باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ق.ظ

ما به وعده های الهی اطمینان داریم

در بیست و دومین روز از ماه رمضان در حالی که این ماه رو به اتمام است بندگان مخلص خدا با اجتناب از خوردن و آشامیدن و دوری از مبطلات روزه توانسته اند اراده آهنین خود را نشان دهند و ضعف و بی ارادگی و تسلیم پذیری در مقابل شکم و نفسانیات را کنار گذاشته اند. هر سال یک ماه روزه واجب نشان از خدا باوری و خود باوری است. کار هرکسی نیست با وجود سختی ها عبادتی را انجام دهد که خالص برای خداست و در آن هیچگونه ریا و ظاهرسازی وجود ندارد چرا که ریا و ظاهرسازی می تواند بدون گرفتن روزه و خوردن و انجام دادن در خفا صورت گیرد.


در اجتماعات رمضان و پای منابر و شب های احیا چنین افراد خالصی حضور دارند و می توان یاران و بندگان خالص خدا را دید و شناخت. کسانی که اهل نماز و روزه نیستند در چنین اجتماعاتی حضور ندارند و اگر هم حضور داشته باشند در جمع کثیر مومنان گم و گور هستند و به چشم نمی آیند. آنهایی که در این ماه مبطلات روزه را به راحتی انجام می دهند و هیچ ابایی از عاقبت کار خود ندارند جوابی در پیشگاه خدا و مومنین ندارند و جایگاهی در صف ایمان آورندگان نخواهند داشت.


روزه خالص برای خداست و اجر و مزد آن هم با خود خداست نه روزه دار انتظار پاداش و تشویق از سوی دیگران دارد و نه تشویق ها اثر مضاعفی می تواند داشته باشد. با خود فکر می کنم آیا می توان از کنار این ماه با بی توجهی و غفلت رد شد و از آثار سوء این بی توجهی و غفلت در امان ماند؟ آیا فرقی بین روزه داران با روزه خواران نخواهد بود؟ این تفارق و تفاوت در کجا خود را نشان خواهد داد و عدل و انصاف کجا خود را نمایان خواهد ساخت؟


بعضی حتی آشکارا روزه خواری می کنند و یک نوع مبارزه طلبی با خدا هم دارند جایگاه چنین افرادی در پیشگاه عدل الهی چه خواهد بود و جامعه چه برخوردی با چنین افرادی باید داشته باشد؟


ما به وعده های الهی ایمان و به تحقق شان اطمیان داریم و بر این اساس برنامه زندگی مان را چیده ایم و در مقابل جامعه هم بی تفاوت نیستیم و این نوشتار موید آن است. فرهنگ سازی برای انجام واجبات و ترک محرمات حداقل کاری است که می توانیم بکنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۷
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی