باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ب.ظ

به وقت خودش یاری کنی بصیری

اگر به موقع اقدام نکنی مثل این است که اقدام نکرده ای سال های سال است قیام کنندگان قیام کرده اند و بر علیه ظلم و اجحاف فریاد زده اند وقتی تو خود را به نفهمی بزنی و کر باشی و کور، چه فایده؟ گیرم بعد از سال ها بفهمی و تصدیق کنی آیا می توانی گذشته را جبران کنی؟ در حادثه کربلا یک عده فتوای قتل امام حسین علیه السلام و یارانش را دادند که در حال حاضر هم چنین افراد در جامعه وجود دارند یک عده این فتوا را اجرا کردند و یک عده تایید نمودند و یک عده تشویق کردند و حالا ما در زیارت عاشورا هر چهار گروه را لعن و نفرین می کنیم آیا داغ شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش التیام می یابد؟ هرگز!

منتظر منتقم هستیم تا انتقام خون خدا گرفته شود شما را چه شده است وقتی امکانات دست تان است بیکار می نشینید و حق را یاری نمی کنید؟ مگر نمی بینید با چه کسانی همراهی کرده اند؟ چه کسانی را یاری نموده اند؟ چه کارها نکرده اند؟

جوانان این مرز و بوم بیکارند آنوقت طرف سن همسرش را چند سال با استفاده از روابطش به صورت تبانی کوچک می کند تا استخدام شود!؟ بصورت غیر قانونی چندین سال حق و حقوق هیات علمی می گیرد کک کسی نمی گزد و آنوقت برای نهضت روشنگری دعوت می شود!؟ چندین سال است بصورت غیر قانونی با مدرک فوق دیپلم تدریس می کند اسناد بالا دستی چندین رئیس دانشگاه را بخاطر این افراد زیر سوال می برد و بهانه عزلش را مهیا می سازد آنوقت این آقا راست راست می گردد و نقش منجیگری را بازی می کند!؟

دور زدن قانون تا کی؟ بیایید ما را خفه کنید بیایید ما را بکشید تا صدایی بلند نشود آیا حقیقت عوض خواهد شد؟ شما را چه شده است؟ مگر ندیدید با چه کسانی همدست شدند تا صدای باور نیوز را خاموش کنند؟ اگر آن سردار در بند تکفیری ها نامه به مدیر کل دادگستری نمی نوشت و آن سردار حاضر و ناظر جای خالی ایشان را پر نمی کرد این جماعت دنی چه بلاها که سر مدیر باور نیوز نمی آوردند!؟

این جماعت دنی کارش اتهام و دروغ و لجن پراکنی بر علیه کسانی است که تخلفات این جماعت را پیگیری می کنند. ترفندهای ناجوانمردانه، شانتاژهای عوام فریبانه و در یک کلام کارهای معاویه گونه و یزید صفت کمترین کار این جماعت است. به روی تو می خندند و قربان صدقه ات می روند آنوقت با دشنه دشمنی و ناجوانمردی از پشت حمله می کنند نزدیک دو دهه است چنین بوده اند و هستند.

همه ارزش های جامعه را در خدمت نفس خود گرفته اند اسناد به حد کافی دست تان است چه در شورای محترم نگهبان و چه در مراکز دانشگاهی و مراکز مربوطه. با عرض معذرت جای خر و پالان عوض شده است حالا پالان ها کاری می کنند که خرها نمی توانند آن کارها را بکنند باز با عرض معذرت و بخشش از همه عزیزان و دوستان، شما خر را عوض می کنید و پالان را جا می گذارید لامصب این پالان همه را خراب می کند این پالان کرمو و بو گندوست اینبار پالان را عوض کنید خر بیچاره بدون پالان خودش را اداره خواهد کرد.

وقتی می آید و می ایستد و می گوید فلان وام را باید به من بدهی! فلان عنوان را باید به من بدهی! فلان کار را باید بکنی و گرنه...! این بدبخت فلک زده که دستش به هیچ جایی بند نیست چکار کند؟ من غزل خداحافظی را با زبان روزه در این ماه مبارک خواندم که سالها شیوه زندگی ام چنین بوده است و در راه جهاد و شهادت همیشه آماده بوده و غیر از خدا از هیچکس نترسیده ام هر چند تنم همچون مولایم و رهبرم از ترکش ناجوانمردی این جماعت پر است اما به عنوان کسی که 14 سال صادقانه در این باور نیوز مطالب را خدمت تان عرض کردم روز قیامت جلوی تان خواهم گرفت و شکایت خواهم کرد و اگر به موقع اقدام نکنی که نکرده ای و محافظه کارانه جلو رفته اید نه تنها ادعای بصیرت نکنید که نهضت روشنگری شما را چنین افرادی به لجن می کشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۴۸
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱ ق.ظ

سیستم سالم و سیستم ناسالم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مطلبی بود که اگر نمی نوشتم به رسالت انقلابی و جهادی ام عمل نمی کردم هر چند به قول آن رییس دانشگاه در سال ۸۳ اگر تو هم زبانت را در کام می گرفتی به تو هم درس می دادم!


یک سیستم سالم از نظر نیروی انسانی سیستمی است که شایسته سالاری در آن حاکم باشد و شایستگان بتوانند بر مصدر امور اعمال مدیریت نمایند 


یک سیستم ناسالم از نظر نیروی انسانی، سیستمی است که فامیل سالاری بر آن حاکم باشد و به عبارتی مدیریت خانوادگی بر آن اعمال گردد.


البته سیستم های محدود خانوادگی فرق دارد و ما صحبت مان در مورد مجموعه های انسانی همانند دانشگاه است.


یادم هست در یک دانشگاه صنعتی که هیأت امنایی اداره می شد یک فردی ریاست را به عهده گرفته بود و از معاون وزیر تا مدیران محلی را با رشوه و هدایایی خریده بود و ایشان مبدع مدیریت خانوادگی بود و تعریف جالبی از مدیریت خانوادگی در مجامع خصوصی و حتی عمومی در سخنرانی هایش ابراز می داشت و می گفت دانشگاه یک جمع خانوادگی است و من پدر این مجموعه هستم و خزعبلاتی که مصیبتی بزرگ ببار آورد.


در این مجموعه حراست مفهوم نداشت، بازرسی بی مفهوم بود و گزینش و دیگر نهادهای قانونی بی مفهوم بود که پدر بزرگوار هر تصمیمی با پسران و دختران معنوی اش و لابد زن معنوی اش می گرفت لازم الاجرا بود و دانشجوها و هیأت علمی که به عنوان مهره های بازی این خانواده معنوی بودند به راحتی گزینش و یا حذف می گردیدند که البته با عنایات الهی از همین دانشگاه خانوادگی، نخبگانی پیدا شدند که یک شبه ره چندین ساله مدیریتی را طی کردند و حالا امید این نظام و ملت محسوب می شوند و جا دارد خودشان که طعم تلخ مدیریت خانوادگی را چشیده اند اجازه ندهند دانشگاه یا سیستم دیگری این تلخی ها را تجربه نمایند.


سیستم و دانشگاه ما یک بار دست معلمی افتاد که بعدها فوق لیسانس مدیریت گرفت و بعد که دکتری مد شد در رشته تربیت بدنی دکترا خرید و هوس هیأت علمی سرش زد و بصورت غیر قانونی چند سالی کسوت هیأت علمی به تن کرد و بعد به دست همان کسی که لباس هیأت علمی به تنش شده بود خلع ید گردید و چه بلاها که سر سیستم نیاورد از چیدن مهره های خود در جای جای دانشگاه و گسیل کردن همین مهره ها به اینجا و آنجا و ارایه تعریف خاص من در آوردی از مجموعه هایی که توسط نظام تعریف و هدفگذاری شده بود و چه بلاهایی که با تدریس مدیران شهرستانی با مدارک لیسانس و فوق دیپلم بر سر دانشجو و دانشگاه نیاورد و افتخارش اداره اینچنینی دانشگاه بود و شما فرض کنید همان فوق دیپلمی که توسط چنین شخصی جذب شده و حالا در سایه تدریس و همزمان درس خواندن می رود تا خواب ریاست را ببیند چون می بیند دانشگاه جایی است که می توان با تندگویی و طلبکاری همه کار کرد!


شاگرد چنان رودستی به استاش زده که جای تامل فراوانی دارد و اندیشمندان مدیریت باید روی این موضوع مطالعه و تحقیق کنند بعد از سالها به میرزایی برسند و استادی کنند و بدانند چه بر سر یک دانشگاه آوردند که جای شکر دارد مسؤولین انتصابات خودشان به عنوان مسؤول یک مجموعه ارزشی دانشگاه چنین تجربه ای را کسب کرده اند.


دوستان نگذارید فردی که استخدامش غیر قانونی است چرخ دانشگاه را بچرخاند که خانه از بنیان ویران است!


🇮🇷 @bavarnews


http://bavarnews.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۴۱
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ق.ظ

چه آسان است و چه عقوبت سختی دارد!

چه آسان است در این جامعه تهمت زدن و افترا بستن و برچسب زدن و انگ خوردن و کنار گذاشته شدن، آن هم بدست مدعیانی حرفه ای اما شیاد و متظاهر!

و اما عقوبت سختی دارد اولا در درگاه خداوند متعال و دوما در پیشگاه مردم

فقط عجله نکنید و با حوصله و هوشیاری پیگیر باشید

آنگاه خواهید دید پرده ها خواهد افتاد و رسوایی مدعیان یکی پس از دیگری نمایان خواهد شد

پناه بر خدا از شر شیطان رانده شده از درگاه خداوند متعال و پیروانش

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۵۰
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۰۶ ق.ظ

همه جا ایثار لازم است

انقلاب اسلامی با ایثار و ایثارگری و ایثارگرانش مشهور است و همه جا ایثار لازم است نباید همه چیز را جلوی خودت بکشی.

حرفی نیست بکش وقتی اینکار را می کنی همه می فهمند تو سنخیتی با انقلاب اسلامی نداری

فرزندان خمینی و خامنه ای و فرزندان انقلاب اسلامی با ایثارگری شان شناخته می شوند اینها از همه چیز گذشتند تا به خدای شان برسند و اما تو حتی خدا را هم برای نام و نانت می خواهی

مردم این را می فهمند و فرق تو و فرزندان انقلاب اسلامی را اینچنین تشخیص می دهند!

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۰۶
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۲۶ ق.ظ

سر اعتقادات مان با کسی معامله نمی کنیم

وقتی می بینیم منافع ملی مان در خطر است و اعتقادات مان مورد هجمه دشمن، سر اعتقادات مان با کسی معامله نمی کنیم ما ایستاده ایم و مقاومت می کنیم فقط هالوها و خاین ها هستند که در چنین مواقعی دست روی دست می گذارند و منتظر می مانند.

این دو جماعت یکی از روی نادانی و دیگری از روی نقشه منتظر انجام نقشه دشمن هستند و حالا دشمن برای ما در برجام و فضای مجازی نقشه ریخته است و این ما هستیم که نقشه دشمن را نقش بر آب خواهیم کرد. کسانی که می گفتند همه چیز ما حتی آب خوردن ما به برجام ربط دارد قابل اعتماد نیستند و این جماعت اگر خاین نباشند هالو هستند و زدن سنگ یک پیام رسان خارجی مثل تلگرام به سینه اگر نگوییم علامت خیانت است از روی هالویی است.

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۲۶
جمعی از نویسندگان
سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ق.ظ

خلیج فارس خانه ماست

🚨آن که باید پایش از منطقه قطع شود، آمریکاست، نه جمهوری اسلامی


امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز:

یک راه مقابله‌ی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی، مقابله‌ی اقتصادی است؛ راه دیگر، تحریک بعضی دولت‌های کم‌فهم و بی‌توجه منطقه‌ی خودمان است.


آمریکایی‌ها می‌روند سعودی‌ها را تحریک می‌کنند تا اختلاف و درگیری در منطقه ایجاد شود. خب چرا صهیونیست‌ها را تحریک نمی‌کنید؟ چون می‌خواهند جنگ مسلمان با مسلمان راه بیفتد.

برنامه‌ی آن‌ها مواجهه و تجهیز این کشورها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اگر این کشورها عقل داشته باشند با جمهوری اسلامی درگیر نمی‌شوند؛ اما اگر با ایران سینه‌به‌سینه شوند، قطعاً ضربه می‌خورند و شکست خواهند خورد.

[آمریکایی‌ها] می‌خواهند هزینه‌ی مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند.


کار آمریکا ایجاد ناامنی است. در هر نقطه‌ای که پا گذاشتند، ایجاد ناامنی کردند و برای مردم بدبختی آوردند؛ برای همین هم هست که باید پای آمریکا از غرب آسیا برچیده شود و از این منطقه بیرون برود.

آن که باید پایش قطع شود، آمریکاست، نه جمهوری اسلامی. ما اهل اینجاییم، خلیج فارس خانه‌ی ماست، غرب آسیا خانه‌ی ماست.

۱۳۹۷/۰۲/۱۰


🇮🇷 @bavarnews

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۲۳
جمعی از نویسندگان
يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۵۲ ب.ظ

سر منشأ مشکلات در کشور چیست؟

حقیقت این است که یک عده از کسانی که در رأس امور هستند انقلابی نیستند بنابراین در کارها نه انقلابی عمل می کنند و نه می گذارند دیگران انقلابی عمل نمایند و در عمل برای حفظ ظاهر بخاطر مطالبات رهبری در خصوص انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن به زعم خود آبروداری می کنند.


سخنان و فرمایشات رهبری در خصوص انقلابی بودن روشن و صریح است و نیازی به تفسیر و توجیه ندارد و بارها و بارها فرموده اند راه حل مشکلات کشور دوری از اشرافیگری و انقلابی عمل کردن است و اخیرا هم اشاره ای به دهه شصت داشتند و خاطرات چگونه عمل کردن انقلابی ها را یادآوری نمودند.


هرجا می رویم این مشکلات را حس می کنیم که بعضی از مسؤولین گرفتار بروکراسی زاید و و کارهای تجملاتی شده اند و این مسأله ربطی به جناح بندی های موجود کشور هم ندارد از امام جمعه اش گرفته تا مسؤولین اقتصادی و اجتماعی و غیره.


این جماعت در اداره و مسؤولیت تا آنجا که می توانند آبروداری می کنند و چون به زندگی شخصی برمیگردند آنچنان زندگی می کنند که خودشان می خواهند.


به قول وزیر محترم بهداشت که در موردی به مفهومی فرمودند من نمی توانم دوگانه زندگی کنم من پولدارم که البته در سایه انقلاب به آلاف و عولوف رسیده اند و برای خود قشری شده اند و این امری مسلم و غیر قابل انکار در جامعه امروزی ماست چه رزمندگان زمان جنگی که حالا پول پارو می کنند و چه وزرا و مسؤولین زمان جنگی که قارون شده اند ربطی به چپ و راست هم ندارد هم از چپی ها تویش است و هم از راستی ها.


در این میان این مردم و رهبری است که درد می کشند و مشکلات ناشی از چنین قشری را بر دوش دارند.


حقوق های نجومی، استفاده از رانت های اطلاعاتی و اقتصادی، بی توجهی به بیکاری قشر عظیمی از جوانان تحصیل کرده، بی توجهی به بیدادهای بانکی، گرانی افسار گسیخته، بی پولی مردم، موانع قانونی کسب و کار و مشکلات عدیده ای که فقط بخاطر روحیه اشرافیگری ایجاد شده و راه حل انقلابی و انقلابی عمل کردن و روحیه ایثار و گذشت می خواهد


این مشکلات چیزی نیست که قابل حل نباشند فقط کسانی را می خواهد که بدون چشم داشت نوکری مردم را به گردن بگیرند و وارد گود شوند که البته در ساختار سیاسی کشور ما تمام راهکارها در نظر گرفته شده است و مردم نقش اساسی را در آن بازی می کنند و انتخاب مردم تعیین کننده سرنوشت خود می باشد.


در یک نگاه به مشکلات و پدید آورندگان آن بیاندازیم متوجه می شویم یک انتخاب اشتباه چه تبعات سنگینی را به دنبال دارد و یا عدم حضور در پای صندوق ها به چه کسانی فرصت عرض اندام را می دهد؟!


هم آنهایی که مردم را فریب می دهند و رای شان را می گیرند و هم آنهایی که در بین مردم اقبال ندارند و از فرصت انتخاب اشتباه مردم سوء استفاده می کنند و به چنین منتخبینی می تازند به یک اندازه سودجو هستند چرا که مردم از دست این جماعت به سوی مردم فریب ها می روند و وقتی ذات آنها بر مردم مشخص شد رقیب ها منتظر فرصت می نشینند و از فرصت پیش آمده استفاده می نمایند!


امروز موضع رهبری نظام مشخص است نه به اشرافیگری است و عمل کردن انقلابی و انظباط قانونی که در این میان این مردم است که سره را از ناسره تشخیص دهند و نگذارند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.


🇮🇷 @bavarnews

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۵۲
جمعی از نویسندگان
شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸ ب.ظ

یک غلط تایپی تاریخی!

حسین شمسیان

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور امروز نامه ای عجیب و تاریخی به رئیس مجلس نوشته که حقیقت بسیاری از نگرانی ها را بیش از پیش آشکار می کند.
اگر یادتان باشد، در در روز چهارم بهمن ماه 1396 مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب زنجیره ای هرچه آمریکایی ها خواسته اند، الحاق ایران به «کنوانسیون پالرمو» را تصویب کرد! این کنوانسیون،از جمله معاهدات بسیار مهم و استعماری سازمان ملل متحد درباره «مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی» است که دقیقا قدرت و نفوذ منطقه ای ما را نشانه رفته و هر ندای آزادی خواهانه ای را در زمره اقدامات تروریستی می شمارد!
شورای نگهبان این مصوبه مجلس را با ایراد عجیبی رد کرد!
شورا نگفت مصوبه خلاف شرع یا قانون است،بلکه اعلام کرد ترجمه غلطی به مجلس داده شده و نمایندگان،آن متن را خوانده و رای داده اند نه متن اصلی کنوانسیون را!

متوجهید چه اتفاقی افتاده !؟

کنوانسیون،یک سند واحد در جهان است و هرکس نمی تواند چیزی به آن کم و زیاد کند،پس هرکشوری بپذیرد،همان نسخه اصلی را پذیرفته است.اما اینجا برای اینکه جلوی مخالفت های احتمالی گرفته شود،متنی به جز متن اصلی به نمایندگان داده شد و آنها هم بدون تطبیق اصل با ترجمه،رای دادند!


حالا معاون حقوقی رئیس جمهورمدعی شده این ترجمه دروغین و نادرست پس از«خروج لایحه از حوزه مسئولیت دولت» بخاطر «اشتباه تایپی» رخ داده است!

شما را به خدا ببینید این جماعت ،چقدر و چطور به شعور 80 میلیون ایرانی توهین می کنند!
باید پرسید:
1 لایحه دولت مگر سرِ راه رسیدن به مجلس،دست هر کسی می افتد و هر کسی می تواند در ترجمه آن دست ببرد!؟
2 این چه ایراد تایپی است که منافع ملی را اصول سیاست خارجی ما را مخدوش می کند!؟ یعنی خانم معاون معتقدند با نوشتن مثلا یک «w» به جای «v»همه چیز به نفع دشمن می شود!؟
3 چرا همیشه اشتباهات به نفع دشمن تمام می شود و چرا این جماعت یکبار هم که شده به نفع ملت خود اشتباه نمی کنند!؟
4 اگر این ادعای خانم معاون راست باشد،باید پرسید دولتی که عرضه ترجمه دقیق یک متن را ندارد،چگونه داعیه دار کشور داری است!؟


یادمان نرود درهمین روزگار بود که
برجام با ترجمه غلط و دروغین ارائه شد و وقتی با اعتراض دانایان مواجه شدند،متن ترجمه را از روی سایت برداشتند!
اف ای تی اف یواشکی و بر خلاف قانون اساسی پذیرفته شد!
سند خیانت بار 2030 بدون تصویب در مراجع قانونی اجرا شد و همچنان می شود!
تلاش برای قبولاندن کنوانسوین بذر(UPOV) و چندین کنوانسوین دیگر در جریان است !
و حالا هم ادعا می شود ترجمه پالرمو غلط تایپی داشته!
خیال مردم راحت!
نه نفوذی در کار است نه خیانتی!
هرچه مشکل می بینید ،صرفا بخاطر چند غلط تایپی است!
#غلط_تایپی
#مردمفریبی
#مخفیکاری
#دولت_محرمانه
#لعیاجنیدی

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۵۸
جمعی از نویسندگان
جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ

یک نکته در مورد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی دچار تحولات بنیادی شده و از دست جریانات سیاسی آزاد شده است و به هیچوجه در سطوح عالی آن جناحی برخورد نمی شود. کسانی که منتظر هستند تا ورق برگردد وقت خود را بیخود هدر ندهند برای این موسسه عظیم علمی چیزی جز انقلاب اسلامی و اهداف عالیه آن مدنظر نیست و ان شاء الله شاهد شکوفایی های بیشتری خواهیم بود که در مجالی مناسب به تحلیل خواهیم پرداخت.

کانال تحلیلی باور نیوز را در پیام رسان ایتا پیگیری کنید
https://eitaa.com/bavarnews

@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۴
جمعی از نویسندگان
پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۶ ق.ظ

اشتباه نکنید

ما دل رحم هستیم اما در راه مان سر سخت و مصمم

کانال باور نیوز در پیام رسان داخلی ایتا
@bavarnews
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۳۶
جمعی از نویسندگان