باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳ ق.ظ

سخنرانی ناتمام شریعتمداری در دانشگاه شریف

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز سختی را برای حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان رقم زد به گونه‌ای که او بعد از ساعتی مناظره با دانشجویان معترض ناچار شد سخنرانی خود را ناتمام بگذارد. او در شرایطی وارد سالن جابر بن حیان شد که دانشجویان با سر دادن شعارهایی، به مشی روزنامه کیهان در جریان مذاکرات ژنو اعتراض کرده و با طرح شعار‌هایی چون «دانشگاه بیدار است از ... بیراز است» اعتراض خود به حضور مدیر مسئول کیهان در دانشگاه‌شان را اعلام کردند. البته عده‌ای از دانشجویان مدافع شریعتمداری بودند و در حمایت از او شعار می‌دادند. یک عده شعار می‌دادند«مرگ بر فتنه‌گر» و یک عده جواب می‌دادند «مرگ بر دروغگو».
هر چند بازار شعار داغ بود اما یکی از شعار‌هایی که به کرات مطرح می‌شد، شعار‌هایی بود که مشی روزنامه کیهان در مسیر مذاکرات هسته‌ای را مورد اعتراض قرار داد. اعتراض دانشجویان به سلسله تیتر‌های این روزنامه در جریان مذاکرات ژنو بر می‌گشت؛ چرا که باوجود تأیید تیم مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو از سوی مسئولین عالی رتبه نظام، روزنامه کیهان در طول مذاکرات صفحه نخست خود را به القای «شکست» مذاکرات اختصاص داده بود و از این رو دانشجویان به کنایه به شریعتمداری گوشزد کردند که این بار او همسو با اسرائیل از توافق ژنو ناخرسند است.
حسین شریعتمداری هم در واکنش با بیان این که «بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم» پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اعتراض و هیاهوی کفار موقع سخن گفتن پیامبر اعتراض دانشجویان را تلویحاً حقانیت خود ارزیابی کرد که دانشجویان هم شعار دادند: «نصر من الله و فتح قریب».
اما دانشجویان دوباره شعار دادند و از او خواستند بیرون برود که شریعتمداری هم در پاسخ گفت: « ما بچه تهران هستیم و در تهران گم نمی‌شویم. شما بروید و به فکر خود باشید.»او سپس شروع به تعریف خاطره‌ای از دوران دانشجویی‌اش کرد ولی باز هم دانشجویان به او اعتراض کرده و خواهان پایان دادن به سخنرانی اش شدند.
دانشجویان اجازه صحبت به شریعتمداری نمی‌دادند ولی او خطاب به دانشجویان گفت: من روزنامه دارم، می‌نویسم. کمی دیگر شعار دهید تا من آب بخورم. مدیرمسئول روزنامه کیهان هم دیگر به جای ادامه سخنرانی وارد مناظره با دانشجویان شد و به شعار‌های آنان پاسخ داد و گفت:
« شما مدیون بچه حزب‌اللهی‌ها هستید، زیرا این‌ها روز حادثه کف خیابان‌ها بودند، اما شما در آن زمان داشتید شیرکاکائو و شیر قهوه‌تان را می‌خوردید؛ پس خوب است قدر ولی‌نعمت‌هایتان را بدانید».
مدیر مسئول کیهان ترجیح داد کنایه دانشجویان به مشی او در جریان مذاکرات را ندیده بگیرد و این‌گونه پاسخ دهد که «شما یک بار هم که شده برای اینکه کیهان را بکوبید مرگ بر اسرائیل گفتید و این نشان می‌دهد که شما خیلی پیشرفت کردید. شما چون می‌بینید کیهان رفتنی نیست، می‌خواهید برای دوام اسرائیل شعار دهید». او در واکنش به شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» مدعی شد حسن روحانی راضی به آزاد شدن این افراد نیست.
این بخش از سخنان شریعتمداری اعتراض بیشتری را به دنبال داشت تا جایی که شریعتمداری گردونه اتهامات را علیه اصلاح‌طلبان راه انداخت.
حجم شعار‌ها موجب شد شریعتمداری سخنرانی اش را ناتمام رها کند و با گفتن این که «شما من را بار دیگر نسبت به حرکت روزنامه کیهان تشویق کردید، چراکه من متوجه شدم چقدر در دشمن‌ستیزی موفق بوده‌ایم» سالن سخنرانی را ترک کرد. البته با این توصیه به دانشجویان که «نگاه خود را از فتنه‌گران جدا کنید به نفع‌تان است با طناب پوسیده آن‌ها ته چاه نروید. اصلاحات از شما سوءاستفاده کرد جنبش دانشجویی حرف مفت است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۷
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی