باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ب.ظ

۶ پرسش مهم درباره نظریه مقاومت

1⃣ علت دشمنی نظام سلطه، در طول این چهل سال با جمهوری اسلامی چه بوده است؟


ما امروز "دولت مقاومت"ایم دولت مقاومت با فلان سازمان مقاومت فرق دارد با فلان جریان مقاومت در فلان کشور فرق دارد، با فلان شخصیت مقاومت فرق دارد استکبار جهانی با هر عنصر مقاومت مخالف است اما اینها کجا و دولت مقاومت که بر اساس مقاومت تشکیل بشود، کجا؟ جمهوری اسلامی دولت مقاومت است، دولت مقاومت که سیاست دارد، اقتصاد دارد، نیروی مسلح دارد، حرکات بین المللی دارد، منطقه ی نفوذ وسیع در درون کشور و بیرون کشور دارد. برای همین است که دشمنی ها از همه جای دنیا -چه از سوی قدرت طلبان، چه از سوی نوکران قدرت طلبان- متوجه جمهوری اسلامی است ۹۶/۲/۳۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۷ ، ۲۲:۰۰
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱ ق.ظ

نظریه مقاومت را تبلیغ کنید

فراخوان جدید رهبر انقلاب اسلامی به جوان ها


نظریه مقاومت را تبلیغ کنید


در پی ناکارآمدی لیبرال ها و در پی شکست کدخدا باوران در تلاش برای پذیرش حاکمیت نظام سلطه از امروز باور نیوز پیگیری خواهد نمود. عوامل آشکار و پنهان نظام سلطه همان خلافکارانی هستند که بیش از یک دهه باورنیوز با آنها درگیر بود


اول. پنجشنبه ی هفته ی گذشته رسانه ملی فیلمی را با عنوان " تاریک ترین لحظات"  پخش کرد داستان اصلی این فیلم حول محور شخصیت "وینستون چرچیل"، نخست وزیر انگلیس است ماجرا مربوط به ماه های ابتدایی جنگ جهانی دوم.


پیش از چرچیل، نویل چمبرلین، نخست وزیر سابق انگلیس، با این باور که صلح با هیتلر، موجب در امان ماندن از ورود ماشین جنگی هیتلر به انگلستان خواهد شد، توافقنامه ای موسوم به مونیخ را امضا کرد به موجب این توافقنامه چهار کشور اروپایی آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه توافق کردند که منطقه ی "سودت" چکسلواکی به آلمان ها واگذار شود. چمبرلین پس از امضای این توافق نامه با خوشحالی گفت "امروز ما صلح را برای زمانه مان تحقق بخشیدیم"


اما خوشحالی چمبرلین دوام چندانی نیاورد هیتلر که حالا خود را مرد مقتدر و پیروز میدان می دید به تصرف سودت بسنده نکرد و پس از آن، ابتدا تمام جمهوری چک و بعد همه ی مناطق اسلواکی را تحت تسلط خود در آورد. شکست سیاست صلح چمبرلین، موجب روی کار آمدن چرچیل شد. چرچیل اما بر خلاف چمبرلین معتقد بود که مذاکره با دشمن قوی پنجه ای چون هیتلر، تنها موجب جری شدن بیشتر او خواهد شد. او بلافاصله با تشکیل "کابینه ی جنگی"، تنها راه چاره را ایستادگی در برابر ماشین جنگی هیتلر دید و گفت: "وقتی سرت در دهان ببر است، مذاکره با او بی معنی است" سکانس های آخر این فیلم هم اختصاص دارد به حمایت گسترده ی مردم انگلیس از چرچیل و نطق محکم و با صلابت او در مجلس در دفاع از کابینه ی جنگی خود.


سیاست علم قدرت است


دوم. منطق قرآنی حکم می کند که هر گونه مسیری که موجب تسلط دشمن بر کشور می شود را باید مسدود کرد " و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا" (آیه ی ۱۴۱ نساء) در مقابل دشمن نیز در صورت تعرض می بایست با تمام "قدرت" مواجه شد "واعدوالهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم" (آیه ی ۶۰ انفال).

در منطق علم جدید نیز، همواره موضوع "قدرت" از اهمیت بالایی برخوردار بوده است مثلا موریس دوورژه جامعه شناس مطرح فرانسوی، سیاست را "علم قدرت" تعریف کرده است و امروز "قدرت" جزو لاینفک سیاست اعم از سیاست داخلی و خارجی است به طوری که برخی از اندیشمندان، اساسا سیاست را علم کسب، حفظ و بسط قدرت می دانند به همین دلیل، خوب یا بد، در جهان امروز، کشورها به میزان قدرتی که دارند در ساختار نظام بین الملل جایگاه و رتبه پیدا می کنند، پس لاجرم در چنین محیطی، تنها کشورهایی ادامه بقا و پیشرفت خواهند داشت که از "قدرت" بیشتری برخوردار باشند.


بنابراین در چنین شرایطی منطقا می بایست هر لحظه بر "قدرت درونی" خود افزود و هر گونه " احساس ضعف" مساوی است با شکست و نابودی. برای همین، بسیاری از سیاسیون و تحلیلکران، یکی از مهم ترین اصول تجویزی به دولت ها را اصل "خودباوری" (SelfHelp) می دانند. اصل خودباوری، ترجمان دیگری است از منطق قوی شدن در نظام بین الملل کنونی.


تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی


سوم. در طول چهل سال از عمر انقلاب نیز این را به چشم خود بارها تجربه کرده ایم که در هر مقطعی که در برابر دشمن احساس ضعف و ترس شده است نتیجه آن چیزی جز جری شدن بیشتر دشمن و تحمیل هزینه و فشار بیشتر نبوده است. جنگ نظامی هشت ساله دقیقا به همین موضوع به ما تحمیل شد که "دشمن در ما احساس ضعف کرد اگر دشمن بعثی و محرکینش خاطر جمع نبودند که سر چند روز به تهران خواهند رسید -آنها اینجوری فکر می کردند- این جنگ انجام نمی گرفت، آنها در ما احساس ضعف کردند احساس ضعف شما موجب تشویق دشمن به حمله ی به شما است، این یک قاعده ی کلی است" ۹۵/۱۲/۱۶ در مذاکرات هسته ای نیز، دشمن از همین احساس ضعف سوء استفاده کرده و خواسته های خود را تحمیل کرد. "آدم وقتی احساس قدرت می کند یک جور مذاکره می کند، وقتی احساس ضعف و احتیاج می کند یک جور مذاکره می کند اگر ساخت داخلی قدرت در کشور در همه ی زمینه ها از جمله و به خصوص در زمینه ی اقتصادی، ساخت مستحکمی باشد، همه ی مسایل را با طرف های گوناگون می شود مذاکره کرد، انسان منتها از موضع قدرت مذاکره می کند، نه از موضع نیاز، نه از موضع احتیاج که زبان دشمن را دراز کند، دایم شرط و شروط بگذارد دایم حرف بی ربط و مفت بزند" ۹۴/۲/۹


نظریه مقاومت را تبیین و تبلیغ کنید


چهارم. هفته ی گذشته رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان ، مطالبه ی مهمی را از جوانان خواهان شدند ایشان به صراحت از جوانان خواستند که: " نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه را تبلیغ کنید ترویج کنید بعضی تصور نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاه های تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقب نشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریه ی مقاومت یک نظریه ی اصیل و درست است هم در مقام نظر، هم در مقام عمل، از لحاظ نظری و از لحاظ عملی از هر دو جهت ... باید [ترویج شود] معنای نظری این است که تبیین کنید شما جوان ها خیلی خوب می توانید این نظریه مقاومت را تبیین کنید، هم در بین خودتان و هم پحیطی که در آنجا قرار دارید و هم حتی در ارتباط با کشورهای دیگر و جوانهای دیگر، نظریه ی مقاومت را، این را که هدف استکبار سیطره است، هدف استکبار سلطه است، سلطه ی بر ملت ها است، برای همه تبیین کنید، بدانند که هدف استکبار این است" ۹۷/۸/۱۳ این فراخوان رهبر انقلاب اسلامی به جوانان بیانگر مطلب مهمی است و آن هم اینکه تنها راه حل مشکلات کشور، و فایق آمدن بر موانع درونی و نزاحمت ها و تحریم های بیرونی، در فهم درست از چگونگی مقابله با آن است. منطق این راه حل را باید با " نظریه ی مقاومت" شرح و بسط داد و به مخاطبین داخلی و بین المللی فهماند حالا بر هر جوان مومن و انقلابی واجب است که با درک درست از شرایط و پختصات تبیین و تبلیغ این مفهوم هر چه بیشتر در صدد گسترش و عمومی شدن آن تلاش کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۱:۲۱
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۲۳ ق.ظ

سکوت برای سوء تفاهم

وقتی همه دچار سوء تفاهم می شوند حرف نزدن و سکوت بهترین کار است از اینکه سکوت را دوست دارید متشکرم


🇮🇷 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۰۸:۲۳
جمعی از نویسندگان