باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

باورنیوز

باورنیوز اولین رسانه الکترونیکی دانشگاهی برای تمام فصل ها و نسل ها

مجله دانشگاهی باور نیوز
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۰ - mr point
    :)
چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ

الزام همراهی صبر و بصیرت

✒ شهادت جانسوز صدیقه اطهر، ام الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها را به همه مخاطبین گرامی تسلیت عرض می کنم.

پس از حادثه سقیفه بنی ساعده و پشت کردن امت به وصیت نبی مکرم اسلام صلی ا... علیه و آله و سلم ،حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیها با مراجعه حضوری به مهاجرین و انصار آنان را دعوت به حمایت از "حق" می کردند و از آنان در خواست می کردند که از امام واقعی دفاع کنند. یکی از این افراد معاذبن جبل است.

معاذ فردی بود که در هجده سالگی به پیامبر اسلام ایمان آورده بود. او در بسیاری از جنگ ها در رکاب پیامبر حاضر بود و چندین بار از سوی پیامبر اسلام به اطراف مدینه برای تبلیغ اعزام شده بود. آخرین اعزام وی برای تبلیغ پس از جنگ تبوک به یمن بود. پیامبر اسلام در آخرین اعزام به معاذ فرمودند: بدان ای معاذ! محبوبترین شما نزد من کسی است که با همین حال ( و عقیده ای) که اکنون از هم جدا می شویم، او را ببینم.

اما متاسفانه معاذ با همه این سوابق درخشان سر انجامی تاریک داشت. پس از رحلت جانگداز پیامبر ، صدیقه طاهره از او کمک و مساعدت "حق" را طلب کرده و فرمودند: ای معاذ! تو با رسول خدا عهد کرده و بیعت نموده ای که دین او را و اهل بیتش را یاری کنی، پس چرا امروز که ما مظلومیم سکوت کرده و دم بر نمی آوری؟ معاذ گفت: تنها من نیستم که از اصحاب پیامبر محسوب می شوم بلکه دیگران نیز با او پیمان بسته بودند. حضرت فاطمه زهرا فرمودند: هیچ کدام به من پاسخ مثبت ندادند. معاذ گفت: من به تنهایی نمی توانم تو را یاری کنم!

حضرت زهرا سلام ا... علیها ناراحت و دلشکسته از درب خانه او باز گشتند در حالی که می فرمودند: به خدا سوگند! من دیگر با تو سخن نخواهم گفت، تا این که در روز قیامت به پیشگاه پدرم وارد شویم...۱

معاذ در سن ۳۸ سالگی بر اثر طاعون در اردن دار فانی را در حالی که دختر پیامبر از او غضبناک بود وداع گفت.

درس بزرگ این واقعه این است که اصحاب و یاران امام حتی در صورت داشتن بصیرت اگر صبر بر مشکلات حمایت و پشتیبانی از " حق" را نداشته باشند و به بیان دیگر " عافیت طلبی" را پیشه خود سازند، امام خود را در عرصه های سخت سیاسی و اجتماعی تنها می گذارند و با این کارشان طاغوت را تقویت می کنند.

در این موضوع مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیه السلام در خطبه ۱۷۳ می فرمایند: ولا یحمل هذا لعلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق یعنی: این پرچم را تنها کسانی می توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.

۱-الاختصاص ص ۱۸۴و۱۸۵


حاج حسین سلطانی


https://telegram.me/bavarnews

http://bavarnews.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۱
جمعی از نویسندگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی