باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ب.ظ

ربا جنگ با خدا

بسم الله الرحمن الرحیم


با سلام و صبح بخیر


ربا نخورید و ربا ندهید


ربا جنگ با خداست متاسفانه با عناوین مختلف مردم آلوده ربا شده اند و شاید کمتر کسی باشد آلوده این گناه کبیره نشده باشد، گرفتن وام با در صد و پرداخت سود و دیرکرد از مصادیق بارز ربا هستند.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۵۴
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۶ ب.ظ

پای خود را با عصای بیگانه عوض نکنید

رهبر انقلاب اسلامی: نمی‌گویم با دنیا قطع رابطه کنیم اما «پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید!»


حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز در دیدار اعضای خبرگان:

🔹آحاد مردم و همچنین مسئولان کشور بدانند، حل مشکلات اعم از اقتصادی و فرهنگی، تنها به دست خودِ مردم و اتکاء به توان و ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است و نه با اتکاء به بیگانه.


🔹این موضوع باید آن قدر در جامعه تکرار شود تا بصورت یک گفتمان رایج و قطعی درآید.


🔹من نمی‌گویم با دنیا قطع رابطه کنیم و از اول انقلاب تا کنون همواره بر ارتباطات گسترده با دنیا تأکید داشته‌ام اما می‌گویم «پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید!»


🔹اشکالی که نسبت به مذاکرات هسته‌ای داشته و داریم و مکرر نیز در جلسات با مسئولان مطرح کردیم این است که #مذاکره اشکالی نداشت اما باید در این مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، #نقض_برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود.


🔹باید با دنیا کار کنیم و الزامات آن را هم می‌پذیریم اما نباید به بیگانه چشم دوخت. ۹۶/۶/۳۰


💫 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۴۶
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۵ ب.ظ

تلاقی محرم و هفته دفاع مقدس

تلاقی آغازجنگ تحمیلی و محرم، فرصت مناسبی برای تبیین تاثیر قیام سیدالشهدا در دفاع مقدس ملت ایران است.

این تاثیر حداقل از سه جهت قابل مشاهده است:

۱-تاثیر بر رهبری انقلاب:

امام راحل به کرات با تاکید بر منطق پیروزی خون بر شمشیر، ملت مظلوم ایران را به تاسی از امام حسین فرامی خواندند:

ایشان‌ در پیامی‌ در بهمن‌ ماه‌ سال‌ ۶۲می‌فرماید:


«این‌ حیات‌ و این‌ روزی‌ غیر از زندگی‌ در بهشت‌ و روزی‌ در آن‌ است‌، این‌ لقا است‌و ضیافة‌ الله می‌باشد. آیا این‌ همان‌ نیست‌ که‌ برای‌ صاحبان‌ نفس‌ مطمئنه‌ وارد است‌(فادخلی‌ فی‌ عبادی‌ وادخلی‌ جنّتی‌) که‌ فرد بارز آن‌ سیّد شهیدان‌ – سلام‌ الله علیه‌ – است‌که‌ اگر آن‌ است‌ چه‌ مژده‌ای‌ برای‌ شهیدان‌ در راه‌ امام‌ حسین‌ (ع) که‌ همان‌ سبیل‌ اللّه‌ است‌از این‌ بالاتر، که‌ در جنتی‌ که‌ آن‌ بزرگوار، شهید فی‌ سبیل‌ الله‌ وارد می‌شود و در ضیافتی‌ که‌آن‌ حضرت‌ حاضرند به‌ این‌ شهیدان‌ اجازه‌ دخول‌ دهند که‌ غیر از ضیافت‌های‌ بهشتی‌است‌ و آنچه‌ در وهم‌ من‌ و شما نیاید، آن‌ بود. بحمداللّه‌ شهیدان‌ ما که‌ پیرو شهید عظیم‌الشأن‌ اسلام‌ هستند جمهوری‌ اسلامی‌ را بیمه‌ کردند.»


امام‌ عزاداری‌ها را فریاد بر سر ستمگران‌ هردوره‌ می‌دانستند:


«از مراسم‌ عزاداری‌ سید مظلومان‌ و سرور شهیدان‌ حضرت‌ اباعبدالله الحسین‌هیچ‌گاه‌ غفلت‌ نکنید… ومی‌ دانید که‌ لعن‌ و نفرین‌ وفریاد از بیداد بنی‌ امیه‌ – علیهم‌اللعنة‌- با آن‌ که‌ منقرض‌ و به‌ جهنم‌ رهسپار شده‌اند فریاد بر سر ستمگران‌ جهان‌ و زنده‌نگه‌ داشتن‌ این‌ فریاد ستم‌ شکن‌ است‌…همه‌ باید بدانیم‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌مسلمین‌ است‌ این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ که‌ حافظ‌ ملیت‌ مسلمین‌ به‌ ویژه‌ شیعیان‌ ائمه‌اثنی‌ عشر صلوات‌ اللّه‌ است‌».

۲-تاثیر بر رزمندگان:

از بزرگ‌ترین‌ عملیات‌های‌ رزمندگان‌ در طول‌ جنگ‌ تحمیلی‌ عملیات‌ خیبربود که‌ در منطقه‌ هور الهویزه‌ با وسعت‌ عمل‌ بسیار زیاد اجرا شد. به‌ خاطر آبی‌ – خاکی‌بودن‌ منطقه‌، جنگیدن‌ و حفظ‌ موقعیت‌ بسیار مشکل‌ بود. یکی‌ از محورهای‌ عملیاتی‌ این‌منطقه‌ طلائیه‌ بود. تمرکز آتش‌ دشمن‌ در طلائیه‌ که‌ زمینی‌ محدود است‌ بسیار زیاد بود، ازدست‌ دادن‌ این‌ منطقه‌ منجر به‌ از بین‌ رفتن‌ تمام‌ زحمات‌ در این‌ عملیات‌ می‌شد.فرماندهی‌ این‌ قسمت‌ به‌ شهید حاج‌ حسین‌ خرازی‌ سپرده‌ شد، او تمام‌ نیروهای‌ تحت‌امر را جمع‌ کرده‌ می‌گوید: «امشب‌ شب‌ عاشورا است‌، امام‌ دستور داده‌اند در طلائیه‌ عمل‌کنیم‌، ما با تمام‌ توان‌ لشکر به‌ دشمن‌ خواهیم‌ زد، هرکس‌ می‌تواند بماند و هرکس‌نمی‌تواند آزاد است‌ برود».

آتش‌ فوق‌ العاده‌ دشمن‌ در آن‌ منطقه‌ به‌قدری‌ زیاد بود که‌ شهید حجة‌ الاسلام‌میثمی‌ می‌گوید «هرکس‌ در طلائیه‌ ایستاد اگر در کربلا هم‌ بود می‌ایستاد». وبالاخره‌مقاومت‌ رزمندگان‌ باعث‌ حفظ‌ این‌ منطقه‌ شد.


در این‌جا جمله‌ای‌ از سردار بزرگ‌ جنگ‌ تحمیلی‌، دکتر چمران‌، می‌آوریم‌ که‌ او نیزامام‌ حسین‌ را راهنما والگوی‌ خود می‌داند:


«من‌ پیشاپیش‌ شما پرچم‌ شهادت‌ را به‌ دوش‌ می‌کشم‌ و هرکس‌ به‌ راه‌ حسین‌معتقد است‌ می‌تواند مرا دنبال‌ کند…و آن‌ قدر خواهیم‌ جنگید تا به‌ افتخار شهادت‌ نایل‌شویم‌».

۳- تأثیر حماسه‌ امام‌ حسین‌ (ع) بر نوشته‌ها و خاطرات‌ رزمندگان‌


در اکثر خاطرات‌ مکتوب‌ رزمندگان‌ اثری‌ از تأثیر پذیری‌ آنان‌ از قیام‌امام‌حسین‌(ع) دیده‌ می‌شود . صالحی‌ با خلوص‌ و معصومیتی‌ غریب‌ امام‌ حسین‌مظلوم‌ را صدا می‌زد و بر مظلومیت‌ آن‌ حضرت‌ گریه‌ می‌کرد. او دریافته‌ بود که‌ در آن‌ لحظه‌فقط‌ امام‌ حسین‌(ع) می‌تواند به‌ فریادش‌ برسد زمزمه‌اش‌ آهنگ‌ لطیفی‌ به‌ خود گرفته‌ بود.


حاجی‌ به‌ کمک‌ دو بسیجی‌ او را روی‌ برانکارد قرار داد. صالحی‌ یک‌ بار دیگر چشمش‌ به‌دو پای‌ قطع‌ شده‌اش‌ افتاد و گفت‌: آن‌ دو تا را کنارم‌ بگذارید. صالحی‌ همچنان‌ امام‌حسین‌ را صدا می‌کرد. پاسدار گفت‌: قربانعلی‌ من‌ امشب‌ می‌خواهم‌ اگر شده‌ با جسد من‌پل‌ بسازید باید برای‌ بچه‌ها راه‌ درست‌ کنید، سپس‌ گفت‌ یااباعبد اللّه‌ الحسین‌ من‌ تحمل‌این‌ صحنه‌ هارا ندارم‌ من‌ آرزو می‌کردم‌ در رکابت‌ شمشیر بزنم‌ ولی‌ حالا می‌فهمم‌ آن‌هفتاد ودو تن‌ که‌ باشما بودند در چه‌ شرایط‌ سختی‌ می‌جنگیدند…"


ملتی که در مقابل تمام دنیا ایستاد و با همه فراز و فرودها، مهاجم را در دستیابی به تمام اهدافش ناکام گذاشت جز در سایه فرهنگ ایثار و شهادت نبود.

در عین حال که خوب هم جنگید و نشانه اش آنکه آمار شهدا و جانبازان از کشته ها و آسیب دیده های عراقی کمتر است.


#شهروز_گنجی_زاده 


💫 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۴۵
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ

تغییرات مدنظر آمریکا در برجام


🔹دولت ترامپ با دست بالا گرفتن در قبال ایران و اعمال سخت گیری، خواستار مذاکره مجدد در باره برجام و تغییر مفاد آن است. تغییرات مدنظر آمریکا در برجام چیست؟ 


♦️تغییرات مورد انتظار آمریکا در برجام 


1⃣ دائمی شدن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران


2⃣ افزودن محدودیت برنامه موشکی ایران به برجام


3⃣ عقبگرد ایران از منطقه با مکانیزم جدید در برجام 


4⃣ دسترسی‌های بدون محدودیت به مراکز نظامی


5⃣ گسترده ساختن چتر رژیم بازرسی‌ها علیه ایران


🔹ترامپ جهت دست بالا گرفتن، احتمالا عدم پایبندی ایران به برجام را در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) اعلام و همزمان قانون تحریم‌های کاتسا را برای سخت گیری بیشتر علیه ایران اجرا خواهد کرد. پس از این دولت ترامپ دو سناریو را همزمان می‌تواند دنبال کند.


 یکم: ارسال پرونده برجام به کنگره آمریکا و بازگشت مجدد تحریم‌های تعلیق شده در برجام پس از ۶۰ روز تا ایران را به پذیرش مجدد مذاکره وادار نماید. 


دوم : ارجاع پرونده برجام به کمسیون مشترک اروپایی و همراه نمودن آنان طی ۹۰ روز برای وادار ساختن ایران به مذاکره مجدد در باره برجام. با این تفاسیر دولت روحانی و دستگاه دیپلماسی وی چه خواهند کرد؛ آیا به دنبال منفذ در کابینه ترامپ (جناح تیلرسون) می‌گردند و توسط آمریکایی‌ها مدیریت ادراک می‌شوند و یا همچنان منفعل و معطل اروپایی‌ها خواهند ماند تا بار دیگر از آنان رکب بخورند؟! 


#دکتر_رضا_سراج 


💫 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۸
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ق.ظ

سرکنگبین بارزانی!

آنچه در اقلیم کردستان ذیل عنوان «همه‌پرسی استقلال» در جریان است در واقع ادامه بحران‌آفرینی‌هایی است که طی حدود ۲۰ سال گذشته در این منطقه با هدف خارج کردن تحولات آن از ریل طبیعی و انتقال به کژراهه‌هایی که منافع قدرت‌های خاص را تأمین می‌کند، صورت می‌گیرد...


طرح مطالبات کردی که پرچم آن را یک حزب سیاسی -دموکرات- برداشته است در شرایطی که خود آغازگر جنگ‌ها و درگیری‌های پرشدت دیگری در این جغرافیاست، نمی‌تواند ساده تلقی شود. آنچه این روزها «مسعود بارزانی» دنبال می‌کند پیگیری مطالبات یک قوم نیست بلکه اقدام به آغاز یک درگیری پرشدت علیه همه اقوام از جمله خود قوم کرد است.


آنچه در این صحنه گویا در حال روی دادن است یک فتنه منطقه‌ای شبیه فتنه‌گروه‌های تکفیری تروریستی است و بر این اساس می‌توان با قاطعیت گفت‌ اگر این توطئه اجرایی شود یک درگیری منطقه‌ای طولانی مدت حداقل به اندازه طول فتنه داعش آغاز شده است.


همه می‌دانند که اگر برگزاری همه‌پرسی به سه استان دهوک، سلیمانیه و اربیل محدود شود، کردهای عراق دچار یک بحران پردامنه دراز مدت می‌شوند و از این رو همه‌پرسی این سه استان بدون همه‌پرسی دو استان-کرکوک و دیالی- ارزشی ندارد و از این رو بارزانی نمی‌تواند در سه استان شمالی همه‌پرسی برگزار کند و از برگزاری آن در دو استان محل نزاع خودداری کند چه اینکه چنین اقدامی کردها را در مقابل بارزانی قرار می‌دهد و از سوی دیگر بحران کنونی اقتصادی اقلیم را به اندازه‌ای که به انفجار بیانجامد، افزایش می‌دهد. از سوی دیگر جداسازی کرکوک و دیالی و مناطقی نظیر سنجار و تلعفر در استان نینوا برای دولت مرکزی از یک سو و عرب‌ها و ترکمان‌ها از سوی دیگر خط قرمز به حساب می‌آید و اینجاست که تلاقی دو خط قرمز سبب بروز جنگی پرشدت خواهد شد. اما به این نکته باید توجه داشت که اگر براثر همه‌پرسی درگیری در مناطق متنازع‌علیه روی دهد این درگیری به این منطقه محدود نمی‌شود و دایره آن به سه استان سلیمانیه،‌ اربیل و دهوک می‌رسد چرا که نیروهای دولتی و مردمی عراق ناچارند برای خاموش کردن فتنه کانون‌های باثبات فتنه‌گر را مورد هدف قرار داده و نیروهای حامی جدایی را کاملاً از قدرت ساقط نمایند.


قمار همه‌پرسی اقلیم نمی‌تواند با باخت «عراق امروز» و یا با باخت هم‌پیمانان عراقی پایان یابد چرا که عراقی که توانسته است بر داعشی که نزدیک بود در یک نصف روز بر کل کردستان عراق مسلط شود، پیروز گردد، به راحتی می‌تواند بر مدافعان جدایی از عراق پیروز شود. از سوی دیگر از آنجا که پیامد اقدام بارزانی به همه‌پرسی یا استقلال از دولت مرکزی با هزینه بسیار زیاد توأم خواهد شد و این دو عمل آن را به شکست خواهد کشانید، این موضوع می‌تواند آینده حزب‌ دمکرات و احزاب هم‌پیمان آن را از بین ببرد همین الان این حزب از محبوبیت زیادی برخوردار نیست و به همین دلیل مسعود بارزانی طی ۲۰ ماه گذشته اجازه فعالیت به پارلمانی که او در آن اکثریت قبلی را از دست داده است، نمی‌دهد.


به رسمیت شناختن همه‌پرسی از سوی رژیم صهیونیستی اگرچه فی‌نفسه ارزش ندارد ولی از آنجا که قرار گرفتن اسرائیل کنار اربیل جنبه توطئه اقدام بارزانی را برملا می‌کند، دارای اهمیت زیادی است...واقعیت این است که بعد از شکست طرح امنیتی آمریکا در مرزهای شرقی سوریه، هیچ‌چیز به اندازه جداسازی کردستان از عراق برای رژیم صهیونیستی و دولت عنود آمریکا مطلوب نیست در واقع اسرائیل بعد از جدایی کردستان از عراق می‌تواند بگوید من با ایران به مرز مشترک رسیده‌ام و از هم اینک این منم که موازنه امنیت مرزها را به نفع خود و به ضرر ایران رقم می‌زنم.


با بررسی ابعاد و نتایج جدایی کردستان عراق که در واقع روشن شدن شعله‌های یک فتنه طولانی‌مدت در منطقه و جای پای محکمی برای کنترل دولت‌ها و نیروهای معارض آمریکا و اسرائیل در منطقه به حساب می‌آید، می‌توانیم بگوئیم آمریکا و انگلیس قطعا پشت این همه‌پرسی و مسائل پس از آن هستند. 


می‌توانیم بگوئیم توطئه جداسازی کردستان از عراق اولا یک توطئه بین‌المللی با محوریت آمریکا و ثانیا یک دسیسه منطقه‌ای با محوریت رژیم صهیونیستی است و پرواضح است که ایران نمی‌تواند اجازه دهد چنین فتنه‌ای شکل بگیرد. کشوری مثل ایران که در طول این چهل سال هدف اصلی توطئه‌های پیچیده‌ای بوده که از سوی آمریکا و هم‌پیمانان آن طراحی و اجرا شده است، نمی‌تواند همه‌پرسی اقلیم را یک موضوع خارجی تلقی کند و منتظر بماند که چه خواهد شد.


#سعدالله_زارعی


💫 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۱
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ق.ظ

روزی حلال

بسم الله الرحمن الرحیم


با سلام و صبح بخیر


سعی کنید بدهکار کسی نباشید و از همه حلالیت بگیرید.


برای دنیای تان چنان باشید که گویی تا ابد آنجا خواهید بود

و برای آخرت تان چنان باشید که گویی هم اینک عزم سفر دارید.


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۰
جمعی از نویسندگان
سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۳ ق.ظ

عوامل نارضایتی مردم

روز یکشنبه ۲۶ شهریور وارد تهران شدم و از حرم امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تا منطقه ۲۲ تهران را یک نگاه گذرا مرور نمودم. وضعیت ترافیک جاده ها، ساخت و سازهای پل های مختلف، بافت های قدیمی در بزرگراه بسیج، تغییرات ایجاد شده در میدان کلاهدوز، در هم و بر همی در خیابان پیروزی، دست نخوردگی در مسیر دماوند و میدان امام حسین علیه السلام، اطراف پل حافظ و میدان فردوسی، محله های محل استقرار سفارت خانه های فرانسه و ایتالیا و واتیکان و پارک های دانشجو و خیابان جمهوری اسلامی و پاساژ علاء الدین، میدان انقلاب اسلامی با گنبد سبز و آبی و مسیر آزادی بعد از انقلاب اسلامی از منظر و افق میدان امام حسین علیه السلام و جاده مخصوص کرج و در انتها منطقه ۲۲ تهران به عنوان یک منطقه توریستی و شهرک های مسکونی مظلوم در سایه برج های ۲۵ طبقه به نام امامان و غیره و به کام یک عده!، دریاچه بزرگ و زیبای شهدای خلیج فارس با کف مخصوص و شنی با ماهی های ریز و درشت و زیبا با ساحلی پر از واحدهای تجاری زیر زمین و تا اوج آسمان، هلالی و حلالی و کشتی شکل و جزیره ای و غیره.


عوامل نارضایتی مردم از برخوردهای تند تا اذیت و آزارهای ماشینی، ترافیکی و نابرابری ها و تبعیض ها و بی عدالتی ها و توزیع های نا متوازن و نا متقارن و غیره


خود حدیث مفصل بخوان ز این مختصر.


باید فکری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۲۳
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ب.ظ

هفته دولت گرامیباد

یاد شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد شهادت شان سر منشأ هفته دولت شده است این هفته را به دولت مردان جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم. با این همه نباید گذشت زمان یاد شهیدان را به فراموشی بسپارد بطوری که فراموش کنیم منافقین جلاد چگونه این عزیزان را از ملت ایران گرفتند منافقین جلاد و شهیدان مظلوم رجایی و باهنر و منافقین جلاد و شهدای هفتم تیر، منافقین جلاد و ۱۷ هزار شهید ترور.

نگذاریم جای جلاد وشهید عوض شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۲۷
جمعی از نویسندگان