند. مثل اینکه کشتی انقلاب اسلامی بی توجه به طوفان های سهمگین به راه خود ادامه می دهد چون ناخدایی بس بصیر دارد. 

الحمدلله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۰
جمعی از نویسندگان
امام خامنه ای این مجموعه پس از بررسیهای فراوان و مشورت با مجمع تشخیص مصلحت و برپایه محورهای سه گانه «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم سازی فرهنگی» تنظیم شده است/ رشد اقتصادی شتابان، پایدار و اشتغالزا؛ متوسط رشد ۸ درصد/ توسعه پیوندهای اقتصادی تجاری متقابل و شبکه ای بویژه با آسیای جنوب غرب/ تبدیل شدن به قطب تجاری و ترانزیتی/ انعقاد پیمانهای پولی دو و چند جانبه/جذب سرمایه ایرانیان خارج و سرمایه گذاران خارجی/ تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای آن/دائمی شدن اساسنامه صندوق توسعه و واریز سالانه ۳۰ درصد منابع حاصل از صادرات نفت و گاز و... به آن/ ارائه تسهیلات صندوق توسعه به بخش های غیردولتی/ افزایش سهم انرژیهای تجدید پذیر و نوین/ تحقق کامل هدفمندی/ توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور/ برنامه ریزی برای دستیابی به ضریب جینی43.0/ کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک/ تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات/ استیفای حقوق شرعی قانونی بانوان/افزایش توان دفاعی و توسعه توان موشکی/مبارزه همه جانبه با مواد مخدر/ پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز/اولویت دهی به دیپلماسی اقتصادی/ بهبود وضعیت زندانها/ دستیابی به رتبه اول علمی منطقه.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۶
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ب.ظ

هفتم تیر گرامیباد

هفتم تیر سال ۱۳۶۱ هرگز یادم نمی رود، در این روز بود که بعد از سال ها ترور شخصیت، منافقین ۷۲ تن از بهترین یاران انقلاب اسلامی را به خاک و خون کشیدند. منافقین این بدترین موجودات روی زمین که همیشه آلت دست دشمنان بوده اند این ماموریت را به انجام رساندند.

منافقین در طول تاریخ اسلام چنین بوده اند روزی با کفار همکاری داشتند و روز بعد با مخالفین هم صدا می شوند و روزی دیگر سر به زیر منتظر فرصت هستند.

انگار منافقین وسوسه شیطان هستند باید چیزی برای جویدن داشته باشند، کارشان انتقاد نیست تخریب است، صحبت شان هدایت نیست تحقیر و نیش زدن است، مثل موش همه چیز را می جوند تا چیزی دست مردم را نگیرد.

آری در سال های ۶۰ به عنوان مخالف ظاهر شدند بعد عامل صدام و در جبهه ها با فرزندان اسلام جنگیدند و امروز دست در دست آمریکا شده اند.

ظاهرا ماموریت شان پایانی ندارد مانند شیطان رنگ به رنگ می شوند گاهی اصولی می شوند و گاهی اصلاح طلب تا بتوانند نقش خود را بخوبی ایفا نمایند، مانند شیطان فعالند. به هر حال شیطان بزرگ آمریکاست و فرزندانش منافقین.

سال ۶۱ بهترین ها را از ملت ایران گرفتند بطوری که امام خمینی فرمودند: بهشتی خود یک ملت بود، چند ماه بعد رجایی و باهنر را گرفتند و بعدها به عنوان ستون پنجم صدام باعث شهادت ۱۷۵ غواص شدند و حالا فرزندان این ملت را هدف تهمت و افترا و دروغ خود قرار داده اند تا شاید از نفس بیاندازند و نگذارند برای این ملت و اسلام مفید واقع شوند و همچنین در کنار شیطان بزرگ در مذاکرات و جاسوسی های هسته ای نقش آفرینی می کنند.

با این حال همانطوریکه شهید مظلوم بهشتی فرمودند: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، ما هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا می کشیم تا تمام شیطان ها و شیطان صفت ها بمیرند چه منافقین، چه لیبرال ها و چه فتنه گران.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۱
جمعی از نویسندگان
چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

سالروز سوم تیر ۸۴ گرامی باد

امروز سوم تیر سالروز حماسه انتخابات سال ۸۴ می باشد که نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران به حساب می آید و مردم از چپ و راست عبور کردند و به آرمان های امام خمینی برگشتند، دولت اصلاحات و دولت سازندگی با وضعیتی که پیش آورده بودند ایران اسلامی را به طرف اشرافیت سوق داده و طبقه حاکم را مخصوص چند خانواده و تبار نموده بودند.

حمایت های بی دریغ رهبری تحولات شگرفی را در صحنه سیاسی ایران باز نمود ولی طبقه حاکم این را بر نتافت و آشوب هایی را برای برگرداندن وضعیت بوجود آوردند که این آشوب ها صدمات جبران ناپذیری را بوجود آورد.

چراغ سبز به دشمنان باعث شد وضعیت بین المللی بر علیه ایران اسلامی رقم بخورد و قدرت های استکباری را به تغییر از داخل امیدوار سازد چون می دانستند ایران را با تهدیدات خارجی نخواهند توانست مهار نمایند.

در حال حاضر به خاطر شرایط بین المللی بار دیگر اشرافیت داخلی امیدوار به برگشت به قدرت هستند غافل از اینکه جبهه انقلاب اسلامی در داخل متشکل تر شده و بر عکس دوره های گذشته رقابت ها به درون گفتمانی تغییر یافته است.

دولت روحانی با شعار های انقلاب و در وضعیتی شکننده به پیروزی رسید که حاصل بد عمل کردن نیروهای خودی بود بنابراین باید نقاط ضعف را بر طرف نموده و از بروز چنین وضعیتی پیشگیری گردد.

البته دایره وجودی گفتمان انقلاب اسلامی آنقدر گسترده است که تمام گروه های علاقمند به انقلاب اسلامی را شامل می شود و خطوط قرمز آن در پیام هشت ماده ای امام خامنه ای در تعریف اصولگرایی آمده است. به همین خاطر محبوبیت ۱۷ در صدی در مقابل ۸۳ درصد قابل دوام نبوده و وضعیت گذار را نشان می دهد. بهتر است نیروهای انقلاب اسلامی همدیگر را تحمل نموده و از اتهام زنی به همدیگر بپرهیزند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۵
جمعی از نویسندگان
چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ق.ظ

مذاکرات از دولت قبل شروع شده است

امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در حضور کارگزاران نظام فرمودند: امریکا دنبال نابود کردن صنعت هسته‌ای ایران است/ درمقابل همه مسئولان ایران ضمن تأکید برخطوط قرمز، دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق بامنافع و مصالح ایرانند/ اقتصاد مقاومتی در برخی کشورهای دیگر اجرا و تأثیرات مثبت آن دیده شده/ مدل اقتصاد مقاومتی مقابل مدل قدیمی دیکته شده ازطرف قدرتها به کشورهای جهان سوم است/این مدل قدیمی مبتنی بر نگاه به بیرون است اما مدل اقتصادمقاومتی،الگویی مترقی و متکی به ظرفیتهای درونی است/ اجرای اقتصاد مقاومتی کاملا امکانپذیراست/ طبق آمارهای جهانی، ایران رتبه بیستم اقتصاد دنیاست/در صورت بهره برداری از ظرفیتهای استفاده نشده، امکان رسیدن به رتبه دوازدهم اقتصاد دنیا وجود دارد/ مسئولان در دولت خدمتگزار، انسانهای معتقد به مبانی و اصول انقلاب هستند و من از آنها گله‌ای ندارم ولی در مجموعه دست اندرکاران، برخی تصور میکنند باکوتاه آمدن از اصول، درها گشوده خواهد شد در حالیکه نتیجه این خطای بزرگ را در سالهای اخیر در برخی کشورها دیده ایم/ برخی تصور میکنند مردم مشکلات را تحمل نمیکنند/اگر حقایق امور باصداقت لازم و بدرستی برای مردم بیان شود مردم می‌ایستند و مقاومت میکنند/حاشیه‌سازی از هر طرفی غیرقابل قبول است و باید از آن پرهیز شودهر چه رهبری در جلسات عمومی میگوید عینا همان مسائلیست که خصوصی به رئیس جمهور و مسئولان ذیربط میگوید/ این خط تبلیغی غیرصحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرفنظر شده خلاف واقع و دروغ است/ تیم مذاکره باغیرت ملی و دقت کامل و قصد باز کردن گره و پیش بردن کار، مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان مقابل مشغول تلاش است و انصافا با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال میکند/هرکس از جزئیات مذاکرات با خبر شود حتما به این مطالب اذعان میکند/ البته آنها ممکن است در تشخیص و عمل خطا کنند اما متدین و غیورند/ با انتقاد مخالف نیستم و آنرا لازم و کمک کننده میدانم اما این یک واقعیت است که انتقاد کردن از عمل کردن آسانتراست چرا که دیدن عیبهای طرف مقابل راحت اما درک دشواریها و نگرانیهای او مشکل است/این حرف من نباید مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشیم تیم هسته ای برخی از مسائل مورد انتقاد را میداند اما بعضی ضرورتها او را به برخی اقدامات میکشاند/ موضوع مذاکره با امریکا مربوط به زمان دولت قبل است و به فرستادن واسطه به تهران برای درخواست مذاکره مربوط میشود/امریکا گفته بود میخواهیم ضمن شناخت ایران بعنوان قدرت هسته‌ای، این مسئله راحل و فصل کنیم و تحریمها را ظرف 6 ماه برداریم/ به آن واسطه گفتیم به امریکا و حرفهایش اطمینان نداریم اما با اصرار واسطه قبول کردیم یکبار دیگر امتحان کنیم/ در مذاکرات امریکا 6 ماه وعده داده شده برای لغو تحریمها را ابتدا به یک سال تبدیل کرد و بعد با زیاده خواهیهای مکرر مذاکرات را طولانی و حتی تهدید به تحریم بیشتر کرد و از نظامیگری و روی میز و زیرمیز سخن گفت/ برخلاف اصرار امریکا محدودیتهای بلندمدت 10 ،12 ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را گفته‌ایم/ تحریمهای اقتصادی، مالی و بانکی شورای امنیت، کنگره و دولت امریکا باید فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریمها در فواصل معقول برداشته شود/نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریمها لغو شود/ این مسئله را مطلقا قبول نداریم/مخالفت قاطع با بازرسیهای غیرمتعارف، پرس‌وجو از شخصیتها و بازرسی از مراکز نظامی از خطوط قرمز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۰
جمعی از نویسندگان