باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ

افراطی گری های اعتدالی!

نیش و کنایه های دکتر هاشمی وزیر معتدل وزارت بهداشت و درمان در جمع روانپزشکان و مطرح کردن سردار علم و حرم و قلم نشان از ذات افراطی اصلاح طلبان معتدل است و نشان می دهد این جماعت آدم بشو نیستند. توهین به مداحان و مدافعان حرم و اهل رسانه در این سطح غیر قابل چشم پوشی است.


از طرفی مسأله دو تابعیتی ها و دارندگان گرین کارت و سیتی زن کارت و غیره و قسمی که در قبال دریافت تابعیت برای دست به ماشه بودن برای آن کشور بویژه آمریکا، بدون طفره رفتن و صادقانه، می خورند نشان از هدفگیری دقیق پروژه نفوذ دارد و نقش عناصر اصلاح طلب در مواجهه با این پروژه در دولت و مجلس تعیین کننده است.

مردم در فضای باز و شفاف سیاسی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه تداوم انقلاب اسلامی بوجود آورده است و با تدابیر انتخاباتی و ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی ایجاد شده است بینی عناصر غربگرا و ارباب قلدرشان آمریکا را به خاک خواهند مالید. ان شاء الله

به قول آن برادر تبریزی مان می ماند مسأله دزد ها، دزد هم که دزد است نباید به این جماعت فرصت دزدی داد و با تدابیر و تصمیمات عاقلانه و اتخاذ روش های علمی و تجربه شده باید با این جماعت برخورد نمود چون در حال حاضر ما دو مشکل اساسی در ابعاد داخلی و خارجی داریم مشکل داخلی دزدها و اختلاسگران هستند و مشکل خارجی قلدری بین المللی آمریکا و صهیونیسم بین الملل است که الحمدلله در صحنه بین المللی خوب آشکار شده ایم و با رهبری امام خامنه ای حرف اول را در دنیا می زنیم و با ادامه این خط مشی ان شاء الله خواهیم توانست به قله های رفیع پیروزی برسیم. اما جماعت دزد در داخل بدجوری به جان مردم افتاده اند و دولت ها توفیق چندانی در مواجهه با این جماعت نداشته است و شاهد آن قبح زدایی است که در این زمینه صورت گرفته است و درگیری این جماعت برای تقسیم غنایم بین خودشان و تماشاگری مردم است.


مردم تماشاگر دزدانی هستند که سر غنایم به جان هم افتاده اند و بی شرمانه تر از همه ذخایر نظام خواندن این  دزدها است.😳


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۱۹
جمعی از نویسندگان
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۷ ب.ظ

تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی ماکو

بنابه گزارشات رسیده سیف الدین آب برین به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو انتخاب شده است.


انتصاب بجا و شایسته ایشان را تبریک می گوییم!


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۷
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۸ ب.ظ

به حق عمل نمی کنند و از باطل دست نمی کشند

چند روزی است عاشورا را پشت سر گذاشته ایم و هنوز این صدای حسین علیه السلام است که فرمود به حق عمل نمی کنند و از باطل دست نمی کشند! 

چه زیاد هستند مدعیان و چه اندک هستند عمل کنندگان! نه تنها به حق عمل نمی کنند از باطل هم دست نمی کشند و گرفتار نفس خود هستند و فکر می کنند در این دنیا همیشگی هستند و روز مرگ و حساب و کتابی برای خود قایل نیستند و مضحکتر اینکه قیاس بین گناه دیگران می کنند و چون گناه این یکی از گناه آن یکی بیشتر است پس ما مجاز هستیم هر کاری بکنیم.

در دید اینگونه افراد، صالحین و پرهیزکاران پریشان احوال و ناصالح جلوه می کنند و رندان و ناصالحان، زرنگ و صالح می نمایند، معیار نه قانون است و نه قضاوت مردم بلکه تبار و همپالگی ها برای این عده ملاک عمل می باشد. اگر همپالگی شان و ایل و تبارشان راضی و خشنود بودند پس همه چیز رو به راه و درست است فرقی نمی کند از چه راهی!

