باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۳۳ ق.ظ

اقدام به جا و اصولی پارلمان روسیه

پارلمان روسیه استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را تصویب کرد/ در اثر کوتاهی دولت مردان اوکراینی طرف داران امریکا که از اقلیت مجلس و دولت برخوردار بودند توانستند با مختل کردن فعالیت ها، پایتخت را اشغال کنند/ حالا ورود ارتش روسیه می تواند دولت قانونی را احیا نموده و دست طرفداران امریکا را از کشور کوتاه کند/ چنین کشورهایی از استقلال سیاسی و اقتصادی برخوردار نیستند و در زمره اقمار یکی از کشورها به حیات ادامه می دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۱
جمعی از نویسندگان

نظرات (۴)

۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۴ نام نامدار
نظامیان و چریکهای ایران در سوریه و نظامیان روسیه در اوکراین و .... بس است جنگ طلبی و شعله ور نمودن آتش جنگ. ماکه نفهمیدیم بر اساس کدام اصل و منطقی اشغال یک کشور توسط یک کشور دیگر چه زمانی اشغال خاک و غصب است و چه زمانی اقدامی تحسین برانگیز.
پاسخ:
واقعا تاسف بار است جنگ طلبان آمریکا و صهیونیسم بین الملل است و ما در حال دفاع هستیم. ارتش روسیه از کیان اوکراین دفاع می کند در مقابل آمریکا. امریکا باید به افرادی همانند تو ببالد.
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۱۱ نام نامدار
هر کشور و نظام سیاسی و ابزار نظامی مربوط به قدرت سیاسی هر کشور مسئول حفظ کیان و دفاع از جان و ... مردم سرزمین خود است نه اجانب. چطور وقتی روسیه نیروی نظامی به اوکراین ارسال می کند هدفش دفاع از کیان اوکراین است و وقتی آمریکا  به عراق و افغانستان نیرو اعزام می کند غاصب و اشغالگر است. من نه از آمریکا و تجاوزات بی حد و حصرش به مرزهای کشورهای مستقل دفاع می کنم و نه مخالف دفاع در مقابل تجاوزات متجاوزان هستم و دفاع را طبق دستور دین مبین اسلام واجب دانسته و وظیفه شرعی هر شخص مسلمان می دانم، اما بشدت مخالف برداشت های سلیقه ای و توأمان شما و امثال شما از دین و سیاست و ... بوده و محکومش می کنم. ملت ما آگاهند هم سیاست می فهمند و هم دیانت. هم سوء استفاده از دین را می فهمند هم برداشت شخصی از ابزار سیاست و هم .... را.
من برای شما و امثال شما متأسفم که تا سخن مخالف خود می شنوید ندانسته و ناآگاهانه و بدون توجه به جوانب و تجزیه و تحلیل موضوعی ، شروع به جوسازی و تخریب شخصیت و مارک و ... می کنید وقتی کسی نظری مخالف شماها داشته باشد ولو منطقی، یا ساواکی است یا ایادی آمریکا و صهیونیسم، یا قتنه گر است و قصد براندازی دارد، یا مجنون است و هذیان می گوید و یا امی است و سواد سیاست ندارد و یا بی دین است و مشرک. بس است دیگر سوءاستفاده و استفاده ابزاری از دین و سیاست و عواطف و احساسات پاکان تا به کی؟
پاسخ:
شما جنایات آمریکا و اسرائیل را با مانور قانونی که با درخواست رئیس جمهور یک کشور برگزار می شود یکی ندانید. واقعا از نظر روابط بین الملل تاسف بار است.
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۳۷ نام نامدار

