باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5:

دولت گام اول مذاکرات هسته ای را با موفقیت برداشت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «دیپلمات‌های ما نمی‌توانند جزئیات مذاکرات را مطرح کنند»، اظهار کرد: دولت گام اول را در مذاکرات هسته‌ای بسیار خوب برداشت.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود در کنگره «حماسه اقتصادی و نقش متخصصان در دولت جمهوری اسلامی ایران» با بیان اینکه «حماسه سیاسی به عهده مردم بود و مردم بسیار خوب آن را خلق کردند»، خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی به تصریح رهبری، انتخابات بود. مردم در خلق حماسه سیاسی کوتاه نیامدند و انتخابات جالبی را برگزار کردند. وی با اشاره به موضوع حماسه اقتصادی گفت: حماسه اقتصادی مثل حماسه سیاسی نیست که در کوتاه‌مدت انجام شود. حماسه اقتصادی یک راه تدریجی است که باید منظم جلو برود، زیرا ابزار، برنامه و انسان‌های شایسته می‌خواهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه «تحریم‌ها و مدیریت‌های نامناسب، مشکل اصلی برای تحقق حماسه اقتصادی است»، خاطرنشان کرد: دولت موفق شد در مذاکرات هسته‌ای گام اول را درست بردارد؛ اگرچه انتقاداتی هم نسبت به دولت وجود دارد و نمی‌توان گفت چرا عده‌ای انتقاد می‌کنند، ولی باید دانست که گام اول، گام کوچکی نیست، زیرا طرف مقابل ما قدرت‌های اول جهان هستند و تحریم‌ها هم ناشی از تصویب شورای امنیت است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «اگر انسجام ملی در این مذاکرات وجود داشته باشد، زودتر به نتیجه خواهیم رسید»، تصریح کرد: غرب با مشاهده اختلاف در کشور، فشارها را بیشتر خواهد کرد؛ البته حزب جمهوریخواه در امریکا هم نمی‌خواهد دموکرات‌ها موفق شوند زیرا در امریکا انتخابات در پیش است و جمهوریخواهان نمی‌خواهند دموکرات‌ها این مسأله پیچیده جهانی را حل کنند.
آیت‌الله هاشمی به مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: ما در این مذاکرات امتیازی نداده‌ایم البته اسرائیل به امریکا می‌گوید که ایران همه کشورهای 1+5 را دست انداخته است. ما امیدواریم در ادامه، غرب از خود بی‌اعتمادی نشان ندهد زیرا اگر غربی‌ها حسن‌نیت نشان دهند و بخواهند مسئولانه مسأله هسته‌ای حل شود، زمان زیادی نیاز نیست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد: در این مدت شش ماهه، آن‌ها به دنبال سنجش اعتماد هستند. ما هم به دنبال سنجش اعتماد آن‌ها هستیم. ما اگر ببینیم آن‌ها نسبت به تعهدات خود کوتاهی می‌کنند، به آن‌ها اعتماد پیدا نمی‌کنیم. ما نیاز نداریم چیزی را مخفی کنیم و من مطمئنم دولت و رهبری از اعتمادسازی ابایی ندارند. وی همچنین گفت: اگر مذاکرات سریع‌تر به نتیجه برسد راه‌های دسترسی به منابع آغاز می‌شود و اگر منابع آزاد شود ما به سرعت می‌توانیم برنامه‌های خود را تکمیل کنیم. به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری، اگر غرب بخواهد با انصاف رفتار کند، ما به هدف خود می‌رسیم و حماسه اقتصادی آغاز می‌شود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین اضافه کرد: مدیران لایق و متخصصان ارزشمند می‌توانند حماسه اقتصادی را خلق کنند. معتقدم که مسئولیت متخصصان بسیار سنگین است و البته قبول دارم بودجه، میدان را برای متخصصان باز نمی‌کند. اکنون بانک‌ها در شرایطی نیستند که از پروژه‌ها به خوبی حمایت کنند و دست ما هم از منابع مالی دنیا کوتاه است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این وجود، دولت به دنبال حل این مشکلات است. ما باید از دولت حمایت کنیم تا به این وسیله عقب‌ماندگی از سند چشم‌انداز 20 ساله را جبران کنیم، زیرا در سال‌های گذشته از این برنامه عقب افتاده‌ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۵
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی