باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ

یک مصاحبه و حمله به دو رئیس جمهور

کامران دانشجو:از نامه احمدی نژاد درباره اختلاط در دانشگاه ها ناراحت شدم اما احترامش را حفظ کردم/به احمدی نژاد گفته بودم نامه رسانه ای نشود تا صحبت کنیم/عده ای در داخل دولت در کارهایم سنگ اندازی کردند/فضای امنیتی در دانشگاه ها کذب است؛ 3000 نشست انتخاباتی در دانشگاه ها برگزار شد/ گفتنى ها: آقاى وزیر سابق خود را از دو رئیس جمهور مستحق تر مى داند و خبرگزارى مورد نظر هم به مطلوب خود رسیده است/ چنانچه قبلا گفته شده بود عده ای سعی دارند از وزیر سابق طوری استفاده کنند که مطلوب دلخواه خود بدست آید/ اعلام ابوترابی مبنی بر ماموریتش برای علنی کردن نامه رهبری به احمدی نژاد نشان می دهد موضع گیری های لاریجانی آنطوری که تصور می شود بدون پشتوانه نیست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۱
جمعی از نویسندگان
دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۹ ب.ظ

مرگ بر آمریکا

توهین علنی مذاکره کننده ارشد آمریکا به مردم ایران؛ وندی شرمن: فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است/ یک مقام آگاه: شعار مرگ بر آمریکا با مذاکره منافاتى ندارد/ باید به دولت مردان خود اعتماد کنیم/ مردم از هر گروه و جناحی به این اعتقاد دارند که نرمش قهرمانانه استراتژی نظام است/ دشمن سعی دارد با طراحی های خاص شکست در مذاکرات را به گردن ایران بیاندازد/ در حالی که در حال حاضر ایران با ارائه بسته پیشنهادی به گروه مذاکره کننده غربی آنها را در وضعیت انفعالی قرار داده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۹
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

برخی دوست دارند مردم دو چهره داشته باشند

 رییس دولت یازدهم به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشگاه تهران رفت و در جمع دانشجویان سخنرانی کرد. برخلاف رویه‌های رایج گذشته، حضور روحانی در دانشگاه تهران با استقبال گرم گروه‌های مختلف دانشجویی از انجمن اسلامی دانشگاه گرفته تا بسیج دانشجویی همراه بود. رییس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم اعلام کرد که اجازه نخواهد داد رییس‌جمهور در دانشگاه «هو» شود و دبیر انجمن اسلامی نیز عنوان کرد که آزادی زندانیان در حبس و حصر مطالبه عمومی است.

روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی: 
این دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت
 

رییس دولت تدبیر و امید نیز با تاکید بر اینکه «ما به دیپلماسی علم نیاز داریم» از وزارت اطلاعات خواست راه گسترش این نوع از دیپلماسی را برای دانشجویان باز بگذارد. او به روال همیشه سخنان خود را با اشاره‌ای مختصر به مباحث اقتصادی آغاز کرد. در این مراسم محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، حسن قاضی‌زاده ‌هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و توفیقی نیز در جریان این مراسم سخنرانی و رییس دانشگاه تهران نیز از روحانی به خاطر حضور در این مراسم قدردانی کرد. به گزارش «ایسنا» رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری‌ها مواجه است، تصریح کرد: در گزارش هفته گذشته یک صندوق اعلام کرد که بیش از 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و صندوق دیگری گفت طلبکاری‌اش بیش از اینها است، البته اینها گوشه‌ای از بدهکاری‌های دولت است.     
وی خطاب به دانشگاهیان و دانشجویان گفت: ما نیاز به دیپلماسی علم داریم و شما عالمان و فرهیختگان باید از طریق علم و دانش و مقاله و تحقیق و حضور در مجامع علمی جهان در این راستا تلاش کنید و از همین جا به وزارت اطلاعات اعلام می‌کنم که راه را برای این دیپلماسی باز کنید، به دانشگاه اعتماد کنید و به استادان بزرگ این دانشگاه‌ها اعتماد کنید و البته به دانشجویان عزیزمان اعتماد کنید. 
جو امنیتی نفاق را توسعه می‌دهد 
روحانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری سخن می‌گفت، تصریح کرد: همه مسوولان بدانید اگر جو را امنیتی کردید، نفاق را توسعه داده‌اید. دولت تدبیر و امید به دانشگاه آزاد و منتقد، فرهنگ‌دوست، اندیشه‌ورز و تعلیم دهنده شهروند متخصص، مشارکت‌جوی و آگاه افتخار می‌کند و از دانشگاه می‌خواهد در تمام زمینه‌ها به کمک دولت بیاید. رییس‌جمهور افزود: شما می‌گویید روی پای خود بایستیم، اما وقتی اولین درآمد بودجه ما متکی به نفت و میعانات گازی است و آن را باید به دیگران بفروشیم پس باید کالا بفروشیم و وارد کنیم پس در دنیای امروز درون‌نگر و درونگرا بودن به مفهوم گذشته دیگر معنایی ندارد و همه مشکلات ما این بود که در سال‌های گذشته در اقتصاد و سیاست خارجی دانش‌بنیان نبودیم و از دانشگاه و متخصصان استفاده نکردیم. وی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌هایمان زبان علم و تحقیق به عنوان زبان رسمی باشد و فقط قانون باید در دانشگاه حکمفرما باشد چون این دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت. وی تاکید کرد: در دانشگاه اسلامی یک گروه باید ملامت شوند و آن کسانی هستند که در تولید علم و فناوری کاهلی کردند، پس ما نباید در روند معیوب نابجای بازنشستگی زودهنگام استادان گرفتار شویم و این‌طور نباشد که استاد کلاس در بیان عقاید خود آزاد نباشد. رییس‌جمهور افزود: برخی تلاش می‌کنند 75 یا 76 میلیون جمعیت کشور را ضرب در 2 کنند یعنی همه دو چهره داشته باشند و آنجا که بحث نمره، ارتقا و شغل است یک چهره و زمانی که زندگی آزاد است، چهره دیگری داشته باشند که ما این را نمی‌خواهیم. رییس‌جمهور با بیان اینکه نقد دانشجویان همان قدر زیبا است که حمایت آنها زیبا است، گفت: مگر نقد، حمایت نیست، نقد دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید برابر آن با کمال تواضع سر فرود آورد و نقد دلسوزانه و سازنده برای دولت و کشور می‌تواند ثمرات ارزشمندی به همراه داشته باشد. روحانی با بیان اینکه درست است که دانشگاه مرکز حزب نیست، افزود: فعالیت یک دانشجو و دانشگاه ولو سیاسی و اجتماعی که حق طبیعی او است به عنوان عضو یک حزب نخواهد بود و دانشجو از منظر یک سیاستمدار نمی‌خواهد به مسائل بنگرد، بلکه دانشجو به مثابه عالم و اندیشمند و روشنفکر به مسائل اجتماعی و سیاسی می‌نگرد. وی با اشاره به اینکه بی‌تردید دانشگاه و دانشجو باید مدیریت آینده، اقتصاد آینده و سیاست آینده را بر دوش بگیرد، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم بخشی از دولت تدبیر و امید از استادان بنام دانشگاه‌های کشورمان هستند و باید توجه داشته باشیم که تنها نباید اقتصاد دانش‌بنیان باشد، بلکه سیاست، فرهنگ و سیاست خارجی هم باید دانش‌بنیان باشد و به طور کل دولت مدرن یعنی دولت دانش‌بنیان و در تمام رشته‌ها علم و دانش باید حاکم باشد و این امر زمانی تحقق می‌یابد که دانشگاهیان‌مان محیط آزاد نقد، اندیشه و اظهارنظر داشته باشند. رییس‌جمهور گفت: باعث سرشکستگی یک دولت است که دانشجویش یا استادش به خاطر بهانه‌جویی عده‌ای دم فرو بندد و نتواند اظهارنظر کند. 
اعتماد به مخاطبان دانشگاه از اصول وزارت علوم است 
همچنین توفیقی در این مراسم با اشاره به اصول اساسی در وزارت علوم خاطرنشان کرد: رعایت حقوق دیگران و احترام و اعتماد به مخاطبان دانشگاه از اصول اساسی وزارت علوم است. توفیقی همچنین به رشد قانونمند تشکل‌های فرهنگی، سیاسی و صنفی اشاره کرد و گفت: با استفاده از توان اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گسترش نشریات، انجمن‌های علمی، همکاری با مراکز پژوهشی و .... دانشگاه‌ها به یک نهاد پژوهشی در تولید علم بدل خواهند شد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۰
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۷ ق.ظ

لاریجانی چه چیزی را لغو می کند؟

پارسینه می‌نویسد: « تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در محور ارتباطی ماکو به مرکز استان آذربایجان غربی »«انتقال آب رودخانه ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه»، « آئین‌نامه اجرایی قانون سازمان دامپزشکی کشور»، « ایجاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان به مرکزیت شهر زابل »، «آئین‌نامه اجرایی قانون معادن »،

« انعقاد قرارداد ساخت آزادراه تهران چالوس »، « انتقال حساب‌های بانکی وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به بانک مسکن »، « انتقال نیروهای قراردادی دستگاه‌های اجرایی »، « خرید و تأمین چیلر تراکمی توسط وزارت راه و شهرسازی »، « ورود و ترخیص خودروهای متعلق به دیپلمات‌های ایرانی در کانادا »، « پرداخت فوق‌العاده ویژه به کارکنان برخی از دستگاه‌های اجرائی »، « یکسان‌سازی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت » و ...

 اینها تنها نمونه‌هایی از مصوبات دولت احمدی‌نژاد است که از مرداد یعنی زمان روی کار آمدن دولت روحانی تا کنون لغو شده است.

 این در حالی است که در 117 روز اولیه سال 92 که دولت دهم ماه‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند نیز 41 مصوبه هیات وزیران احمدی‌نژاد از سوی رئیس مجلس رد شده بود.

 حالا نیز در بیش از 66 روز گذشته که دولت یازدهم جایگزین دولت دهم شده است، تقریبا هر دو روز یک مصوبه دولت پیشین از سوی رئیس مجلس رد می‌شود.

 این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد به لغو مصوبات از سوی رئیس مجلس اعتراض داشت. ماجرا اما از این قرار بود که در طی 8 سال گذشته بارها رئیس مجلس از قانون‌گریزی و اقدامات خلاف قانون رییس جمهور انتقاد کرده بود و بارها به جای او قانون ابلاغ کرده و از تریبون مجلس از وی خواسته بود که در محدوده قانون حرکت کند.

 از آن سو احمدی‌نژاد نیز رئیس مجلس را متهم کرده بود که خود را عین قانون می‌بیند و در پی تضعیف دولت است و حاضر نشده است تذکرات قانونی رئیس مجلس را برتابد.

 به این ترتیب بود که محمود احمدی‌نژاد در اردیبهشت سال گذشته در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، مکاتبات مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت حقوقی دانست.

 وی همچنین نامه‌ای به هیئت عالی حل اختلاف درباره اختیارات رئیس مجلس شورای اسلامی در اجرای اصول ذیل 85 و 138 قانون اساسی نوشته بود.

 در همین حال، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی چند روز بعد در واکنش به بخشنامه اخیر رئیس جمهور مبنی‌بر بی‌اثر بودن نظر مجلس شورای اسلامی در لغو مصوبات غیر قانونی دولت گفته بود: بخشنامه دولت فاقد وجاهت قانونی است و چنانچه دستگاه‌ها بر اجرای مصوبه ملغی اثر شده اصرار داشته باشند متخلف محسوب می‌شوند.

 در هر حال، استنادعلی لاریجانی برای لغو مصوبات دولت، به دو اصل 85 و 138 قانون اساسی است تا مغایرت مصوبات دولت با قوانین موضوعه کشور را به دولتمردان یادآوری کرده و آنها را ملغی الاثر کند.

 به موجب اصل 138 قانون اساسی تصویب‌‏نامه‏‌ها و آیین‏‌نامه‏‌های دولت و مصوبات کمیسیون‌های مذکور در این اصل‏، ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آنها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستند.

 همچنین به موجب اصل 85 قانون اساسی، ‏ مصوبات‏ دولت‏ نباید با اصول‏ و احکام‏ مذهب‏ رسمی‏ کشور و یا قانون‏ اساسی‏ مغایرت‏ داشته‏ باشد، تشخیص‏ این‏ امر به‏ ترتیب‏ مذکور در اصل‏ نود و ششم‏ با شورای‏ نگهبان‏ است‏. علاوه‏ بر این‏، مصوبات‏ دولت‏ نباید مخالفت‏ قوانین‏ و مقررات‏ عمومی‏ کشور باشد و به‏ منظور بررسی‏ و اعلام‏ عدم‏ مغایرت‏ آنها با قوانین‏ مزبور باید ضمن‏ ابلاغ‏ برای‏ اجرا به‏ اطلاع‏ رئیس‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.

 حالا باید منتظر ماند و دید تا پایان امسال چند مصوبه دیگر دولت دهم لغو خواهد شد و آیا این لغویات تاثیری در روند کار دولت جدید خواهد داشت ؟ آیا این حجم بالای لغو مصوبات برای مردم مشکل افرین نخواهد بود؟

لازم بذکر است هیئت حل اختلاف کار لاریجانی را غیر قانونی اعلام نمود ولی با این حال لغو مصوبات بدون توجه به کار هیئت داوری ادامه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۷
جمعی از نویسندگان

مسیح علی‌نژاد، خبرنگار ضدانقلاب و فراری:  با چشم‌های خودم دیدم که خانم نعیمه اشراقی با اکانت حقیقی‌شان کامنت گذاشتند و برای همین عکس کامنت‌شان را منتشر کردم و عکس‌های پروفایل جعلی و پروفایل حقیقی خانم اشراقی نگاه کنید، هم با هم فرق دارد، کامنت توهین‌آمیز ایشان در مورد خندیدن خودش و پدربزرگ‌شان و همسران شهدا را با اکانت حقیقی خودش نوشته است اما حالا ما را جاعل معرفی کرده. نگویید مصلحت است می‌تواند ساکت شود به جای اینکه ما را متهم به دروغ کند ما جاعل نیستیم کاش دوستان دیگری هم که در چت‌های خصوصی‌شان مدرکی دارند که او چگونه از جوک‌هایش دفاع می‌کرد، بیش از این سکوت نکنند.  با کلیک بر روی صفحه‌ای که از اشراقی در لینک دوستانش موجود است، وارد صفحه اصلی وی می‌شویم./ یک مقام آگاه گفت: بسیار متاسف هستم که با استناد به جعلیات یک خبرنگار ضد انقلاب فراری، این گونه خانواده امام خمینی رضوان الله تعالی علیه مورد هجمه قرار می گیرد/ قبلا هم به بهانه های واهی دیگر یاران امام مورد هجمه قرار گرفته اند و یک عده می خواهند فقط روایتی که خودشان دوست دارند از امام ارائه دهند/ مردم ایران هوشیار هستند و اجازه نمی دهند یک عده جاعل و سناریو نویس آنها را گمراه کنند/ یک عده با افکار خطرناک که می دانند در بین مردم جایگاهی ندارند به این کار دست می زنند/ آنها دوست دارند نام و یاد امام در بین مردم فراموش شود/ تعجب از این است که روزنامه ای همانند کیهان به این جعلیات دامن می زند/ خاطرات هاشمی بد نقل شده است و همه می دانند جریان قطع شعار بر علیه شوروی چگونه در نماز جمعه تهران مطرح گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۶:۵۶
جمعی از نویسندگان
دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۴ ق.ظ

سه دانشگاه بعلاوه یک موسسه

تحلیلى در خصوص نقش سیاسى سه دانشگاه و یک موسسه را در وبلاگ در راه به آدرس DARRAHE.BLOGFA.COM بخوانید/ پذیرش دانشجو در 3 شاخه اقتصاد، مهندسی و پزشکی در دانشگاه احمدی نژاد از ترم بهمن/ شمس الدین حسینی، شیخ الاسلامی و شمس اردکانی روسای دانشکده های فوق می شوند/ آزاد اسلامى هاشمى، دانشگاه مهدوى کنى و مؤسسه مصباح و حالا دانشگاه احمدى نژاد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۰۷:۳۴
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ

دور جدید حملات به هاشمى شروع مى شود؟

اظهارات جدید هاشمى و نقل و قول ایشان از طرف امام خمینى(ره) دور دوم حملات به هاشمى را شکل داده است/ یک مقام آگاه گفت: با توجه به، از دست رفتن نتایج دور اول حملات به هاشمى، به نظر مى رسد دور دوم حملات طراحى و به اجرا گذاشته شود و در این میان جوانان ساده لوح به عنوان پیاده نظام بکار گرفته خواهد شد. اى کاش گروه هاى رقیب با شفافیت با هم رقابت کنند و با اعتقادات و احساسات مردم بازى نکنند/ البته این بار هم هاشمى با حوصله دست رقیبانش را به مردم رو خواهد کرد/ بهتر بود حقیقت به مردم گفته مىشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۷
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۰ ب.ظ

اعتمادى به آمریکائى ها نداریم

امام خامنه اى رهبر انقلاب اسلامى در مراسم دانشگاه افسرى: هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداریم/ دولت آمریکا در تصرف شبکه صهیونیسم بین المللی است و بخاطر صهیونیستها مجبور است با رژیم غاصب مماشات کند و نرمش نشان دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۰
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۱ ب.ظ

از تحرک حمایت مى کنیم

امام خامنه اى رهبر انقلاب اسلامى فرمودند : از تحرک دیپلماسی دولت و آنچه در سفر اخیر بود، حمایت میکنیم/ البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، بجا نبود/ ما به هیئت دیپلماسی دولت عزیزمان خوشبین هستیم ولی به آمریکایی ها بدبینیم/ دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و عهدشکن است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۸:۲۱
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳ ق.ظ

چه کسانى از احمدى نژاد فرار می کنند؟ چرا؟

به گزارش تسنیم، امینی: سریع القلم مؤثرترین فرد در نگاه فکری روحانی است/وی هویت ادغام ناپذیر ایران در فرهنگ جهانی را مشکل توسعه یافتگی میداند و منکر استقلال میشود/ منطقی نیست برای فرار از دولت احمدی نژاد به دورانی پناه ببریم که مردم در اعتراض به آن به احمدی نژاد اقبال کردند/ یک منبع آگاه گفت: مردم از احمدى نژاد فرار نکرده اند و در اعتراض به برخورد بد با احمدى نژاد به روحانى راى دادند و حالا باید پرسید چه کسانى از احمدى نژاد فرار مى کنند و چرا؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۳
جمعی از نویسندگان