تولا و تبری، امر به معروف و نهی از منکر برای این جماعت مفهومی ندارد و همراهی با شیطان به شرط سود عین صواب است و نماز و روزه هم وجدان شان را تسلی می دهد و حج را می گزارند اگر مشکلی نباشد و جهاد را هم یک جورهایی ازش می گذرند. این جماعت خمس و زکات ندارند و اگر ممکن بود نمی دهند و می گیرند. توحید و نبوت و معاد را تا جایی قبول دارند که با دنیای شان در نیافتد و اعتقادی به عدل و امامت ندارند که اعتقاد به همه اینها بدجوری دست و پای شان را می گیرد. این جماعت اگر یک جا جمع شوند با اطمینان می توان گفت شمرها و ابن مرجانه ها و عمر سعدها آنجا هستند و زیر بیرق یزید سینه می زنند هر چند مدعی حق باشند و می خواهند حسین ها را سر ببرند و به علی اصغرها و رقیه ها علیهم السلام رحم نمی کنند و علی اکبر ها و قاسم ها را زیر سم اسبان سرکش شان له می کنند و دستان ابوالفضل ها را قلم می کنند و علم!

این جماعت به حق عمل نمی کنند و از باطل دست نمی کشند. والسلام


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۸
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ب.ظ

قانون انتخابات و چالش ها

بررسی قانون انتخابات توسط حاج حسین سلطانی کارشناس مسایل سیاسی:


سلام برادران و خواهران انقلابی

سیاست های ابلاغی اخیر امام خامنه ای در خصوص انتخابات حکایت از نارسائی و وجود ضعف در قانون انتخابات دارد. قانون فعلی انتخابات چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات های دیگر دارای کاستی هایی است که مالا منجر به بروز مشکلاتی در ارکان جمهوری اسلامی می شود که از آن جمله بعضا حضور عناصر نفوذی دشمن در مراکز تصمیم گیری کشور و یا حداقل در برخی مواقع منجر به ورود افرادی می گردد که شایسته و در تراز جمهوری اسلامی نمی باشند.

در حال حاضر قانون انتخابات شرایط را برای شناخت صحیح مردم از نامزدهای انتخاباتی فراهم نمی کند. معمولا شناخت افراد از نامزدها ، شناختی سطحی و ظاهری است که این نوع شناخت متناسب با وصیت نامه امام رحمه ا... علیه و توصیه های امام خامنه ای مد ظله العالی در خصوص انتخاب اصلح نیست. تاکید معظم له در بند های اول و دوم سیاست های ابلاغی دقیقا در راستای انتخاب بر مبنای شناخت صحیح و اصولی است.

ضعف دیگر قانون انتخابات نبود شرایط قانونی برای شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبانه در مرحله ثبت نام است. حضور هر فردی با هر شرایطی در انتخابات( بر خلاف تبلیغاتی که پلورالیست ها می کنند ) نقطه ضعف هر نظامی است و نه نقطه قوت آن. بنا بر این لازم است شرایط اولیه توانایی و شایستگی داوطلبین در مرحله ثبت نام توسط نهادهای نظارتی در کنار شرایط دیگر احراز گردد.

نکته بسیار مهم دیگر در سیاست های ابلاغی معظم له شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی داوطلبین است. به طور قطع شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که نامزدهای انتخاباتی در تبلیغاتشان از سبک سرمایه داری غربی تقلید کنند و خدای ناکرده آرای ارزشمند خود را به بهای ناچیز سرمایه داران زالو صفت بفروشند و خود را وام دار عده ای سودجو و حریص به دنیا نمایند. متاسفانه قانون فعلی انتخابات در این زمینه نیز دارای ضعف و کاستی است که لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین جدید راه نفوذ دنیا طلبان را سد نمایند.

و نکته آخر این که شعار اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان محترم فعلی مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات انتخاباتی شان برقراری عدالت اجتماعی بوده است. حال خود قضاوت کنند آیا شرایط و قوانین فعلی انتخابات به گونه ای بوده که داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی و عمومی به طور یکسان و عادلانه ، آن گونه که مورد تاکید امام خامنه ای می باشد ، برخوردار باشند؟!

به هر حال این وظیفه مسئولین قوا و به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که با ایجاد تغییر در قانون انتخابات نسبت به اجرایی شدن اوامر معظم له اقدام نمایند. والسلام


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۱۷
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ

بدهکارترین کشورهای دنیا کدامند

🔸 پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» به بررسی ۱۹ کشور پرداخته که بالاترین نرخ بدهی دولتی را در جهان دارند. برخی از این کشورها عبارتند از:

۱- ژاپن(۲۴۸.۱ درصد)

۲- یونان(۱۷۸.۴ درصد)

۳- لبنان(۱۳۹.۱ درصد)

۴- ایتالیا(۱۳۲.۶ درصد)

۵- پرتغال(۱۲۸.۸ درصد)

۶- جامائیکا(۱۲۴.۳ درصد)

۷- کاپه‌ورده(۱۱۹.۳ درصد)

۸- بوتان(۱۱۵.۷ درصد)

۹- قبرس(۱۰۸.۷ درصد)

۱۰- بلژیک(۱۰۶.۳ درصد)

۱۱- آمریکا(۱۰۵.۸ درصد)

۱۲- باربادوس(۱۰۳ درصد)

۱۳- اسپانیا(۹۹ درصد)

۱۴- سنگاپور(۹۸.۲ درصد)

۱۵- فرانسه(۹۶.۸ درصد)


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۱۵
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۸ ب.ظ

در ادامه رندی ها:بوفالو و بز خود خواه

بوفالوی نر قوی موفق شد تا از حمله شیر بگریزد او به سوی غاری می دوید که اغلب به عنوان پناهگاه از آن استفاده می نمود هوا تاریک شده بود بالاخره به غار رسید در حالی که شیر به دنبال او به هر سو سرک می کشید. هوا ابری شده بود و باد به شدت می وزید، طوفانی هولناک در راه بود. بوفالو وارد غار شد تا بدینسان از تیر رس نگاه شیر در امان بماند. 



در این هنگام بزی را دید که به سوی او حمله می کند بوفالو به بز گفت آرام باش دوست من در نزدیکی غار، شیر بزرگی حضور دارد تو با این کارها او را متوجه حضور هر دویمان می سازی شیر گرسنه است کمی صبور باش. اما بز خود خواه همچنان شاخ می زد.


بوفالو برای در امان ماندن به انتهای غار تاریک رفت و بز هر بار چند قدمی از او دور می شد و دورخیز می نمود و دوباره شاخ های تیزش را در تن بوفالو وارد می ساخت. آخرین بار که بز از بوفالو دور شد تا دوباره به طرف او حمله کند شیر گرسنه او را در دهانه غار دید و به چشم بر هم زدنی خفه اش نمود و شکمش را با دندانهای تیزش پاره نمود.

این داستان ما را به یاد این جمله حکیمانه بزرگ می اندازد که : « امنیت دیگران بخشی از امنیت و رفاه ماست » و بز نادان به خاطر رفاه خود، امنیت بوفالو را در نظر نگرفت و این گونه جان خویش را از دست داد.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۸
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۳ ب.ظ

رندانه عمل کردن

با پوزش از خوانندگان عزیز مطلبی باعث شد معنای رندانه عمل کردن را توضیح دهیم.

رند، واژه ای فارسی است به معنای زیرک، حیله گر، منکر، بی قید و لاابالی، بی سر و پا و آن که پایبند آداب و رسوم عمومی و اجتماعی نباشد و مصلحت اندیشی را انکار کند و هرچه پیش بیاید انجام دهد و بگوید. البته این معنای منفی رندی است و گرنه رندانه عمل کردن معانی مثبتی هم دارد.

مطالبی که در باور نیوز مطرح شده است یکی از رندان تفسیر به مطلوب کرده و خود را که همیشه در سایه بوده و در سایه آنچه را که نباید می کرده، کرده است از گزند تیر باورنیوز دور نموده و در عوض یکی دیگر را سیبل نموده است و با این حرکت رندانه هر چه ما نوشته ایم بر علیه ایشان بکار برده و تفسیر کرده است.

در این کانال ما اعلام می کنیم به روحانیت معزز ارادت کامل داریم و اگر خطایی هم ببینیم برادرانه و صادقانه با این قشر در میان می گذاریم تا خدای ناکرده منافقان با رندی نتوانند نیروهای ارزشی را به جان هم بیندازند.

منتظر اخبار دیگری از این فرد منافق رند باشید که توانسته در تمامی دوره ها خود را حفظ کند و با دلالی نمره و غیره باعث لطمه به این مجموعه علمی و دانشگاهی شود.

لازم به ذکر است شیطنت و نفاق این فرد بی پاسخ نخواهد ماند و جواب در خور شأن دریافت خواهد کرد. واحد علمی مورد نظر چندین بار مورد بازرسی قرار گرفته و تخلفات ثبت شده اکثرا توسط این فرد رند صورت گرفته است، اما با رندی خاصی توانسته فرافکنی کرده و دم به تله ندهد. البته توسط یکی از روسا برکنار شده بود و با حیله توانست دوباره برگردد و حالا می خواهد یکی از رؤسای سابق که دیکتاتور مأب هم بود را به رأس امور برگرداند.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۳
جمعی از نویسندگان

به گزارش تسنیم ،  شورای خارجه سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، روز پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که وجود هرگونه پیوندی تاریخی بین یهودیان و مسجدالاقصی را رد می‌کند. این اقدام با استقبال چشمگیر فلسطینیان و انتقاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همراه شده است.


این قطعنامه با کسب ۲۴ رای مثبت در مقابل ۶ رای منفی تصویب شد. در حالی که ۲۶ کشور عضو این سازمان به این طرح رای ممتنع دادند، دو کشور نیز در این رای‌گیری شرکت نکردند. همچنین کشور‌های آمریکا، آلمان و انگلیس به این طرح رای منفی دادند.


این قطعنامه نحوه عملکرد اسرائیل در مدیریت اماکن دینی در قدس اشغالی را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان کرده است که قدس شهر مقدس مسلمان، مسیحیان و یهودیان است.


یونسکو در این قطعنامه خود بر ارتباط اسلام و مسجدالاقصی تأکید و ادعاهای اسرائیلی درباره روابط یهودیت با مسجدالاقصی را رد کرده است.


در این قطعنامه یونسکو آمده است که این مکان مقدس صرفا متعلق به مسلمانان است و یهودیان هیچ ارتباطی با آن ندارند.


این قطعنامه همچنین از یورش بی‌وقفه «افراط‌گرایان راست‌گرا و نیروهای نظامی اسرائیلی» به مسجدالاقصی به شدت انتقاد کرده است.


قرار است هیات مدیره یونسکو متشکل از ۵۸ کشور، دوشنبه آینده این طرح تصویب شده را دوباره به رای‌گیری بگذارد.


پیش‌نویس قطعنامه‌ای، که در پایگاه اینترنتی سازمان یونسکو منتشر شده، از سوی الجزایر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان ارائه شده است.


در واکنش به این قطعنامه یونسکو، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایشنامه‌های پوچ و بیهوده در یونسکو ادامه دارد، امروز این سازمان قطعنامه گمراه کننده دیگری صادر کرده که می‌گوید ملت اسرائیل هیچ ارتباطی با کوه معبد و دیوار غربی (دیوار ندبه) ندارند؛ همانند این است که بگوییم که هیچ ارتباطی بین چین و دیوار بزرگ چین وجود ندارد و یا اینکه بگوییم هیچ ارتباطی بین اهرام ثلاثه و مصر وجود ندارد.»


از سوی دیگر، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از این قطعنامه یونسکو استقبال کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «این، پیام مهمی به اسرائیل است که تصریح می‌کند آن باید به اشغال‌گری خود پایان دهد و دولت فلسطین را به پایتختی قدس شریف به رسمیت بشناسد.»


آمریکا هم به این قطعنامه یونسکو به نفع فلسطینیان، واکنش نشان داده است. «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن با قطعنامه یونسکو، که ارتباط یهودیان را با کوه معبد یا حرم شریف قدس رد می‌کند، مخالف است.»


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۹:۵۹
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ

کسوف و خسوف

روزى که ابراهیم فرزند رسول اللَّه، از دنیا رفت، آفتاب گرفت. مردم گفتند: گرفتن آفتاب به واسطه موت ابراهیم است. پیغمبر اکرم بلافاصله بالای منبر تشریف بردند و بعد از حمد و ثناى الهى، فرموند: اى مردم، آفتاب و ماه دو آیه و علامت، از آیات خداوندى، به امر و اطاعت او حرکت می کنند و براى مرگ و حیات کسى گرفته نمى‏شوند. یعنى حیات و ممات کسى، در آنها اثر نمى‏گذارد. هر وقت شما، کسوف یا خسوف را دیدید، به سوى مساجد بروید و نماز آیات بجای آورید.

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِیدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى ع یَقُولُ إِنَّهُ لَمَّا قُبِضَ إِبْرَاهِیمُ بْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص جَرَتْ فِیهِ ثَلَاثُ سُنَنٍ أَمَّا وَاحِدَةٌ فَإِنَّهُ لَمَّا مَاتَ انْکَسَفَتِ الشَّمْسُ فَقَالَ النَّاسُ انْکَسَفَتِ الشَّمْسُ لِفَقْدِ ابْنِ رَسُولِ اللَّهِ فَصَعِدَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَیْهِ ثُمَّ قَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ آیَتَانِ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ یَجْرِیَانِ بِأَمْرِهِ مُطِیعَانِ لَهُ لَا یَنْکَسِفَانِ لِمَوْتِ أَحَدٍ وَ لَا لِحَیَاتِهِ فَإِنِ انْکَسَفَتَا أَوْ وَاحِدَةٌ مِنْهُمَا فَصَلُّوا ثُمَّ نَزَلَ عَنِ الْمِنْبَرِ فَصَلَّى بِالنَّاسِ صَلَاةَ الْکُسُوفِ … 

بدین ترتیب پیامبر اکرم(ص) در مقابل یک امر خرافی و خرافه گرایی به شدت می ایستد و مردم را از اینگونه پندارها و جهالت ها برحذر می دارد و به جای آن به بهترین عمل که نماز آیات و ذکر خداوند است دستور می دهد چرا که این گرفتگی عادی، یادآور گرفتگی ناگهانی خورشید و ماه و زلزله و حوادث عظیم روز قیامت است.

اول انقلاب همه جا شایعه کردند روی ماه عکس امام خمینی دیده می شود و عده ای ماه را نگاه می کردند و هر کسی با بهره گیری از خیالات خود چیزی می گفت و امشب شایعه کردند که روی ماه یاحسین دیده می شود و عده ای در شام غریبان چشم به ماه دوخته اند و با خیالات خود توهمات خود را بازگو می کنند. متاسفانه یکی از کانال های تلگرامی متعلق به یکی از خبرنگارهای صدای و سیمای استانی این خبر را به این صورت تایید و منعکس کرد که ماه هم حسینی شده است.

اسلام و انقلاب اسلامی نیازی به توهمات و خیالات ندارد و منطق اش آنقدر محکم و استوار است که تمام قدرت ها در مقابل اش به خاک مذلت افتاده و خواهد افتاد ان شاء الله.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۲
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ب.ظ

امکان زندگی در منطقه ای از مریخ

کارشناسان فضایی می گویند منطقه Deuteronilus Mensae واقع در نیمکره شمالی مریخ شاید بهترین جا برای اعزام فضانوردان در آینده به این سیاره قرمز باشد.

پژوهشگران ابراز اطمینان کردند منطقه مذکور شاید به دلیل داشتن مقادیر زیادی یخ برای زندگی مناسب باشد.

منطقه Deuteronilus Mensae  نیم دائره بوده؛ قطر آن حدود ۱۰۰ کیلومتر است که میان دشتهای اتوپیا و خریس قرار دارد و دقیقا ۳۹.۱ درجه شمالی و ۲۳.۱ درجه شرقی است.

مجله تخصصی فضایی" Research Journal of Geophysical" ، ۲۹ سپتامبر گذشته مقاله ای چاپ و در آن به فلات  Tavmasiya موجود در مریخ اشاره کرد که مناسب ترین مکان برای زندگی در روی این سیاره قرمز است.

شایان ذکر است پایگاه های فضایی زیادی بارها از عزم خود در اعزام هیاتهایی  به مریخ خبردادند.

 ناسا سال ۲۰۳۰ را برای اعزام اولین فضانورد به مریخ اعلام کرده، اما شرکت آمریکایی صنعت فضانوردی "سبیس اکس" از برنامه خود برای اعزام هیات هایی  به مریخ در سال ۲۰۲۴ خبر داد.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۸
جمعی از نویسندگان