باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۷ ب.ظ

همه در یک کشتی سوار هستیم

سید محمد خاتمی با اشاره به اینکه همه در یک کشتی سوار هستیم ،تاکید کرد :امیدواریم همزمان با بهبود وضعیت معیشتی شاهد بازتر شدن فضای جامعه و تبدیل کینه ها و دشمنی ها، به همراهی ها باشیم و لااقل تحمل یکدیگر را داشته باشیم.

سید محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق در پیامی ویدیویی به مناسبت روز دانشجو  تصریح کرد:  باید بدانیم و بپذیریم که همه ما در یک کشتی سواریم و اگر این کشتی به ساحل و اهداف خود برسد، همه ما موفق شده ایم و در درجه اول نظام موفق خواهد بود و اگر خدای نکرده آسیب ببیند همه آسیب خواهیم دید.

خاتمی خاطر نشان کرد: جنبش دانشجویی ما به خصوص در این عصر و بالاخص با توجه به جریانی مثل 16 آذر می تواند درس های بزرگتری یاد بگیرد؛ بخصوص دانشجویان مسلمان ما باید از اسلامی که خواستار سربلندی، عزت، پیشرفت و آزادی جامعه ما در مقابل دیدگاه های انحرافی و دیدگاه های تنگی است که نه می تواند به نفع اسلام و نه به نفع جامعه ما باشد، دفاع کند.

وی گفت: روز دانشجو را به همه دانشجویان و دانشگاهیان و به همه کسانی که دلشان برای این کشور و سربلندی این ملت، آزادی و پیشرفت ایران می سوزد، تبریک می گویم.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم نقشه راه خودمان را به سوی سعادت و آزادی با تامل با آنچه بر ما گذشته است، بیابیم و بپیماییم.

وی افزود: تاریخ عبارت است از مجموعه حوادث مهم و اثرگذار؛ در 100 سال گذشته، این حوادث کم نبوده اند، حوادثی که برآمده از شرایط خاص تاریخی هستند و خود نیز به نوبه خود در تاریخ موثرند.

خاتمی از 16 آذر به عنوان یکی از حوادث بزرگ ایران یاد کرد و گفت: هنگامه ای که جنگ میان آزادی و استبداد، استقلال و وابستگی به اوج خود رسید و حکومت کودتا با کمک آمریکا دولت ملی مصدق را که مورد امید مردم ما بود، سرنگون کرد، شب سیاهی بر سرنوشت مملکت ما حاکم شد.

رییس دولت اصلاحات تصریح کرد: درست در شب سرد و سیاه و تاریک، اختناق، سرکوب و حاکمیت بلامنازع استبدادی که در اختیار استعمار و به خصوص آمریکا بود، آذرخشی در آسمان سرنوشت ایران ظهور کرد و درخشید، امیدها را زنده کرد و اعلام کرد که استبداد و وابستگی و بیداد گرچه ممکن است هرچندگاهی بر سرنوشت انسان حاکم شود ولی دوام نمی یابد و از بین رفتنی است.

به گفته وی، آنچه که آن را از بین می برد، اراده انسانی است که متکی بر ایمان و آگاهی همه جانبه او به خصوص آگاهی تاریخی انسان باشد.

منبع: روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی/ همه سوار یک کشتی هستیم ولی یک عده می خواهند کشتی را سوراخ و همه را غرق کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۷
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی