باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱ ق.ظ

ما می توانیم

بازی با ستاره های تیم فوتبال اسپانیا نشان داد ما می توانیم در میدان های سخت شگفتی آفرین باشیم و جوانان ما نباید خود را دستکم بگیرند بقول رهبر انصارالله یمن اگر کل ارتش دنیا هم جمع شود نمی تواند ما را از پای بیاندازد و ما پیروز میدان هستیم.

قاره ما همیشه توسط مستکبرین تحقیر شده است و ما اکثرا با تحقیر شدگان بازی کرده ایم و امشب در کازان نشان دادیم براحتی می توانیم دروازه مدعیان مغرور را را باز کنیم و باز کردیم هرچند به داوری های بین المللی احترام قایل هستیم و نمی خواهیم قواعد بازی را به هم بزنیم.

درود بر ملت ایران و جوانان غیورش و بازیکن های باغیرت تیم ملی فوتبال ایران

🇮🇷 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۴۱
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۲۹ ق.ظ

دردناک

یکی از دردهای جامعه تخلف و خلافکاران است و دردناک ترین چیز پر رویی این جماعت و طلبکاری آنهاست و اینکه از رو نمی روند. هر چه تو رعایت می کنی آنها پر روتر و جری تر می شوند. همه مردم در پیشگاه خداوندی یکسان هستند و بندگی آنها برای خداست چه بداند و چه نداند و خداوند آنها را بر اساس اعمال شان قضاوت می کند و اجر و پاداش و عقوبت و کیفر می دهد ای کاش در جامعه هم قوانینی داشته باشیم که بتوانیم عدالت را اجرا کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۷ ، ۰۶:۲۹
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۰ ق.ظ

عیدتان مبارک

عید سعید فطر، عید بندگی و عبودیت خدا و رها شدگی از بند شیطان را به همه شما تبریک می گوییم. یک ماه تمرین بزرگی بود تا در مسیر زندگی با قرآن زیست و با قرآن مانوس شد فقرا را دریافت و درد گرسنگی و تشنگی را چشید.


اگر همه قدرتمندان عالم و صاحبان مناصب و مکاسب این یک ماه رمضان را هر سال طبق آنچه خداوند متعال فرموده است روزه بگیرند در دنیا به جز خوشبتی و سعادت چیز دیگری نخواهد بود و تمرین زندگی در بهشت خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۷ ، ۰۶:۱۰
جمعی از نویسندگان
سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ق.ظ

تعزیت و تسلیت

انالله و انا الیه راجعون

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

با خبر شدیم اخوی بزرگوار جناب آقای دکتر مصطفی هوشیار به رحمت خدا رفته، ضمن آرزوی مغفرت و غفران الهی برای این مرحوم  به خانواده محترم هوشیار تسلیت گفته و خود را در این غم شریک می دانیم و از خداوند متعال در این ماه رحمت و مغفرت برای خانواده ایشان صبر و صلابت آرزومندیم.

در ضمن مراسم تشییع امروز سه شنبه ساعت 10 از بیمارستان امام خمینی پلدشت انجام خواهد شد

🇮🇷 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۰۸
جمعی از نویسندگان
دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ق.ظ

سازمان بیلدربرگ یا دولت نامرئی

در اجلاس مرموز «سازمان بیلدربرگ» یا «دولت نامرئی جهان» چه گذشت؟

خبرگزاری فارس: در اجلاس مرموز «سازمان بیلدربرگ» یا «دولت نامرئی جهان» چه گذشت؟

شصت و ششمین اجلاس سازمان مرموز «بیلدربرگ» که «دولت نامرئی جهان» لقب گرفته در تورین ایتالیا و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شصت و ششمین اجلاس گروه «بیلدربرگ» که از روز پنجشنبه در شهر «تورین ایتالیا» برگزار شده بود روز یکشنبه به پایان رسید.

گروه «بیلدربرگ»، سازمانی جهانی است که هر ساله کنفرانسی را به صورت کاملاً سری و محرمانه در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا برگزار می‌کند. این کنفرانس دستور کار دقیقی ندارد، و در آن نه قطعنامه‌ای صادر می‌شود، نه رأی‌گیری‌ای انجام می‌شود، نه بیانیه‌ای درباره سیاست‌هایش صادر می‌شود و نه به خبرنگاران اجازه حضور داده می‌شود.  

علت انتخاب نام «بیلدربرگ» برای این انجمن سری این بود که اولین گردهمایی آن سال 1954 در هتلی به همین نام در کشور هلند برگزار شد و شاهزاده «برنهارد»، ولیعهد هلند به عنوان بنیانگذار این سازمان مرموز سخنرانی کرد. 

این سازمان، بین 120 تا 140 عضو دارد که تمامی آنها از قدرتمندترین و بانفوذترین افراد در عرصه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه محسوب می‌شوند. بسیاری از اعضای دائم گروه بیلدربرگ سیاست مداران کهنه کار، صاحبان اقتصادهای بزرگ و پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی هستند. شخصیت های شرکت کننده یا خود از بزرگ ترین سهام داران کنسرسیوم های نفتی و نظامی اند و یا به نمایندگی از صاحبان و سهام داران بزرگ آن کنسرسیوم ها در این کنفرانس های سالانه شرکت می کنند.

بیلدربرگ علاوه بر این در اجلاس های سالیانه خود افرادی را به عنوان مهمان نیز دعوت می کند. 

هر ساله عده زیادی علیه برگزاری نشست‌های بیلدربرگ تظاهرات می‌کنند

موضوعات نشست سالیانه به شدت محرمانه نگاه داشته می‌شود و برگزار کنندگان سعی می‌کنند از هر گونه نشت اطلاعات درباره آن جلوگیری کنند. همین موضوع باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره قدرت و نفوذ آن و نقشش در شکل دادن به رویدادهای دنیا شده، تا جایی که عده‌ای آن را نوعی «دولت سایه» یا «دولت نامرئی» برای تصمیم‌گیری درباره رویدادهای جهان می‌دانند. 

 رازآلود بودن گروه «بیلدربرگ» سبب شده گروهی آن را با مجمع «فراماسونرها» مقایسه کنند و نقش آن را در طیف گسترده‌ای از رویدادهای دنیا از جمله روی کارآمدن «بیل کلینتون»، «جورج دبلیو بوش» و «باراک اوباما»، به عنوان روسای جمهور آمریکا، روی کار آمدن «تونی بلر»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، استعفای «مارگارت تاچر»، وقوع جنگ خلیج فارس، تحول نهضت اروپا، تحریم آرژانتین در جریان جنگ «فالک لند»، تقسیم آلمان به دو قسمت شرقی و غربی و حوادث دیگری از این دست برجسته بدانند. 

ایجاد یک دولت جهانی که دارای یک بازار جهانی، ارتش واحد، یک بانک برای اداره امور اقتصادی، یک کلیسای جهانی برای به کارگیری مذاهب در جهت اهداف نظم نوین جهانی و از بین بردن مذاهب و هویت‌های ملی دیگر است، جزء اهداف بلندپروازانه‌ای هستند که به بیلدربرگ نسبت داده‌شده‌اند. 

دنیس هیلی (عکس بالا) می‌گوید گفتن اینکه ما برای دولت جهانی تلاش می‌کنیم اغراق‌آمیز است، اما خیلی هم غیرمنصفانه نیست

سال 2000، سیاستمدار انگلیسی «دنیس هیلی» که سال‌ها از حاضران در اجلاس‌های بیلدربرگ بود به گاردین گفت: «گفتن اینکه ما داریم برای تشکیل یک دولت جهانی فعالیت می‌کنیم، اغراق‌آمیز است، اما کاملاً هم غیرمنصفانه نیست.»

او همچنین گفت: «برخی از ما در بیلدربرگ فکر می‌کنیم نمی‌توانیم تا ابد سر هیچ و پوچ با هم سر جنگ داشته باشیم، آدم‌ها را بکشیم و مردم را آواره کنیم. برای همین تصور می‌کنیم خوب است که یک اجتماع واحد در سراسر جهان داشته باشیم.»   

روزنامه گاردین همچنین اظهاراتی را از شاهزاده «برنهارد» در سخنرانی افتتاحیه بیلدربرگ نقل کرده که اهداف آن برای تشکیل ایده دولت واحد را تأیید می‌کند. او سال 1954 گفته است: «از آنجا که کشورهای آزاد اروپا، ایالات متحده و کانادا باید در قالب یک واحد عمل کنند، آنها باید برای مثل هم فکر کردن تلاش کنند. این روندی، طولانی‌مدت است.»

گفته می‌شود ایده تشکیل اتحادیه اروپا که سال‌ها روی میز بیلدربرگ قرار داشت، از دل همین تفکر زاده شد. 

یکی دیگر از حاضران در این اجلاس هم در مصاحبه‌ای با گاردین سال 2001 بدون افشای نام، نقش آن را در تحریم آرژانتین افشا کرده است. 

او گفت: «در جریان جنگ فالکلند، درخواست دولت انگلیس برای تحریم‌های بین‌المللی علیه آرژانتین به در بسته می‌خورد، اما در نشست بیلدربرگ، فکر می‌کنم دیوید اوون از دانمارک بلند شد و سخنرانی پرحرارتی در حمایت از اعمال این تحریم‌ها ایراد کرد.»

او اضافه می‌کرد: «آن سخنرانی نظر بسیاری را عوض کرد. مطمئنم، وزرای خارجه بسیاری به کشورهایشان برگشتند و گفتند که دیوید اوون چه گفته است. می‌دانید بعدش چه شد؟ تحریم‌ها اعمال شدند.» 

گفته می‌شود انتخاب برخی از سران آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله «باراک اوباما» و  «تونی بلر» بعد از اولین دعوت به «بیلدربرگ» اتفاق افتاده است. 

سال 1391، عده‌ای انتخاب تاریخ‌های 18 و 19 ژوئن (29 و 30 خرداد) برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را با برگزاری اجلاس «بیلدربرگ» مرتبط دانسته و گفتند که انتخاب تاریخ به نحوی صورت گرفته که دو هفته بعد از نشست این گروه باشد.

در نشست سال جاری، وب‌سایت رسمی «بیلدربرگ» موضوع «عربستان سعودی و ایران» را یکی از 12 موضوعی اعلام کرده که در دستور کار برای بحث قرار دارد. 11 موضوع دیگر، عبارتند از:

  • پوپولیسم در اروپا
  • چالش نابرابری
  • آینده کار
  • هوش مصنوعی
  • آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره
  • تجارت آزاد
  • رهبری جهانی آمریکا
  • روسیه
  • رایانش کوانتومی
  • جهان «پساحقیقت»
  • رویدادهای جاری

 

درباره حاضران در نشست، در بیانیه‌ای روز 5 ژوئن آمده است: «تا به امروز 131 شرکت‌کننده از 23 کشور حضورشان را اعلام کرده‌اند. همانند همیشه، گروه متنوعی از رهبران و کارشناسان سیاسی از حوزه‌های صنعت، امور مالی، دانشگاهیان و رسانه‌ها دعوت شده‌اند.»

در زیر نام برخی از چهره‌های منتفذ که جزء شرکت‌کنندگان در اجلاس سال جاری بوده‌اند آمده است. 

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو که نامش در چند سال گذشته هم در فهرست دعوت‌شدگان بوده جز شرکت‌کنندگان در نشست سال جاری بوده است.

«هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا هم شخصیتی است که نامش علاوه بر فهرست دعوت‌شدگان سال جاری، در میان حاضران سال‌های گذشته دیده می‌شود.  

دعوت از «پاتریک پیشت»، از اعضای هیئت رئیسه توئیتر و «دیوش ماکان»، از افراد نزدیک به «مارک زاکربرگ»، موسس فیسبوک، «دمیس هاسابیس»، رئیس شرکت بریتانیایی «گوگل دیپ‌مایند» و «هارتمن نیون»، رئیس «آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتوم» در میان میهمانان سال جاری به پروژه‌های بیلدربرگ در دو حوزه «هوش مصنوعی» و «رایانش کوانتومی» مرتبط است.

بخشی از دعوت‌شدگان محققان حوزه‌های بیوتکنولوژی، رباتیک، سلول‌های بنیادین و یکپارچه‌سازی زیستی انسان-ماشین هستند. 

نفت پیوندی ناگسستنی با «بیلدربرگ» دارد و به تعبیری در اجلاس سال جاری هم مدیران غول‌های نفتی جهان بخشی از دعوت‌شدگان را تشکیل می‌دهند. شاهزاده «برنهارد»، که بنیانگذار بیلدربرگ است، خود فرد مهمی در صنعت نفت بود و منصب مهمی در شرکن رویال داچ شل» داشت.

گاردین درباره ارتباط نفت و بیلدربرگ می‌نویسد: «رگ‌های بیلدربرگ از نفت حیات می‌گیرند و قلب تپنده آن، خانواده رویال داچ شل و منافع نفتی آن است.»

به همین سبب مدیران ارشد شرکت‌های غول نفتی «رویال داچ شل» و «توتال» از حاضران نشست سال 2018 بودند. لازم به ذکر است که «پاتریسیا باربیزت»، از اعضای هیئت رئیسه شرکت توتال، جز اعضای دائمی بیلدربرگ است. 

کاردینال پیترو پارولین از حاضران نشست سال جاری

بیلدربرگ برای اولین بار از یک مقام ارشد واتیکان هم برای حضور در نشست خود دعوت به عمل آورده است. کاردینال «پیترو پارولین» یکی از 131 میهمان هتل بیلدربرگ در شهر «اوستربیک» هلند بود. 

از بخش رسانه‌ای «جان میکلویت»، سردبیر بلومبرگ و «زنی مینتون بدوس»، سردبیر هفته‌نامه اکونومیست در این نشست حاضر شده بودند. 

«مارک کارنی»، رئیس بانک انگلستان، «پاشال دونهو»، وزیر دارایی ایرلند، «استانلی فیشر»، معاون سابق فدرال رزرو و رئیس سابق بانک اسرائیل نیز از بخش بانکی و مالی در این نشست حضور پیدا کردند.


کانال ما را در ایتا به آدرس @bavarnews  پیگیری کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۷
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۵ ق.ظ

در بهار قرآن با خمینی بت شکن

بسم الله الرحمن الرحیم

 قالَ رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلّم: إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَینِ، کتابَ اللهِ و عترتی اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدَا عَلَیّ الْحَوضَ

الحمدُلله و سُبحانَکَ؛ أللّهُمَّ صلّ ‌علی محمدٍ و آلهِ مظاهر جمالِک و جلالِک و خزائنِ أسرارِ کتابِکَ الذّی تجلّی فیه الأَحدیه بِجمیعِ أسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایعْلَمُهُ غَیرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم أصلِ الشَجَره الخَبیثه.

 و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه‌ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایره وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و «ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم.

شاید جمله لَنْ یفْتَرِقا حتّی یرِدا عَلَی الْحوَض اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول الله ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ هرچه بر یکی از این دو گذشته است بردیگری گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگری است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند. و آیا این «حوض» مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است، یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهی ندارد. و باید گفت آن ستمی که از طاغوتیان بر این دو ودیعه رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ گذشته، بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است.

 و ذکر این نکته لازم است که حدیث «ثقلین» متواتر بین جمیع مسلمین است و [در] کتب اهل سنت از «صحاح ششگانه» تا کتب دیگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و‌آله وسلم ـ به طور متواتر نقل شده است. و این حدیث شریف حجت قاطع است برجمیع بشر بویژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و باید همه مسلمانان که حجت بر آنان تمام است جوابگوی آن باشند؛ و اگرعذری برای جاهلان بی‌خبر باشد برای علمای مذاهب نیست .

اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعه الهی و ماترک پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ مسائل أسف‌انگیزی که باید برای آن خون گریه کرد، پس از شهادت حضرت علی (ع) شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله‌ای کردند برای حکومتهای ضد قرآنی؛ و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ  دریافت کرده بودند و ندای اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثقلان در گوششان بود با بهانه‌های مختلف وتوطئه‌های از پیش تهیه شده، آنان راعقب زده و با قرآن، ‌در حقیقت قرآن را ـ که برای بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور زندگانی مادی ومعنوی بود و است ـ از صحنه خارج کردند؛ و برحکومت عدل الهی ـ که یکی از آرمانهای این کتاب مقدس بوده و هست ـ خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا وکتاب و سنت الهی را پایه گذاری کردند، تا کار به جایی رسید که قلم از شرح آن شرمسار است.

و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای رشد جهانیان و نقطه جمع همه مسلمانان بلکه عائله بشری، ازمقام شامخ احدیت به کشف تام محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند،‌ برساند و این ولیده «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حکومت را به دست اولیاء الله، معصومین ـ علیهم صلوات الاولین والآخرین ـ بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند ـ چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و آخوندهای خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیله‌ای برای اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران ومعاندان حق تعالی شد. و مع‌الأسف به دست دشمنان توطئه‌گر و دوستان جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت  ساز، نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت وکتاب زندگی آنان باشد، وسیله تفرقه و اختلاف گردید و یا بکلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از حکومت اسلامی برمی‌آورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن می‌گفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمه «آخوند سیاسی» موازن با آخوند بی‌دین شده بود و اکنون نیز هست.


و اخیراً قدرتهای شیطانی بزرگ به وسیله حکومتهای منحرفِ خارج از تعلیمات اسلامی، که خود را به دروغ به اسلام بسته‌اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها قرآن را با خط زیبا طبع می‌کنند و به اطراف می‌فرستند و با این حیله شیطانی قرآن را از صحنه خارج می‌کنند. ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضاخان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند. و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند.

ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، ‌از مقبره‌ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند نجات دهد.

و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده، و امیرالمؤمنین علی بن‌ ابیطالب، این بنده رها شده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگیها است .

ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی‌بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.

ما مفتخریم که ائمه معصومین، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان ـ علیهم آلاف التحیات و السلام ـ که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمه ما هستند. 

ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می‌خوانند از ائمه معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیه» امامان و «دعای عرفات» حسین بن علی ـ علیهماالسلام ـ و «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفه فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی  به زهرای مرضیه است از ما است.

ما مفتخریم که «باقرالعلوم» بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول ـ صلی الله‌علیه و آله  ـ و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، ‌از ما است.

و ما مفتخریم که مذهب ما «جعفری» است که فقه ما که دریای بی‌پایان است، یکی از آثار اوست. و ما مفتخریم که به همه ائمه معصومین ـ علیهم صلوات الله ـ و متعهد به پیروی آنانیم.

ما مفتخریم که ائمه معصومین ما ـ صلوات الله و سلامه علیهم ـ در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل  حکومت عدل یکی از ابعاد آن است، درحبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه  براندازی حکومتهای جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. وما امروز مفتخریم که می‌خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفه ملت ما در این راه بزرگِ سرنوشت‌ساز سر از پا نشناخته، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۵
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ق.ظ

ما به وعده های الهی اطمینان داریم

در بیست و دومین روز از ماه رمضان در حالی که این ماه رو به اتمام است بندگان مخلص خدا با اجتناب از خوردن و آشامیدن و دوری از مبطلات روزه توانسته اند اراده آهنین خود را نشان دهند و ضعف و بی ارادگی و تسلیم پذیری در مقابل شکم و نفسانیات را کنار گذاشته اند. هر سال یک ماه روزه واجب نشان از خدا باوری و خود باوری است. کار هرکسی نیست با وجود سختی ها عبادتی را انجام دهد که خالص برای خداست و در آن هیچگونه ریا و ظاهرسازی وجود ندارد چرا که ریا و ظاهرسازی می تواند بدون گرفتن روزه و خوردن و انجام دادن در خفا صورت گیرد.


در اجتماعات رمضان و پای منابر و شب های احیا چنین افراد خالصی حضور دارند و می توان یاران و بندگان خالص خدا را دید و شناخت. کسانی که اهل نماز و روزه نیستند در چنین اجتماعاتی حضور ندارند و اگر هم حضور داشته باشند در جمع کثیر مومنان گم و گور هستند و به چشم نمی آیند. آنهایی که در این ماه مبطلات روزه را به راحتی انجام می دهند و هیچ ابایی از عاقبت کار خود ندارند جوابی در پیشگاه خدا و مومنین ندارند و جایگاهی در صف ایمان آورندگان نخواهند داشت.


روزه خالص برای خداست و اجر و مزد آن هم با خود خداست نه روزه دار انتظار پاداش و تشویق از سوی دیگران دارد و نه تشویق ها اثر مضاعفی می تواند داشته باشد. با خود فکر می کنم آیا می توان از کنار این ماه با بی توجهی و غفلت رد شد و از آثار سوء این بی توجهی و غفلت در امان ماند؟ آیا فرقی بین روزه داران با روزه خواران نخواهد بود؟ این تفارق و تفاوت در کجا خود را نشان خواهد داد و عدل و انصاف کجا خود را نمایان خواهد ساخت؟


بعضی حتی آشکارا روزه خواری می کنند و یک نوع مبارزه طلبی با خدا هم دارند جایگاه چنین افرادی در پیشگاه عدل الهی چه خواهد بود و جامعه چه برخوردی با چنین افرادی باید داشته باشد؟


ما به وعده های الهی ایمان و به تحقق شان اطمیان داریم و بر این اساس برنامه زندگی مان را چیده ایم و در مقابل جامعه هم بی تفاوت نیستیم و این نوشتار موید آن است. فرهنگ سازی برای انجام واجبات و ترک محرمات حداقل کاری است که می توانیم بکنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۱
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸ ب.ظ

انقلابی ها در صف حزب الله

به همان اندازه که در بین حزب الله عزیز هستیم بیشتر از آن در بین چپ و راست مغضوب هستیم چپ و راستی که جز به منافع شخصی و گروهی خود فکر نمی کنند و مردم را واگذاشته اند.

حزب الله رنگ خدا دارد و چه رنگی بهتر از رنگ خدا، حزب الله خیر خواه خلق الله است و در خدمت آنها نه سربار و مزاحم آنها

انقلاب اسلامی با حزب الله شناخته می شود نه با چپ و راست

هرکس انقلابی است در صف حزب الله قرار دارد

ما سینه زدیم و بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم آنها دیدند
 
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند

عید پیروزی حزب الله لبنان مبارک

@bavarnews
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۰۸
جمعی از نویسندگان
یا سَریعَ الرِّضا اِغْفِرْ لِمَنْ لا یَمْلِکُ اِلّا الدُّعاَّءَ فَاِنَّکَ فَعّالٌ لِما تَشاَّءُ یا مَنِ اسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفاَّءٌ وَ طاعَتُهُ غِنىً اِرْحَمْ مَنْ رَأسُ مالِهِ الرَّجاَّءُ وَ سِلاحُهُ الْبُکاَّءُ یا سابِغَ النِّعَمِ یا دافِعَ النِّقَمِ یا نُورَ الْمُسْتَوْحِشینَ فِى الْظُّلَمِ یَا عالِماً لا یُعَلَّمُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بى مَا اَنْتَ أَهْلُهُ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى رَسُولِهِ وَالْأَئِمَّةِ الْمَیامینَ مِنْ الِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً

ای آنکه زودتر از هر کس خشنودی تو را می توان جلب نمود، بر این بنده که چیزی جز دعا در اختیار ندارد ببخشای! ببخشای که تو بر انجام هر کاری قادر و فعال مایشائی. ای که نامت دارو، یادت شفا، و طاعتت بی نیازی است بر این بنده که گل سرسبدش امیدِ به تو و حربه اش گریه می باشد رحمت آور

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۳۷
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۶ ق.ظ

چه زیباست

سوره انعام آیه ۱۶۲

قُلْ إِنَّ صَلاَتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

بگو: نماز من و قربانی من و زندگی من و مرگ من برای خدا آن پروردگار جهانیان است

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۶
جمعی از نویسندگان