من عادت به مجادله ندارم اماباید در جواب بگویم که سوریه و روند وقوع اتفاقاتش را فراموش نکنید. فراموش نکنید اگر عده ای به بهانه حمایت از ملت و مسلمانان سوریه، داخل اختلاف نظرهای دولت و مردم نمی شدند اوضاع اینگونه نبود و شاهد جنایات تکفیریها و مقابله به مثل شبه تکفیریها(از آن جهت از این اصطلاح استفاده میکنم که اعتقاد به کشتار ندارم چه مسلمان، چه غیر مسلمان، چه شیعه، چه سنی، آمریکایی، ایرانی، عرب و ...) و آوارگی نوع بشر آنهم مسلمانی که به تکامل نزدیکتر است، نبودیم. جنایت، جنایت است. کشتار، کشتار است.
پاسخ شما این را می رساند که به خواست یک نفر عده ای مجازند ترس و وحشت در دلها کاشته، قتل عام نمایند، کشتار راه بیندازند و ... دوست عزیز اگر ذات انسان بودن و پیوند ایشان با آفریدگارش را قبول دارید پس اصولاً باید معتقد باشید که هر تجربه ای چه خوشایند و چه ناخوشایند باید اندوخته ای باشد برای پیمایش آینده اش. حدود 70 سال از تجربه جهانیان از جنگ جهانی دوم می گذرد، تجربه ای که با خود سازمان ملل و سازمانهای دیگری را در ظاهر جهت حمایت از دول و در باطن جهت حمایت از انسانها بوجود آورد. قبول که برخی تشکیلات اینچنینی قبضه دست عده ایست اما به نظر شما حل مسائلی اینچنینی از طریق چنین تشکیلاتی بهتر از خون و خون ریزی و کشتار و ... نیست؟ فکر نکنید مخالفان دولت اوکراین، که جزئی از مردم اوکراین هستند، به راحتی حضور نیروی نظامی روسیه را خواهند پذیرفت و مقابله نخواهند کرد (نتیجه اش خون و خون ریزی). نویسنده محترم، فرض کنید اگر در جریان اتفاقات سال 88 کشور، عده ای بیگانه به بهانه حمایت از دولت وارد این اختلاف نظرها شده و با نیروی نظامی خود حتی بدون سلاح وارد صحنه شده و بدون هیچ عکس العمل نظامی و عملی صرفاً نظاره گر اتفاقات بودد، چه اتفاقاتی می افتاد و امروز کجا بودیم؟ حال دیدیم که ملت ما حتی اظهار نظرهای بیگانه علیه اختلافات داخلی کشور شان را هم برنتافتند و عکس العمل تندی به بیگانگان نشان دادند. آیا شما این انتقاد را بر خود و بر کسانی که بر اساس پیروی از برخی سیاست های جانبدارانه غلط سیاسی مدافع حضور نظامی و به قول خودتان " مانور قانونی" روسیه در اوکراین هستند، وارد نمی دانید که حقوق تمام ملل و دول باید محترم شمرده شده و به بهانه های مختلف نباید به نفع خود و متحدان سیاسی خود تضییع حقوق نمود و بدون فکر و خارج از آموزه های اسلامی و به بهانه دفاع، آرامش کره حیات بشری را برهم زد؟ مگر نه اینکه تکفیریها ی سوریه نیز به قصد حمایت از برادر دینی خود وارد معرکه شدند و کشتار نمودند؟

 

موفق و موید باشید.

پاسخ:
شما یا از جریانات اطلاع دقیقی ندارید و یا عشق به آمریکا شما را دچار خطا گویی کرده است برای روشن شدن مطلب می گویم به فرض در یک جامعه مردم به نسبت 50 به 50 هستند و هر دو طرف حاکم و مخالف دارای یک وزن هستند، آیا مجاز است اتفاقات مصر در آنجا تکرار شود؟ آیا این مجوزی می شود طرف دیگر خود را حاکم بداند؟ یا باید دموکراسی را قبول نکنیم و یا اگر قبول کردیم به الزامات آن هم گردن نهیم. در سوریه دولت و ملت می گوید بیایید انتخابات برگزار کنیم ولی آمریکا می گوید بشار نباشد چرا چون می ترسد بشار حائز اکثریت شود چون برای کشور زحمت کشیده و مردم قدرش را می دانند. متاسفانه بعضی از دوستان ما خوب بلد نیستند از حقیقت دفاع کنند و فریب حیله گرانی مانند آمریکا و اسرائیل را می خورند. خودتان براحتی در قضیه مذاکرات ژنو می توانید ببینید چه اتفاقاتی می افتد؟
۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۵۳ نام نامدار
نامدار عزیز با ذکر دوباره این نکته که عادت به مجادله ندارم پاسخ کوتاهی میدهم تا اطاله این بحث باعث لوث شدن آن نشود.
اولاً اطلاعات من از جریانات مورد اشاره در حد مطالعه و بررسی پیگیرانه از منابع داخلی(مطالعه و قیاس مطالب مندرج در منابع جناحهای موجود) می باشد اگر منابع اطاعاتی جنابعالی خارج از این منابع می باشد که تکلیف معلوم است اما اگر منبع داخلی است پس بنده نیز به اندازه شما از جریانات موجود مطلع هستم(مقایسه و اظهار نظر با سایرین!!)
دوماً من عشقی به آمریکا نداشته و ندارم. احتمالاً مطالب بنده نشان دهنده تنفر بنده از جنگ و جنگ طلبی هست(چه آمریکایی باشد چه...)
سوماً جهت اطلاع آگاهی چون شما! باید عرض کنم یک مسلمان(شیعه) که باید الگوی رفتار اجتماعی،سیاسی، فکری، شخصی و .. اش سیره ائمه اطهار باشد چگونه است که جهت حفظ مقام و قدرت خود حاضر به قتل عام شیعیان توسط عده ای مسلمان نما می شود و بهانه دست دشمنان می دهد تا مرگ هزاران نفر را سبب شوند؟ شما این را جهاد می نامید؟ جهاد در راه حفظ قدرت و مقام؟ (دوست عزیز جهاد امری معنویست و شایسته نیست جنگ جهت کسب و یا حفظ قدرت دنیوی جهاد نامیده شود.) قربانی کردن عده ای جهت حفظ قدرت، دفاع هم نمی تواند باشد دفاع هم امریست ارزشی(جهت فهم واژه به مراجع اصیل شیعه مراجعه شود) درست است قیاس ائمه با بشار قیاسی ناروا و نابجاست اما یادآوری بد نیست که علی(ع) چه کرد با خلافت و .... حسن(ع) در قبال معاویه به نفع شیعیانش چه کرد؟ حسین (ع) در مقابله با ام الفساد ملعون خانواده خود را قربانی کرد و یارانش را حق انتخاب قائل شد و .....
چهارما ظاهراً شما دوست عزیز از آنچه بنده می پنداشتم بسیار تواناترید و قادرید در شهرستانی کوچک افکار مردمان میلونها نفر را بدون مواجهه با ایشان بخوانید و بدون هیچگونه ابزار سیاسی خاص میزان مشروعیت سیاسی یک نظام را بسنجید!!!
شما یا زود باورید یا تنها از زاویه خاص که توصیه شده است برای شما به قضایا می نگرید(نشان از اطلاعات خیلی خیلی زیاد شمادر موردمسائل!!!) محض اطلاع, بشار اسد با اصل رفراندوم و انتخابات در سوریه مخالف است و...  جامعه جهانی هم مخالف شرکت بشار نیست(بهتر است مسائل را همه جانبه مطالعه و بررسی نموده و قیاس نمایید تا به حقیقت واقعی پی ببیرید تا بتوانید قدرت تحلیل یابید به یک منبع توصیه شده اکتفا نفرمایید)
حقیقت آن نیست که به ما توصیه می شود حقیقت را باید کشف کرد والسلام

پاسخ:
مطالب ما همان است که می بینید خارجی بون و داخلی بودن اطلاعات برای من قابل فهم نیست ولی در جمهوری اسلامی بنا بر این است که بدانیم ائمه ما چرا مظلومانه شهید شدند و چه عواملی باعث شد امام حسن تنها بماند و علی علیه السلام مظلوم و امام حسین علیه السلام به آن صورت در صحرای کربلا با یارانش به شهادت رسیدند؟ همه این ها برای ما درس است و به همین خاطر اجازه نخواهیم داد ولی و رهبر مان تنها بماند و این اتحاد و وحدت کلمه است که ایران را به قدرتی رسانده است که بتواند هژمونی لازم را ایجاد نموده و محور مقاومت را در برابر آمریکا و صهیونیسم حفظ نماید./ حوادث روزهای آینده نشان خواهد داد تحلیل ما درست بوده است یا تحلیل جنابعالی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی