باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ب.ظ

قانون انتخابات و چالش ها

بررسی قانون انتخابات توسط حاج حسین سلطانی کارشناس مسایل سیاسی:


سلام برادران و خواهران انقلابی

سیاست های ابلاغی اخیر امام خامنه ای در خصوص انتخابات حکایت از نارسائی و وجود ضعف در قانون انتخابات دارد. قانون فعلی انتخابات چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات های دیگر دارای کاستی هایی است که مالا منجر به بروز مشکلاتی در ارکان جمهوری اسلامی می شود که از آن جمله بعضا حضور عناصر نفوذی دشمن در مراکز تصمیم گیری کشور و یا حداقل در برخی مواقع منجر به ورود افرادی می گردد که شایسته و در تراز جمهوری اسلامی نمی باشند.

در حال حاضر قانون انتخابات شرایط را برای شناخت صحیح مردم از نامزدهای انتخاباتی فراهم نمی کند. معمولا شناخت افراد از نامزدها ، شناختی سطحی و ظاهری است که این نوع شناخت متناسب با وصیت نامه امام رحمه ا... علیه و توصیه های امام خامنه ای مد ظله العالی در خصوص انتخاب اصلح نیست. تاکید معظم له در بند های اول و دوم سیاست های ابلاغی دقیقا در راستای انتخاب بر مبنای شناخت صحیح و اصولی است.

ضعف دیگر قانون انتخابات نبود شرایط قانونی برای شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبانه در مرحله ثبت نام است. حضور هر فردی با هر شرایطی در انتخابات( بر خلاف تبلیغاتی که پلورالیست ها می کنند ) نقطه ضعف هر نظامی است و نه نقطه قوت آن. بنا بر این لازم است شرایط اولیه توانایی و شایستگی داوطلبین در مرحله ثبت نام توسط نهادهای نظارتی در کنار شرایط دیگر احراز گردد.

نکته بسیار مهم دیگر در سیاست های ابلاغی معظم له شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی داوطلبین است. به طور قطع شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که نامزدهای انتخاباتی در تبلیغاتشان از سبک سرمایه داری غربی تقلید کنند و خدای ناکرده آرای ارزشمند خود را به بهای ناچیز سرمایه داران زالو صفت بفروشند و خود را وام دار عده ای سودجو و حریص به دنیا نمایند. متاسفانه قانون فعلی انتخابات در این زمینه نیز دارای ضعف و کاستی است که لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین جدید راه نفوذ دنیا طلبان را سد نمایند.

و نکته آخر این که شعار اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان محترم فعلی مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات انتخاباتی شان برقراری عدالت اجتماعی بوده است. حال خود قضاوت کنند آیا شرایط و قوانین فعلی انتخابات به گونه ای بوده که داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی و عمومی به طور یکسان و عادلانه ، آن گونه که مورد تاکید امام خامنه ای می باشد ، برخوردار باشند؟!

به هر حال این وظیفه مسئولین قوا و به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که با ایجاد تغییر در قانون انتخابات نسبت به اجرایی شدن اوامر معظم له اقدام نمایند. والسلام


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۵
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی